یادداشت‌ها

یادداشت/گفته می‌شود محسن تنابنده نویسنده و بازیگر سریال برای فصل هفتم تقاضای ۵ میلیارد تومان دستمزد کرده است که با یک حساب سرانگشتی به رقمی بالای ۳۳۰ میلیون تومان برای هر قسمت می‌رسیم.

یادداشت/ با همت و مشارکت خیرین و استفاده از ظرفیت های محلی در خانه های هلال که شعبه کوچکی از جمعیت هلال احمر به شمار می‌روند، پناهگاه امنی برای مردم در بحران ها پدید می آید.
یادداشت/ یک ویژگی مشترک حکمرانی میانِ چهار قدرتِ اول جهان، (آلمان، چین، آمریکا و ژاپن)، نگاه های دراز مدت در واکنش ها و تصمیم سازی هاست. اصولاً وقتی حکمرانان، اولویت اول خود را رشد و توسعه اقتصادی تعریف کنند.....
اعتراض حق مسلم هر گروه و قشری است، ولی این اعتراضات باید از چندین منشور پیروی کنند و در چارچوب خاصی برگزار شوند، نخست اینکه اعتراضات باید از مجرای قانونی پیگیری شود، دوم اینکه در پس این اعتراضات خواسته هایی نامشروع و غیرقانونی پنهان نباشد و...
یادداشت/ بایا هنوز شروع به کارنکرده و هیچ توضیحی برای فرایند لجستیکی آن نداده است، اما از کسب و کارهایی که قرار است در آن نام نویسی کنند،  مبلغی را می گیرد و هنوز معلوم نیست که سیاست این پلتفرم از تولید به دست مشتری رساندن محصولات چیست. گویا صدا و سیما می خواهد تجربه روبیکا را تکرار کند!

یادداشت/ در حالی که وزارت صنعت اعلام کرده که ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تن ذرت به کشور وار شده، وزارت کشاورزی اعلام می کند تنها ۹۰۰ هزار تن از این محصول برای عرضه در بازارگاه به دستش رسیده است.

فصل بودجه است و بازار تحلیل‌ها و انتقادات بر بودجه گرم اما بودجه تازه به مجلس داده شده است و هنوز نمیشود در خصوص آن به وضوح صحبت کرد.
علی اکبر نیکو اقبال، عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران، ضمن انتقاد به پایین بودن حداقل حقوق و همچنین غیر واقعی بودن پیش بینی دولت از فروش نفت در بودجه 1400، درباره اصول بودجه ریزی در شرایط رکود تورمی توضیحاتی ارائه داد و گفت: سیاست های ضد تورمی کاملا مشخص است و اصلاحات اقتصادی باید در راستای کاهش هزینه های زائد دولت باشد.

یادداشتی به مناسبت هفته معلولان

معلولان جامعه را در یابیم!

یادداشت/ به مناسبت هفته و روز جهانی معلولان معلولان جامعه را دریابیم!
یادداشت/ اهدای خون و فرآورده های خونی در این روزها که همه‌گیری کرونا جوامع را تهدید می کند با وجود شرایط خاص یکی از نشانه های انسان دوستی است که خوشبختانه با رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز سازمان انتقال خون این اطمینان خاطر را بوجود آورده که اهدای خون موجب آلودگی به ویروس کووید ۱۹ نخواهد شد.

یادداشت/ علی میرزاخانی؛ نقل است یک بنده خدا هر کجا می‌نشست از امورات مملکت چنان می‌گفت که بی‌حساب و کتاب است و از جمله استدلال‌هایش این بود که سه بار سربازی رفته و هیچ کس نفهمیده است! مثال‌های شبیه این نوع شیرین‌کاری‌ در اقتصاد ایران کم نیست و داستان نرخ بهره از جمله این مثال‌هاست. این حکایت که اقتصاد ایران، نرخ تورمی در مرز ۴۰ درصد دارد و بازارها در معرض هجوم مستمر نقدینگی هستند.
نویسنده جوان لر در یادداشتی درس آموز خطاب بهاره رهنما به دلیل توهین به قوم لر نوشت:

از خود بی خبر، شعور ذاتی است

قوم لر در طول تاریخ این سرزمین به ایمان، شجاعت و دلیری و بزرگی شهره اند این قوم اصیل قطعا با اظهارات تهی از شعور یک سلبریتی ! کوچک نخواهد شد اما در این یادداشت تنها سعی می شود پاسخی به سرکار خانم رهنما داده شود. نگارنده همچون او از مسیر ادب خارج نمی شوید و طبق آموزه های دینی خود دلسوزانه با دلی پر خون به عنوان یک جوان لر نکاتی را تقدیم می دارد.

این روزها آنچه درباره عملکرد دولت مورد نقد قرار گرفته، عدم توانایی مسوولین دولتی در رسیدگی به معیشت بخش بزرگی از جامعه است...
علی حاتمی را همه می شناسیم. مرد شاهکارهای تاریخ سینمای ایران مردی که دیالوگ هایی از بطن جامعه ایرانی می آفرید.
همگی دچار بی حسی موضعی شده ایم. دیگر از خیلی چیزها دردمان نمیگیرد. درد تکراری و گاها شدید کم کم دیگر عادی میشود و بعد از مدتی حتی به شکل خوشایندی تبدیل به عادت میشود. و این آغاز یک بیهوشی کامل است.
یادداشت/ یا تصور کنید، همسر، خواهر و یا مادرتان در دام چنین اشباه الرجالی گرفتار آمده‌اند و شما توسط همسایه‌ها و آشنایان پس از انتقال ایشان به بیمارستان به شرط آنکه شانس به او رو آورده باشد و به سردخانه‌ مزارستان منتقل نشده‌ باشد از ماجرا مطلع شده‌اید؛ از شما می پرسم چه حال و حسی بهتان دست می‌داد؟
یادداشت اختصاصی؛

« بیمه» و ارتباطات آیینی

ابزارهای ارتباطی و شبکه ای مختلف باعث شده که عصری جدید در تاریخ اطلاع‌رسانی و ارتباطات جمعی کلید بخورد.
مگر میشود « مارادونا » را نشناخت درست مثل « محمدعلی کلی»  سالمندان و کودکان همه و همه او را می شناسند. مردی که دیگر در میان ما نیست. ستاره آرژانتینی که خارج از مستطیل سبز به مردم کمک می کرد و از سیاست امپریالیسم انتقاد می کرد.