مدیریت بحران

گزارش و اخبار لحظه ای حوزه بحران و راهکارهای مدیریت بحران را در حوزه مدیریت بحران سرویس جامعه پرسون بخوانید.

یادداشت/ از آغازین روزهای پاندومی و همه گیری کرونا همه مسئولان و صاحبان تریبون از جمله دست اندرکاران صدا و سیما کرارا و مستمر به مردم توصیه کرده و می کنند که در خانه مانده و به دید و بازدید و دورهمی نروند و قرنطینه را رعایت کنند.

بسیاری معتقدند که دولت زودتر از اینها می توانست با کمک بخش خصوصی، واردات بیشتر و موفق تر واکسن کرونا را داشته و جان هموطنان را در انتظار واکسن خارجی یا ایرانی، ارزان نمی شمرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با هشدار در خصوص خطر سقوط بهمن و رانش کوه و ریزش سنگ در محور کرج-چالوس، گفت: از رانندگان درخواست داریم در صورتی که ضرورت سفر وجود ندارد از این محور عبور نکرده و سفر خود را به تعویق بیندازند.
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مردم در جریان سفر باید دستورالعمل‌های بهداشتی را مراعات کنند از پلیس راهور خواست در کنار انجام وظایف عادی خود، تذکرات بهداشتی لازم را هم به هموطنان ارایه دهند.
معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به کاهش چشمگیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور، گفت: وقتی شهری قرمز یا نارنجی می‌شود، ‌از تاریخ صدور اطلاعیه قرارگاه مقابله با کرونا، کلیه مسافران و پلاک‌های غیربومی تا ۷۲ ساعت فرصت دارند که از آن شهر مقصدشان خارج شوند. در غیر این صورت جریمه می‌شوند.
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کسب و کار وزارت بهداشت گفت: در ۲ هفته اول سال، از تعداد شهرهای قرمز و نارنجی کاسته نمی شود اما ممکن است برخی از شهرهای زرد و آبی وارد وضعیت نارنجی یا قرمز شوند.

گزارش پرسون تاثیر اعمال خیرخواهانه را در برون رفت از مشکلات اقتصادی؛

لزوم استفاده از ابتکار و نوآوری در آموزش وقف در جامعه

در شرایط کنونی که جامعه مان درگیر مشکلات اقتصادی است لزوم توجه به مسئله وقف و کاردهای آن برای برون رفت از مشکلات جدی به نظر می رسد. ضرورتی که باید به جوانان و نواندیشان جامعه آموزش و فرهنگ سازی شود.
در حال حاضر بر اساس طرح محدودیت هوشمند در شهرهای قرمز و نارنجی رفت و آمد ممنوع است. با توجه به چرخش ویروس جهش یافته انگلیسی در سطح کشور و بر اساس طرح محدودیت هوشمند در ایام نوروز نیز هر زمان که رنگ یک شهر متأثر از میزان ابتلا، شیوع و ورود بیماری تغییر کند قطعاً مشمول محدودیت‌ها خواهد شد.
بنابر مطالعات انجام‌شده در این برنامه بین‌المللی، ایران در ناحیه‌ای فعال از نظر جنبایی پوسته قرار دارد که بخش بیشترش بدون لرزه و بخش کوچکی از آن به صورت زمین‌لرزه خودنمایی می‌کند. این منطقه هرساله زلزله‌های با بزرگاهای مختلف را تجربه می‌کند.