یادداشت‌ها

یادداشت/ برخلاف تصور رایج که کرونا را مسبب اصلی مشکلات و گرفتاری‌های امروز اقتصاد ایران می‌داند، این تحریم‌ها و دیپلماسی ضعیف خارجی ایران بوده که کشور را در مسیر مواجهه با تکانه‌های شدید اقتصادی قرار داده و راه خروج از بن‌بست کنونی را غیرممکن کرده است.
یادداشت/ ارز تک نرخی نیز مورد دیگری است که خیال همه را راحت خواهد کرد. دولت برای معیشت اقشار آسیب پذیر باید فکری اساسی بکند. اگر ارز تک نرخی شود بسیاری از مشکلات اساسی کشور از جمله مشکلات اقشار کم‌ درآمد جامعه و همچنین صادرکنندگان و فعالان تجاری کشور برطرف خواهد شد.
کشور ما ایران از مزیتهای نسبی و مطلقی درحوزه منابع اولیه معدنی، خام و انرژی ارزان برخوردار است در شرایط برابر با کشورهای دیگر که انرژی را به سختی تامین می کنند یا بهای بیشتری برای تولید می پردازند و ما دارای یک مزیت ذاتی هستیم.
پرسون دلایل عدم موفقیت ایران در مستطیل سبز را بررسی می کند؛

فوتبال ایران و هزاران راه نرفته در مسیر توسعه و پیشرفت

چندین و چند سال از آخرین موفقیت فوتبال ایران در سطح آسیا می گذرد و با شکست مجدد پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا، زنگ خطر در راستای بررسی دلایل عدم موفقیت فوتبال کشورمان در آسیا به صدا در آمده است.
به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار؛

سفید پوشان بی ادعا

یادداشت / پرستاران، سفید پوشان بی ادعایی هستند که به معنای واقعی کلمه خالصانه پرستار بالین بیماران هستند.
به بهانه کلیپ پسر ۱۴ ساله و واکنش وزیر جوان؛

کالای زرد، فروش سیاه

به احتمال فراوان تا الان دیگر از ماجرای لایو اینستاگرامی با محتوای جنسی پسر ۱۴ ساله و یکی از خانم های شاخ اینستاگرام مطلع شده اید یا آن را دیده اید.
نقدی بر عملکرد مدیریت بحران در استان اصفهان؛

باران هوا را شفاف کرد اما موضوع آلودگی را نه!

یادداشت / تعریف بحران و تجربه نبودن متولی برای حل و فصل این موضوع در استان اصفهان، همانند یک عادت بد نهادینه شده است، غبار بحران هایی که نا خودآگاه همه ما را دچار عارضه بی تفاوتی کرده است !
یادداشت/ در شرایطی که در سطح کشور حدود ۶۰ فرودگاه وجود دارد و بعضی از استانها حتی چندین فرودگاه دارند، متأسفانه استان قم با وجود حجم بالای گردشگر داخلی و خارجی فاقد حتی یک فرودگاه است!
به مناسبت ۱۸ دسامبر؛

عربی، الفبایی عاشق است

یادداشت / «سعید دهقانی»، پژوهشگر زبان و ادبیات عرب، همچنین خبرنگار پرسون در شیراز در یادداشتی به مناسبت روز جهانی زبان عربی به مشکلات و آسیب‌های آموزش این زبان در ایران پرداخته است.
یادداشت/ بی‌انضباطی پولی و مالی که در اثر واردات بی‌ضابطه بسیاری از کالاها، خودرو، ارزهای شناسنامه‌ای، طرح‌های عمرانی و خارج از ظرفیت جذب اقتصاد و... رخ داد....
در واکنش به دزدیدن اِلمان های شهدا در گلزار شهدای شهرستان بروجرد؛

هتک حرمت به حریم شهدا دور از شان شهر من است

یادداشت/ آقایانی که نسبت به وضعیت قبور شهدا بی تفاوت هستند و کار را به اینجا رسانده اند، بدانند که اینجا بروجرد است، شهر بزرگان... شهر علم و دین...شهر فرزانگان و شهر فخر دین آقا حسین امام بروجردی ملقب به « آیت الله العظمی بروجردی »...حقا که این هتک حرمت ها دور از شان شهر من است.. آقا جان ما شرمنده ایم...
یادداشت/ این روزها بحران قره باغ، حضور و شعر خوانی اردوغان در باکو، وساطت پوتین بین روسای جمهور آذربایجان و ارمنستان و ... توجه ها را بیش از هر زمان دیگری به منطقه قفقاز جنوبی جلب کرده است.
اردوغان به دنبال چیست؟

بررسی اهداف ترکیه در مناقشه قره ­باغ

تنش فزاینده بین جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان در اصل ریشه­ های ٣٠ ساله دارد. در واقع وقتی صحبت از قره‌باغ می‌شود، از دو منطقه یاد شده است.
یادداشت/ آیندگان تنها با یک حساب سرانگشتی میزان قدرت و آزمندی دموکراسی در برابر زیستمندی بیوکراسی را تجزیه و تحلیل کرده و مانند قهقهه‌های ما بر رفتارهای نابخردانه مردمان پیش از تاریخ به ریش انسان‌خردمند قرن ۲۱ خواهند خندید و یا شاید هم دیگر انسانی برای خندیدن باقی نماند و ما پایان تاریخ را اینگونه تلخ و بی‌سرانجام رقم بزنیم.
یادداشت/ درحالی‌که امنیت و معیشت مردم نباید مورد خدشه قرار بگیرد و باید مفسد فی الارض به سزای اعمالش برسد و قوه قضائیه نیز حسب وظیفه قانونی، نیما زم را به دار مجازات اویخت، اتحادیه اروپا و به‌ویژه فرانسه با مداخله در امور کشورمان، این اقدام را محکوم کردند...
نقدی بر نگاه متمایز رسانه‌ها بر دو موضوع یکسان؛

تمساح سیستان یا تمساح تهران؟!

یادداشت/ تفاوت میان وجود تمساح پوزه کوتاه ایرانی در جنوب شرقی کشور و دست و پنجه نرم کردن هزاران نفر از هموطنان ما در روستاهای اطراف زیستگاه این تمساح با احتمال وجود همین گونه جانوری در چیتگر چه وجه تمایزی دارد که این یکی به مذاق رسانه‌ها خوش آمده اما آن یکی سوژه خوبی برای پوشش حداکثری نیست.
یادداشت/ آیا بهتر نبود به جای برهم زدن آرامش پدران و مادران سالخورده کشور، خانواده ها و فرزندانی که یک سرپرست خود را به دلیل بیماری کرونا از دست داده اند و تشویش اذهان عمومی ملتی شهیدپرور به عنوان  نماینده مردم یک کلانشهر، راه حل ها و  دلایل خود را در مجلس  برای نمایندگان و مسئولین مطرح می‌نمودید و به صورت مکتوب و محرمانه  پیگیری می‌کردید ؟
پرسون در پی تکرار نژادپرستی در ورزش گزارش می دهد؛

تفاوت رنگ ها مهم نیست؛ همه ما با یکدیگر برابریم

نژادپرستی پدیده ای است که در طی سالیان اخیر در ورزش جهان افزایش یافته است و اتفاقی عجیب در لیگ قهرمانان اروپا باعث دامن زدن به این امر در روزهای اخیر گردید.