علم و تکنولوژی

جدیدترین اخبار تکنولوژی روز دنیا را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

محققان بیمارستان دانشگاه توبینگن آلمان در مطالعه اخیرشان از توسعه واکسن کرونا مخصوص بیماران مبتلا به سرطان یا نقص ایمنی خبر داده‌اند.

بنابر گزارش‌ها ماموریت مریخ‌نورد "ژورونگ" چینی‌ ها رو به پایان است و آخر این هفته به اتمام خواهد رسید. "ژورونگ" که از انرژی خورشیدی برای کار خود استفاده می‌کند، از دوربین با کیفیت و وضوح بالا و سایر ابزارهای خود برای بررسی خاک و جو مریخ و همچنین جستجوی آب یا یخ در زیر سطح مریخ استفاده می‌کند.

گروهی از محققان موسسه علوم و فناوری مهندسی غلام اسحاق خان پاکستان در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند، "ال ای دی‌ها" در طول موج‌های مشخص می‌توانند ویروس کرونا را غیرفعال کنند.

اپل اعلام کرده در خصوص اسکن تصاویر آی کلود کاربران برای مقابله با کودک آزاری، از چند مخزن اطلاعاتی مربوط به کشورهای مختلف استفاده می کند تا نگرانی درباره نقض حریم خصوصی را کاهش دهد.

اگر سیستم ویندوز شما کند شده باشد و با هیچ یک از راه حل های گفته شده و حذف اپلیکیشن ها هم این مشکل حل نشود، چاره ای به جز نصب دوباره ویندوز نخواهید داشت.
ناسا ۹ سال وقت و ۲ میلیارد دلار هزینه صرف حفاری و جمع‌آوری نمونه از سنگ مریخ کرده است.
مدیرعامل فاوای شهرداری تهران با بیان این‌که استفاده از فناوری‌های دیجیتال و تحول‌آفرین، شرط لازم حرکت به سمت شهر هوشمند است، تاکید کرد: استراتژی ما در تهران هوشمند، به‌کارگیری به‌روزترین فناوری‌ها برای بالابردن کیفیت زیست شهروندان و مدیریت بهتر شهر است.

دستگاه جدیدی به نام "تراباکس"(Terrabox) قادر است الکتریسیته و شن و ماسه را به صفحات خورشیدی تبدیل کند. این دستگاه با تغییرات آب و هوایی مبارزه می‌کند و می‌تواند روزی به ماه، مریخ و فراتر از آن ارسال شود.

محققان موفق به ساخت دستگاهی شده‌اند که قادر به فعال کردن شبکه عصبی مغز برای مقابله با اضطراب، اعتیاد و کاهش شدت نابینایی از طریق تاباندن نور بر جمجمه است.
شرکت علوم فضایی و فناوری چین از پرتاب یک ماهواره دیدبانی زمین موسوم به "Tianhui ۱-۰۴" در روز پنج شنبه ۲۹ ژوئیه از مرکز پرتاب ماهواره جیوچوان در شمال غربی بیابان گبی خبر داد.