محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

رییس سازمان محیط زیست تاکید کرد:

لزوم جابه جایی آراد کوه از طریق سرمایه‌گذاری

رییس سازمان محیط زیست گفت: بدون سرمایه گذاری مشکل محل دفن زباله تهران در آراد کوه حل نخواهد شد و لازم است آراد کوه از این منطقه جابه جا شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه خبر داد:

مشاهده یک قلاده خرس قهوه‌ای در ارتفاعات مارمیشو

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه گفت: افراد محلی در ارتفاعات مارمیشو در حوزه استحفاظی این شهرستان یک قلاده خرس قهوه‌ای بالغ را مشاهده و دقایقی از این گونه ارزشمند تصویربرداری کردند.
رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: تمامی واحدهای موتورسیکلت سازی در سطح کشور تایید نوع آلایندگی یورو۴ دارند و این اقدام بعد از انجام آزمایش‌های لازم انجام می‌گیرد.
۵۵ میلیون مترمکعب آب از مبدا سد درودزن که به طور مشترک حق آبه تالاب بختگان و کمیجان بود امروز و پس از هشت روز طی مسیر به تالاب کمجان رسید.
به دلیل مشاهده آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در برخی از استان‌ها، پیمایش وضعیت پرندگان در تالاب های بین المللی استان کردستان با شدت بیشتری در حال انجام است.
چهار شکارچی غیرمجاز به همراه ۶ قطعه پرنده چنگر و سه قبضه اسلحه در خلیج گرگان و محدوده بندر ترکمن توسط ماموران حفاظت محیط زیست استان گلستان دستگیر شدند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز:

مردم تخلفات و تعارضات به حیات وحش را سریعاً گزارش دهند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با تاکید بر اینکه مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف ( تخلفات شکار، حیات وحش آسیب دیده یا زنده گیری) مراتب را با قید فوریت به اطلاع یکی از ادارات حفاظت محیط زیست با واحدهای محیط بانی برسانند یا با شماره تلفن ۳۲۲۲۸۳۹۱ الی ۹۲  تماس حاصل نمایند.
طبق اعلام سازمان هواشناسی با توجه به وزش باد شدید در نواحی مرکزی و شرقی احتمال مواج شدن خلیج فارس از فردا وجود دارد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست پردیس:

مرکز بی‌خطرسازی پسماندهای پزشکی پردیس تعطیل است

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پردیس گفت: با توجه به تعطیلی بیمارستان شفا به عنوان تنها مرکز بی‌خطرسازی پسماندهای بیمارستانی شهرستان پردیس اکنون این زباله‌ها در مراکز دفن زباله اطراف شهرستان رهاسازی می‌شوند که کاملا غیراصولی و غیربهداشتی است.
ماموریت جهانی سازمان ملل اعلام شد؛

مقابله با تغییرات اقلیمی

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد مقابله با تغیرات اقلیمی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را ماموریت جهانی سازمان ملل عنوان کرد.
شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد 144 قرار گرفته و هوای تهران برای گروه‌های حساس جامعه آلوده و نسبت به روزهای قبل میزان آلودگی تشدیده شده است.

دومین لاشه نهنگ براید، در سواحل جزیره کیش به گل نشست

آیا مرگ نهنگ‌های براید دسته جمعی است؟

در حالی دومین لاشه نهنگ براید در سواحل جزیره کیش به گل نشست که علت اولین مرگ این گونه هنوز اعلام نشده است.
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه نمی‌شود در کوچه و خیابان دنبال منشا بو باشیم، گفت: لازم است تمام دستگاه ها مشارکت کنند و همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند. ما هم این آمادگی را داریم که نهایت همکاری را در این خصوص انجام دهیم.
دلیل موافقت سازمان محیط زیست با طرح انتقال آب از خلیج فارس؛

«فشار بر روی منابع آب زیاد است»

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، دلیل موافقت سازمان حفاظت محیط زیست با طرح بحث برانگیز انتقال آب از خلیج فارس را «فشار بر روی منابع آب» و «کمبود آب شرب کافی برای مردم» عنوان کرد.
مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران خبر داد:

ترویج الگوی کشاورزی پایدار در ۲۰۰ روستای اطراف دریاچه ارومیه

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران گفت: در مدت ۷ سال گذشته توانستیم الگوی کشاورزی پایدار را در بیش از ۲۰۰ روستای اطراف دریاچه ارومیه گسترش دهیم که این برنامه در تالاب های مهم کشور نیز ادامه خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن تاکید بر ضرورت مدیریت آلودگی هوا گفت: با توجه به اینکه بیماری کرونا در سال نخست شیوع، کمتر از یک و نیم میلیون قربانی داشته است این رقم در برابر ۷ میلیون مرگ زودرس ناشی از آلودگی هوا در جهان ناچیز محسوب می شود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: دو سامانه بارشی جدید وارد کشور شدند که با ورود این سامانه در برخی از استان های کشور شاهد بارش برف و باران خواهیم بود.