محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

دبیر کل سازمان ملل متحد روز شنبه در اجلاس بلندپروازی‌های اقلیمی نسبت به فاجعه گرمایش زمین هشدار داد و افزود: پنج سال پس از گذشت توافق اقلیمی پاریس هنوز در مسیر درست حرکت نمی‌کنیم و اهداف این توافق محقق نشده است.
معاون سازمان محیط زیست:

مالچ پاشی محصول خلاء قانونی است

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: انجام مالچ پاشی جهت مهار ریزگردها راه حل ایده‌آل ما برای حل این معضل نیست و این مساله محصول یک خلاء قانونی است.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران و برف در نوار شمالی کشور خبر داد و گفت: از امروز (۱۹ آذر) افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در کلان‌شهرها دور از انتظار نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان:

گلستان در مورد میانکاله تصمیم‌گیری می کند

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان عنوان کرد: بر اساس اساسنامه جدید شورای راهبری میانکاله، استان گلستان در تصمیمات مربوط به این پناهگاه حیات‌وحش و ذخیره‌ گاه زیست‌ کره سهیم شد.

معاون اول رییس جمهور:

انفال و محیط زیست قابل وقف نیست

معاون اول رییس جمهور از غیرقابل وقف بودن انفال عمومی از جمله محیط زیست و جنگل ها خبر داد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: محیط بان منطقه حفاظت شده سبزکوه متاسفانه در درگیری با متخلفان و شکارچیان غیرمجاز زخمی شد که به صورت سرپایی مورد درمان قرار گرفت.
در حالی که مسوولان باغ وحش ارم ورود ببر نر بعد از شکستن قفس به محوطه ۲ ببر ماده و نزاع بین آنها را دلیل مرگ ماده ببر سفید عنوان می‌کنند کارشناسان حیات وحش این امر را محتمل ندانسته و از وجود ابهام جدی در این مرگ مشکوک می‌گویند.
در پی شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان؛

لاشه پرندگان تلف شده در تالاب میقان به هزار و ۱۲۱ عدد رسید

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: در پی شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان لاشه هزار و ۱۲۱ پرنده به وزن یک تن و از طریق بالگرد به مکانی برای دفن اصولی انتقال یافت.
مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل ها  گفت: هرساله ۱۶ تن در هر هکتار فرسایش خاک در کشور رخ می دهد که تنها با اقدامات آبخیزداری می توان آن را مدیریت کرد.