اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

گام بلند مجلس برای وادار سازی آمریکا و اروپا به لغو تحریم‌ها؛

بهارستان شمشیر هسته ای ایران را از غلاف بیرون کشید

مجلس شورای اسلامی با تصویب یک فوریت طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها» گام مهمی برای وادار سازی آمریکا و اروپا به لغو تحریم‌ها برداشت. تکلیف دولت به تولید سالانه ۱۲۰ کیلوگرم اورانیوم ۲۰ درصد، راه اندازی هزار سانتریفیوژ IR-۲m در بخش زیر زمین تاسیسات نطنز، نصب و راه اندازی هزار سانتریفیوژ IR-۶ تا پایان سال جاری در فردو و اقدام فوری برای احیای قلب راکتور اراک به شرایط قبل از برجام از جمله مهم ترین بخش های این طرح راهبردی است که البته قابلیت بازگشت پذیری نیز در آن دیده شده است.
کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون:

دفاع فرانسه از آزادی بیان نوعی فریبکاری است

رفتار فرانسه در دفاع از آزادی بیان یک فریب کاری با هدف هژمونیک و سلطه بر کشورهاست. بنابراین ما باید بدانیم با دنیایی مواجه هستیم که در آن فریبکاران در قدرت هستند و نباید فریب این شعارها را بخوریم.
کارشناس مسائل آمریکا با عنوان اینکه پیش بینی انتخابات آمریکا کار بسیار سختی است، گفت: با توجه به اینکه طبق نظر سنجی ها آراء بایدن بیشتر است؛ رای های کاغذی در انتخابات آمریکا نوعی دموکراسی می باشد و کالج های انتخاباتی تحت نفوذ کانون های قدرت رئیس جمهور را انتخاب می کنند.
کمتر از یک روز به انتخابات آمریکا باقی مانده است حساسیت این دوره از انتخابات آمریکا به دلیل مواضع ترامپ مبنی بر قبول نکردن نتیجه انتخابات در صورت شکست و و احتمال وجود تقلب و دخالت بالا است.
قاضی‌زاده هاشمی در نطق پیش از دستور:

نان و آب مردم را به سیاست بازی آمریکایی‌ها ربط ندهید

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سوال این است با چه عقل، منطق و چه تدبیری نان و آب مردم را به سیاست بازی‌های آمریکایی‌ها که دشمن بالفطره ایران هستند ربط می‌دهید!؟
نماینده تهران در مجلس گفت: شرطی کردن اقتصاد ایران به انتخابات آمریکا کد اشتباهی است که بارها و بارها این مسائل انحرافی در کشورمان رخ داده و نمی‌توانیم بپذیریم موضوعات اقتصادی در کشورمان به انتخابات آمریکا وصل شود.
کارشناس بین الملل و تحلیلگر مسائل فرانسه در گفتگو با پرسون:

رفتار فرانسه در آزادی بیان پارادوکس دارد

کارشناس بین الملل و تحلیلگر مسائل فرانسه اظهار داشت: دولت فرانسه از یک طرف تحت پوشش آزادی بیان هرگونه اهانت به پیامبر اسلام را توجیه می‌کند و از طرف دیگر کوچک‌ترین خدشه‌ای را به موضوع هولوکاست تحمل نمی‌کند.
کارشناس بین الملل و تحلیلگر مسائل فرانسه در گفتگو با پرسون:

رفتار فرانسه در آزادی بیان پارادوکس دارد

کارشناس بین الملل و تحلیلگر مسائل فرانسه اظهار داشت: دولت فرانسه از یک طرف تحت پوشش آزادی بیان هرگونه اهانت به پیامبر اسلام را توجیه می‌کند و از طرف دیگر کوچک‌ترین خدشه‌ای را به موضوع هولوکاست تحمل نمی‌کند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات رئیس جمهور فرانسه گفت: مقامات فرانسوی و اروپایی بدانند که صیانت از مقدسات الهی بخشی از ارزش‌های مشترک بشری است و گستاخی نسبت به این مقدسات، تجاوز به حرمت همه انسان‌هاست.
ابوالقاسم دلفی در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

ضربه بزرگ اقتصادی در انتظار فرانسوی ها

سفیر سابق ایران در فرانسه گفت: حرکت به سمت تحریم کالاهای پاشنه آشیل فرانسه و با اقتصادی که شکنندگی آن اخیرا به خوبی نشان داده شده است؛ در حال اوج گرفتن بوده و اگر پیگیری شود ضربه بزرگی به اقتصاد فرانسوی ها زده خواهد شد.

تحلیلگر مسایل بین الملل یا توجه به پاشنه آشیلی که فرانسه به ویژه در منطقه جهان اسلام و با سابقه اجتماعی، حضور فرهنگی و اقتصادی قدرتمندی که این کشور در شمال اسنوا در منطقه غرب آسیا دارد گفت: اگر موضوع تحریم کالاهای فرانسوی و بارکد کالاها در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و کشورهای مختلف مانند اردن آغاز شود بدون شک بر اقتصاد فرانسه با توجه به وضعیت کرونا آسیب بیشتری وارد خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای خطاب به جوانان فرانسه، تاکید کردند: سوال این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟
رئیس قوه قضائیه در دیدار عدنان محمود با اشاره به جنگ اقتصادی و روانی بسیار شدیدی که دشمن علیه ملت سوریه به‌راه انداخته است، خاطرنشان کرد: قطعاً بی‌رحمی دشمن که حتی کالاهای بسیار موردنیاز مردم سوریه و ایران اسلامی را تحریم کرده، جنایت علیه بشریت است.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه دولت دنبال رفع مشکلات مردم است، افزود: درخواستم از قوه مقننه و قضاییه این است که همدیگر را یاری کنیم که سریعتر از این مشکلات را عبور کنیم و چهره دولت آنگونه هست به مردم معرفی شود.
طبق قوانین فدرال آمریکا نتیجه انتخابات همه ایالات باید تا تاریخ ۸ دسامبر به دفتر بایگانی ایالات متحده ارسال شود و در روز ۱۴ دسامبر «الکتورها» رای خود را به نامزد مورد حمایت خود بدهند.