مدیریت بحران

گزارش و اخبار لحظه ای حوزه بحران و راهکارهای مدیریت بحران را در حوزه مدیریت بحران سرویس جامعه پرسون بخوانید.

پرسون از عادی انگاری کرونا و مشکلاتش می گوید؛

تا الان کرونا نگرفتم، پس دیگه نمی گیرم!

موج چهارم کرونا در راه است و عده ای با ساده انگاری و حتی عادی انگاری این اپیدمی در به خطر انداختن جان دیگران حرکت می کنند . حرکتی خطرناک که خودشان هم از آن خبر ندارند.
گزارش پرسون از مهاجرت و تاثیرات آن بر جامعه؛

از رویای غرب تا شب های در به دری

تبلیغات فریبنده مهاجرت به کشورهای پیشرفته دنیا، آنقدر دامنگیر شده است که دل خیلی ها را برده است. سخت و گران شدن هزینه های زندگی در ایران هم علتی شده است که فکر مهاجرت فقط در بین دانشگاهیان و طبقه مرفه جولان ندهد بلکه هر جا را نگاه کنیم، یکی می گوید« اگر فرصتش بود می رفتیم.»
کرونا به جز آنکه توانست گسست میان قدرت و علم را نشان دهد و توان تخریبی خود را به رخ بکشد، نشان داد که تا چه حد از یک نوع بیماری با پیشینه بهداشتی، خود را به سطح یک معضل اجتماعی تمام عیارجهش دهد.
زلزله‌ای با بزرگای 7.1 در ژاپن در عصر 25 بهمن 99 رخ داد. زلزله در ساعت 08:23 روز شنبه 13 فوریه به وقت ژاپن (38: 17 بعدازظهر شنبه 25/11/99 به وقت تهران)، ساختمان‌ها را لرزاند و خاموشی‌های گسترده‌ای را موجب شد، اما خسارت عمده‌ای وارد نشد و هشدار سونامی صادر نشد.
رئیس مجلس شورای اسلامی هفته گذشته و در جلسه ای که با مدیران و کارکنان مرکز پژوهش های مجلس داشت، با انتقاد شدید از افزایش قیمت ها و نیز گلایه از توزیع نادرست ارز دولتی میان تولید کنندگان از مدیریت نامطلوب در فضای اقتصادی کشور گلایه کرد.
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: شاهد افزایش دوباره بیماران در بیمارستان‌ها هستیم، علت اصلی این افزایش بی‌توجهی مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و اگر با همین روند جلو برویم احتمالا در اسفند ماه شاهد خیز جدید و موج چهارم انتشار کرونا در ایران خواهیم بود.
کیفیت هوای پایتخت عصر امروز پنجشنبه -نهم بهمن- با افزایش غلظت آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص ۱۵۳ در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها و در وضعیت قرمز قرار گرفت.
عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست که برای حل مشکل آلودگی هوا به مردم می‌گفت دعا کنید باد بیاید، در نهایت مجبور شد به جز دعا، نسخه‌ای دیگر برای حل مشکل آلودگی بپیچد؛ نسخه‌ای که به نظر نمی‌رسد چه دولت کنونی و چه دولت آینده قادر به اجرای آن باشند.
سازمان هواشناسی با توجه به نفوذ توده هوای سرد و کاهش دمای هوا در اکثر مناطق کشور توصیه هایی را برای کشاورزان صادر کرد.
پرونده ویژه پرسون؛ معضلات آموزش آنلاین در استان های ایران/9

بعضی از آموزگاران حتی بلد نیستند از گزینه های شاد استفاده کنند

آزمون و خطای برنامه شاد در دوران کرونا اتفاق افتاد. اما بعد از گذشت ماه ها استفاده از این برنامه، اتفاق چشمگیری در ارتقا کیفی این برنامه اتفاق نیفتاده است.
یک زلزله شناس گفت: سیستم هشدار سریع زلزله تهران پس از تکمیل قادر به تخمین فاصله زمانی بین موج P و S زلزله است، نه پیش‌بینی زلزله، هیچ کشوری تاکنون خود زلزله را پیش‌بینی نکرده است.

بسیاری از افرادی که در دودهه اخیر، از ایران مهاجرت کردند از نظر سیاسی در ایران مشکلی نداشتند. گروه هایی که در هرجای دنیا برای خود آینده و امیدی متصور هستند جز در کشور خودشان.
خبرها در مورد سایت های شرط بندیدر رسانه ها زیاد شده است. اما آیا ایرانی ها آگاهی لازم را دارند؟ چرا بعضی ها گوششان بدهکار نیست؟
سفرهای هوایی مخصوصا در داخل کشور یا ماموریت های کاری است ویا اجبار. در حالیکه سفرهای هوایی از بسیاری از جهات می توانند به صرفه تر وایمن تر باشند.
مردم می گویند پزشکان بیمارستان ها، نسخه های عجیب و غریبی برایشان می پیچند. نسخه هایی که آنها را در تمام شهر چرخانده و حتی پایشان را به بازار سیاه دارو هم کشانده است.