کار و تعاون

به روزترین اخبار حوزه اشتغال را در سرویس کار و تعاون پرسون بخوانید.

هشت ماه از اقدام تبعیض آمیز و تخلف هیات امنا و معاونت اداری، مالی وزارت علوم در خصوص عدم افزایش 50 درصد حقوق 50000 کارمند غیر هیات علمی وزارت می گذرد. طی این مدت اعتراض ها و پیگیری های سراسری و بی سابقه کارمندان در سطح وزارت و خارج از آن ادامه داشته است. مسئولین وزارت در عوض پاسخگویی و جبران مافات، بایکوت خبری، اقدامات نمایشی و اتلاف وقت را پیشه کردند.
در پی تصویب محدودیت‌های جدید کرونایی در آذرماه، ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اطلاعیه‌ای فهرست مشاغل گروه یک را که در هیچ یک از وضعیت‌های سه گانه (قرمز، نارنجی و زرد) تعطیل نمی‌شوند، اعلام کرد.

معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: فرزندان شاهد و جانبازان ۷۰ درصد به بالا تا پایان برنامه ششم توسعه جذب نهادهای دولتی می‌شوند.
آنطور که اعلام شده برخی از مشاغل غیرضروری از روز شنبه ۲۰ آبان از ساعت ۶ عصر به بعد برای مدت یک ماه تعطیل خواهند بود.
مدیر کل بیمه بیکاری وزارت تعاون گفت: افرادی که از اول خرداد امسال بیکار شدند حداقل دو میلیون تومان دریافت می‌کنند.
فرمول متناسب سازی حقوق بازنشستگان مشاغل سخت اعلام شد؛

اجرای احکام جدید از آذر ماه

رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران از جزئیات احکام جدید متناسب سازی حقوق بازنشستگان مشاغل سخت، خبر داد.

در مجموع تعداد ۱۵۰ دفتر کاریابی در سامانه کارا ثبت نام نمودند. از این تعداد تاکنون ۹۹ دفتر کاریابی با تعداد اشتغال ۳۸۲ نفری موفق به دریافت تسهیلات به مبلغ ۵۹ میلیارد ریال گردیده اند.
رئیس جمهور با بیان اینکه در طول هفته‌های گذشته تصمیماتی مهمی را برای ۹ ماهه پایانی دولت گرفته‌ایم، گفت: هماهنگی های لازم بین بانک مرکزی، وزارت صمت، کشاورزی و اقتصاد صورت گرفته است و مصوبه‌اش ابلاغ شده است.
شیوع کرونا، دورکاری را در میان سازمان‌ها و شرکت‌ها در سراسر جهان افزایش داد و این در حالی است که همچنان بسیاری از شرکت‌ها روش‌های امنیتی درستی برای مقابله با باج‌افزارها و بدافزارها ندارند، هرچند نشانه‌هایی از پیشرفت وجود دارد، زیرا اکنون برخی سازمان‌ها به‌طور فزاینده‌ای از راه‌حل‌های مبتنی بر ابر مدرن نسبت به راه‌حل‌های قدیمی منسوخ پیروی می‌کنند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: آن دسته از ایثارگران که در حال حاضر بصورت شرکتی، قرارداد کار معین و  پیمانی در دستگاههای دولتی اشتغال دارند، مشمول قانون استخدام ایثارگران هستند.