صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره حواشی ایجاد شده در مورد تحویل خودروی دناپلاس به نمایندگان متقاضی گفت: مجلس مصر است حاشیه ها بر متن غلبه نکند و انتظار بجا از مجلس این است که موضوع خودرو را به سامان مشخصی برساند.
تا زمانی که سمتِ صمت به ناکجاآباد باشد و مسیر راه بزرگترین وزارتخانه بازارساز و بازاردار کشور روشن نباشد، نه قیمتی کنترل می‌شود و نه کسی خود را ملزم می‌بیند که به دستورالعمل و چارچوبی پایبند باشد.
تحلیل وضعیت صادرات بخش معدن و صنایع معدنی کشور نشان می دهد، سال گذشته ۵۸ میلیون تن محصول به ارزش ۸.۴۹ میلیارد دلار صادر شد.
مدیرعامل ایپکو خبر داد:

موتور جدید ایران خودرو در راه است

مدیرعامل شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) با اشاره به پروژه ارتقای موتور XU گفت: تا اواخر مهر ماه، حدود ۵۰ دستگاه از این موتور در خطوط این شرکت مونتاژ خواهد شد و در صورت تکمیل خطوط توسط سازندگان، تا پایان سال 99 این پروژه به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وزارت تعاون باید گزارشی از نحوه هزینه کرد ۷ هزار میلیارد تومان حاصل از عرضه اولیه سهام شستا در بورس ارائه کند، می‌گوید علیرغم اینکه این وزارتخانه از سامانه شفافیت رونمایی کرده اما حقوق و دریافتی مدیران آن همچنان مبهم است.
عضو هیئت مدیره انجمن نوردکاران گفت: یکی از بهترین و آسان ترین راه کارهای برای متعادل کردن بازار فولاد عرضه مکفی در بورس کالا است.
رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی از افزایش قیمت مرغ خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان و مرغ گرم ۱۹ هزار تومان است.

این روزها موجی به ارتفاع بلندِ صدای صدها غرولند و متون تند انتقادی و اظهار نظر بدون پیشنهادِ منتقدین در تأخیر بیش از حد برای معرفی وزیر صمت جدید به راه افتاده است.
رییس جمهوری درباره ناکامی آمریکا در استفاده از مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تحریم‌ها، گفت: پیشاپیش پیروزی روزهای شنبه و یکشنبه و شکست مفتضحانه آمریکا را به ملت ایران را تبریک می‌گویم.
مدیر اقتصادی و سرمایه گذاری ایمیدرو خبر داد: به زودی کمیته ای برای پیگیری تشکیل صندوق بازارگردانی شرکت های معدنی و صنایع معدنی ایجاد می شود.
مجموع صادرات واحدهای بزرگ فولادساز کشور در پنج ماهه امسال به رقم یک میلیون و ۷۸۶ هزار و ۶۱۱ تن رسید که از این رقم بیش از ۲۸ درصد آن سهم مردادماه است.

سال جهش تولید بی ثمر سپری می شود

4 ماه همچنان بدون وزیر صمت!

در حالی سال جهش تولید را سپری میکنیم که مهمترین رکن برای موفقیت این شعار، عملکرد مثبت وزارت خانه‌ای است که ۱۲۰ روز بدون وزیر و با سرپرست‌های موقت مدیریت می‌شود و آقای رییس جمهور گویی تصمیم به انتخاب این وزیر ندارد.