علم و تکنولوژی

جدیدترین اخبار تکنولوژی روز دنیا را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

با وجود شواهد بسیاری که نشان می‌دهد زمین کروی‌شکل است، هنوز هم افرادی هستند که باور دارند زمین کاملا تخت است. در این مطلب به مشکلاتی که یک زمین تخت بوجود می‌آورد اشاره می‌کنیم.
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: فرآیند رجیستری تبلت‌ها از فردا (دوم مرداد) آغاز می‌شود و امروز آخرین مهلت برای طی کردن فرآیند رجیستری دستگاه است.
مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در توضیحات خود نسبت به هشدار پیدایش گونه خطرناک‌تر گفت: هرچه ویروس کرونا گسترش یابد، انواع بیشتری از ویروس ظهور خواهند کرد و حتی خطرناک‌ تر از نوع دلتا، که اکنون صدمات زیادی وارد می‌کند، گریبان‌گیر خواهد بود.
کاوشگر "جونو" متعلق به ناسا که از سال ۲۰۱۶ در مدار سیاره مشتری مستقر شده، انتشارات رادیویی شگفت آوری را از این سیاره و قمر آن موسوم به "آیو" ثبت کرده که به محققان در درک میدان مغناطیسی بسیار بزرگ و قوی سیاره مشتری و نحوه تعامل آن با اجرام اطراف خود کمک شایانی کرده است.

رییس جمهور گفت: کشور ما در مقطع کنونی نیز همچنان با فرصت‌ها و تهدیدهای جدید و جدی روبروست و پرواضح است که در چنین شرایطی، مسئولیت خطیری برعهده اندیشمندان و دانشمندان حوزۀ علوم انسانی و اجتماعی قرار دارد و باید جامعه را در فهم درست موقعیت حاضر و مسائل پیش‌روی و نیز راه‌های گذر از مشکلات و معضلات بیش از پیش یاری کنند.