بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بانک رفاه کارگران در راستای پیاده سازی استراتژی مشتری محوری، ایجاد محیط صمیمی برای اعضا، شناسایی نیازهای مشتریان، ارتقای کیفیت خدمات الکترونیکی و تسهیل آن نسبت به راه اندازی طرح «راه رفاه» باشگاه مشتریان اقدام کرد.
اولین نشست مجازی (وبینار) آشنایی با حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بانک توسعه صادرات ایران از صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان در استان یزد، روز چهارشنبه سی ام مهرماه ساعت ۱۱ صبح برگزار می شود.
دبیر کانون سراسری انبوه سازان با اشاره به اینکه شرایط ساخت و ساز این روزها سخت و دشوار شده و بانک مرکزی باید از ابزارهای خود برای الزام سایر بانک ها به پرداخت تسهیلات مسکن بهره بگیرد گفت: در حال حاضر تنها بانک مسکن است که در بخش مسکن و ساخت و ساز تسهیلات پرداخت می کند.
دکتر بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران اعلام کرد:

ایجاد ۴۰ هزار ظرفیت شغلی جدید

دکتر بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران، بیست و دوم مهرماه سالجاری ضمن اعلام حمایت این بانک از اشتغالزایی و رونق تولید بویژه در روستاها، از ایجاد ۴۰ هزار ظرفیت شغلی جدید خبر داد.
با حکم عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و به پیشنهاد استاندار استان تهران فرزین سمائی رییس شعبه توسعه ملی بانک صنعت و معدن در این استان به عضویت هیأت خبرگان مورد وثوق بانکی و اقتصادی منصوب شد.
مدیرعامل شرکت بیمه تجارت‌نو به «سهم خواهی سازمانها و نهادهای عمومی و دولتی از شرکت های بیمه» واکنش نشان داد و تاکید کرد: تعیین ضریب نفوذ ۷ درصدی بیمه تا پایان برنامه ششم توسعه با اخذ عوارض سنگین برای شرکت های بیمه قرابتی ندارد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تحریم اخیر ۱۸ بانک ایرانی از سوی آمریکا را شوی سیاسی و رسانه‌ای دانست و گفت که محدودیت های بانکی از سال ۹۱ وجود داشته است.
به دلیل بروز اختلال و مشکل فنی در شبکه مخابرات، دو سامانه «سنا» و «نیما» از دسترس خارج شدند، که به محض رفع اشکال از سوی شرکت مخابرات، در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

رکورد تامین مالی در بانک اقتصادنوین شکسته شد

پرداخت 207 هزار میلیارد ریال تسهیلات به صنعت

بانک اقتصادنوین در راستای کمک به تحقق شعار سال جاری موسوم به «جهش تولید» و حمایت از واحدهای تولیدی تنها در نیمه نخست سال جاری، 207 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌های مختلف صنعت و معدن پرداخت کرد.
در حالی که نماد بانک در دوره اصلاح افت قیمت شدیدی بین نمادهای بانکی داشت اما این نماد آماده افزایش سرمایه ۳۸۸۳ درصدی است که تغییر محسوسی در سوددهی این نماد ایجاد خواهد کرد.
سقف خرید بانک ها و صرافی ها در بازار متشکل ارزی به ۵۰۰ هزار دلار افزایش می یابد و بانک مرکزی روزانه ۵۰ میلیون دلار در بازار مزبور به صورت اسکناس عرضه خواهد کرد.
تصمیمات جدید بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز؛

عرضه روزانه ۵۰ میلیون دلار در بازار بصورت اسکناس

طبق اعلام بانک مرکزی، سقف خرید در بازار متشکل ارزی افزایش یافته ضمن اینکه روزانه ۵۰ میلیون دلار به صورت اسکناس توسط بانک مرکزی در بازار عرضه می شود.

به دنبال وقوع آتش سوزی گسترده در بازارچه ساحلی بندر دیلم در شمال استان بوشهر، سرپرست مدیریت بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه تجارت‌نو به دستور مدیر عامل شرکت در منطقه مستقر و از نزدیک در جریان جزییات این حادثه قرار گرفت.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در اختتامیه همایش مجازی گفت: در شرایط امروزه و برای رویارویی با مشکلات ناشی از تورم، شیوع ویروس کرونا، نوسانات نرخ ارز و کاهش فروش نفت باید استراتژی ویژه ای برای حمایت از تولید کنندگان اتخاد نماییم و در تصمیم گیری ها می بایست سرعت عمل بیشتری داشته باشیم.
رئیس هیئت موسس کانون صرافان:

دلایل نوسانات نرخ دلار

رئیس هیئت موسس کانون صرافان مهمترین دلیل افزایش نرخ ارز و دلار را تفاوت نرخ تورم و و بیکاری در ایران و کشور‌های حوزه دلار عنوان کرد و گفت: جو روانی حاصل از عملکرد غلط مسئولین اقتصادی کشور نیز بر این وضعیت دامن می‌زند.