روانشناسی

روانشناسی مجله پرسون با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی آموزشی در زمینه سلامت روح و روان می پردازد.

چگونه می‌توانیم کاری کنیم دیگران فوراً از ما خوششان بیاید؟ این متن نکاتی مهم از رشد شخصیت را برجسته می‌کند که نه تنها به رشد شخصیت فرد کمک می‌کنند، بلکه می‌توانند راه‌های تحت تأثیر قرار دادن افراد را نیز نشان دهند
محققان در تحقیقی که با کمک ۸۴۰ هزار داوطلب انجام شد، اطلاعات ۳۴۰ نوع ژن مرتبط با خواب را در تمام داوطلبان مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. از این بین ۸۵ هزار داوطلب به مدت یک هفته از ردیاب های پوشیدنی خواب استفاده کردند و ۲۵۰ هزار داوطلب، پرسشنامه‌ای را درباره عادت‌های خود در ارتباط با خواب پُر کردند بدین ترتیب محققان توانستند بین فعالیت ژنتیکی بدن، مدت خوابیدن و زمان رفتن به رختخواب و بیدار شدن، ارتباط معناداری را شناسایی کنند.
رستمی؛ جامعه شناس گفت: نهادینه شدن استیگما در جامعه نه تنها در بحث بیماری‌ها و اپیدمی‌ها می تواند تاثیرات منفی داشته باشد، بلکه این ناهنجاری اجتماعی می‌تواند بسیاری از شئونات دیگر زندگی ما را دستخوش تغییراتی کند که برای جامعه اثرات منفی بسیاری به دنبال خواهد داشت.
معضلات اجتماعی از چنان اهمیتی برخوردار هستند که برای سنجش میزان توسعه یافتگی یک جامعه می‌توان معضلات اجتماعی آن را مورد بررسی قرار داد.
داشتن یک خواب آرام و شیرین آرزوی هر انسانی در پایان شب است. می‌توان با انجام برخی اقدامات ساده به راحتی در بستر به خواب رفت.

این روزها، گفتن و شنیدن از راه‌های رسیدن به موفقیت، مشتریان زیادی دارد. کتاب‌های زیادی درباره موفقیت نوشته یا ترجمه شده و شاید بسیاری از افراد تجربه شرکت در حداقل یک سمینار موفقیت را داشته باشند.
برخورد با افسردگیِ یک دوست یا یکی از اعضای خانواده آسان نیست و اگر شما نیز از سلامتی خود غفلت کنید، ممکن است بار این دشواری دو چندان شود.

یکی از چالش‌های دوستی‌های بلندمدت زمانی است که ما مدام به این فکر می‌کنیم چرا چیز‌ها مثل قبل نیست. واقعیت این است که همانطور که شرایط و الویت‌های ما تغییر می‌کنند، ما هم تغییر می‌کنیم.
گاهی اوقات آنقدر برای به دست آوردن چیزی تلاش می کنید که ناآگاهانه خود را متوقف می کنید، این موضوع خصوصا زمانی حقیقت پیدا می کند که خیلی دلتان چیزی را می خواهد و بارها سعی می کنید تا آن را به دست آورید اما نتیجه حاصل نمی شود.
پزشکان می‌گویند انسان امروزی با توجه به تمام حوادث جنجال‌برانگیزی که در اطراف او روی می‌دهد، برای کسب انرژی و رسیدن به آرامش به ۷ نوع استراحت نیاز دارد و تنها داشتن ۸ ساعت خواب در شبانه‌روز کافی نیست.
هر سال با فرا رسیدن ۲۴ می‌مصادف با سوم خرداد‌ماه روز جهانی «اسکیزوفرنی» با هدف توجه جوامع مختلف به این بیماری و حمایت بیشتر از بیماران در سراسر جهان برگزار می‌شود. شعار جهانی این روز به بالا بردن سطح آگاهی اجتماعی اختصاص یافته است. ‏
یافته‌های جدید محققان نشان می‌دهد در مغز هیچ مرکز ویژه موسیقی وجود ندارد، ولی موسیقی نقاط بسیاری از مغز را درگیر می‌کند و به گفته یکی از محققان حوزه فیزیک و موسیقی، فطری بودن موسیقی می‎‌تواند ناشی از این امر باشد.
وقتی موانع را از بین ببرید و عادت‌های جدید ایجاد کنید راحت‌تر به اهداف خود می‌رسید. اما چگونه می‌توان عادت‌های جدید ایجاد کرد؟

زبان بدن عبارت است از انواع شکل‌های ارتباط غیر کلامی یا رفتاری که یک فرد از طریق رفتار‌های فیزیکی خود، بدون آنکه با دیگران صحبتی بکند، ارتباط بر قرار کند.

اگر می خواهید از شخصیت و خصوصیات رفتاری خود بیشتر بدانید از تست شخصیت شناسی استفاده کنید و تنها در 10 دقیقه به شخصیت واقعی خود پی ببرید.

تحقیقات نشان داده وجود آدم‌های سمی در محیط کار می‌تواند منجر به افسردگی، اضطراب و بی خوابی شود. این امر می‌تواند اثری منفی بر پروژه‌های کاری و سلامت افراد داشته باشد و متأسفانه همه‌ ما می‌دانیم که این آدم‌های بدقلق همه جا هستند.