روانشناسی

روانشناسی مجله پرسون با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی آموزشی در زمینه سلامت روح و روان می پردازد.

تحقیقات نشان داده وجود آدم‌های سمی در محیط کار می‌تواند منجر به افسردگی، اضطراب و بی خوابی شود. این امر می‌تواند اثری منفی بر پروژه‌های کاری و سلامت افراد داشته باشد و متأسفانه همه‌ ما می‌دانیم که این آدم‌های بدقلق همه جا هستند.


فردی که دچار اختلال دوقطبی یا افسردگی شیدایی است، دچار نوسانات خلقی شدید می‌شود که معمولا این نوسانات هفته‌ها یا ما‌ها طول می‌کشد.

همه ما دوست داریم که در زندگی خود موفقیت‌هایی را به دست آوریم که برای رسیدن به آن‌ها مسیر پر پیچ و خمی را باید طی کنیم.

پرونده ویژه پرسون، افسردگی را جدی بگیرید/ بخش پنجم

تبعات ویروس کرونا، عامل افزایش مشکلات روحی است

یک روانشناس بیان کرد: مشاوره‌های آنلاین در کشور افزایش یافته که البته تمام آنها معتبر نیستند و از طریق سازمان نظام روانشناسی باید تائید شوند. در این خصوص، صدای مشاور سازمان بهزیستی، مشاوره تلفنی مرکز مشاوره دانشگاه تهران و یا سامانه‌های مشاوره مجازی معتبر پیشنهاد می‌شود.
پرونده ویژه پرسون؛ افسردگی را جدی بگیرید /بخش اول

این بیماری چهره ندارد/ افزایش خودکشی در کشور به علت مشکلات روحی

در هشت ماه نخست سال گذشته 3 هزار و 589 نفر در ایران خودکشی کرده‌اند که این رقم از رشد محسوس 4.2 درصدی تعداد موارد ارتکاب به خودکشی در سال کرونازده 99 بوده است.

اگر کسی دچار اضطراب «افراطی وغیر منطقی» شود؛ مشکل عادی را «فاجعه‌ای» می‌پندارد که «به زودی» و «اجتناب‌ناپذیر» بر او فرود می‌آید و می‌پندارد، به خاطر «خطاها وگناهان نابخشودنی» که حتی «در گذشته‌های دور» مرتکب شده است سزاوار این «بلای بزرگ» است!
سالم زندگی کردن یکی از راه‌های مشخص برای افزایش طول عمر است، اما عادت‌هایی در زندگی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها عمر خود را زیاد کنید.

همه انسان‌ها می‌توانند به موفقیت برسند، امّا برخی از افسانه‌ها برای رسیدن به موفقیت، ذهنیت ناخوشایندی به وجود آورده اند.

یک روانشناس و فعال اجتماعی درباره آسیب‌های بزرگ انتشار «فیلم اشتباهات دانش‌آموزان در فضای مجازی» هشدار داد و گفت: اگر منتشرکنندگان بدانند چه بلایی بر سر روان دانش‌آموزان خواهند آورد، هرگز دست به این جنایت نمی‌زنند.