بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

عملکرد سال ۱۳۹۸ شرکت‌های بیمه بررسی شد و تنها دو شرکت بیمه از ناحیه فعالیت بیمه گری سود بردند که با افتخار اعلام شد که بیمه آرمان جزو این دو شرکت است و حدود ۲۹ شرکت از فعالیت بیمه گری زیان داشتند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در شرایط کنونی فضاسازی برخی از جریان ها و سایت ها در بازار ارز موجب شده که تقاضا برای خرید ارز در کشور بالا برود، از این رو بانک مرکزی باید با این جوسازی و فضاسازی ها برخورد جدی کند.
سازمان سینمایی و بانک ملی ایران در جهت گسترش و ارتقای همکاری فی مابین از طریق ارائه خدمات بانکی و تامین نیازهای تسهیلاتی طرح توسعه ای سینمایی کشور و تمرکز منابع و فعالیت های بانکی سازمان نزد بانک با رعایت ضوابط و مقررات نظام پولی و بانکی کشور و سیاست های اعتباری بانک تفاهم نامه ای منعقد کردند.
پرسون گزارش می دهد؛

بانکداری بدون ربا به چه معناست؟

بهره را معادل ربا گرفتن نوعی اشتباه تاریخی که اتفاق افتاده است. بهره ای که در ادبیات اقتصادی درکارهای علمای اقتصاد کلاسیک تعریف شده الزاما معادل ربا نیست.
آمار شرکت شاپرک نشان می دهد که در مرداد ماه سال جاری، بیشترین تعداد کارت اعتباری تراکنش‌دار متعلق به بانک‌ ملت بوده و این بانک در جایگاه نخست در این زمینه قرار گرفته است.
یازدهمین نشست شورای هماهنگی مدیران بازرسی دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و تاکید بر شفافیت اطلاعات اقتصادی و سالم‌سازی اداری برای دست‌یابی به اقتدار اقتصادی در برج‌سپهر بانک صادرات ایران برگزار شد.
نشریه اکونومیست در یک مقاله تحلیلی به بررسی وضعیت بانکداری در سایه کرونا پرداخته و شوک‌های ایجاد شده در نهادهای مالی را در سه پرده بررسی کرده است.
مدیرعامل بانک سپه گفت: پروژه‌های شرکت پالایشگاه بیدبلند خلیج‌فارس؛ یکی از اثرگذارترین طرح‌های ملی کشور ازطریق بزرگ‌ترین طرح سندیکایی نظام بانکی کشور با محوریت بانک سپه اجرا شد و طرح شرکت پالایش گاز بیدبلند (۲) علاوه بر کمک به رونق اقتصادی و توسعه منطقه کمتر توسعه‌یافته از هدر رفت گازهای غنی چاه‌های نفت و گاز جلوگیری می‌کند.
رییس جمهوری تاکید کرد: ارز مورد نیاز سال ۹۹ و ذخیره سازی استراتژیک مصوب کماکان باید در اولویت اقدامات بانک مرکزی باشد و تسهیلات مورد نیاز برای تامین ارز لازم در این خصوص فراهم شود.