زنان و خانواده

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به خانواده، ازدواج و جوانان را در سرویس زنان و خانواده پرسون دنبال کنید.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

عقیم سازی زنان معتاد اقدامی ضد بشری است

در حکومت اسلامی مسائلی همچون عقیم سازی زنان معتاد به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست. ما بر اساس آموزه‌های دینی‌مان برای شأن انسانیت، انسان بودن و حیات انسانی آنقدر ارزش قائل هستیم که هرگز اجازه مطرح شدن چنین مباحث ضد بشری را نخواهیم داد چه برسد به این‌که بخواهیم آن را عملی کنیم.
تست MBTI فرصتی را فراهم کرده است تا شغل مناسب با روحیه خود را پیدا کنید.
بسیاری از افراد با توجه به شرایط کاری و زندگی شان مجبور هستند ساعات طولانی از روز را در حالت نشسته به سر ببرند، در این گزارش به بررسی ارتباط شخصیت افراد با نحوه نشستن آنها پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

رسیدگی به طرح جمعیت و تعالی خانواده، بررسی مطالبات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و نیز گزارش مشکلات تامین ارز و توزیع نهاده‌های دامی در دستور کار هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
موالید روسیه با  ۱.۵۸ تولد به ازای هر زن به شدت کاهش یافته است؛ بعد از روی کار آمدن پوتین، سیاست‌های تشویقی برای افزایش جمعیت بیش از پیش قوت گرفت؛ دولت این کشور برای فرزند اول ۱۵ هزار دلار و برای تولد فرزند سوم یک خانه به پدر و مادر نوزاد هدیه می‌هد!

این روز‌ها قیمت سکه درحالی رو به صعود است که پایه‌های زندگی مشترک برخی خانواده‌ها لرزان‌تر شده و در آستانه فروپاشی قرار گرفته است. در این میان برخی بر این باورند که افزایش قیمت سکه، زنان را تحریک کرده است، تا آنجا که برای گرفتن حقوق مالی خود، مهریه را به اجرا گذاشته‌اند و برای گرفتن آن حتی ابایی ندارند که همسرشان به زندان بیفتد! این درحالی است که در نگاه مقابل، بسیاری از کارشناسان معتقدند به‌اجراگذاشتن مهریه فقط بهانه‌ای برای زنان است که بتوانند فرصت بیان و تحقق بعضی حقوق اولیه خود را داشته باشند.

یک روانشناس با اشاره به همراهی برخی والدین در تقلب کردن دانش آموزان هنگام پرسش و پاسخ مجازی، گفت: والدین باید توجه داشته باشند که دانش آموز کنونی، شهروند آینده این جامعه است و از این رو آموزش کنترل درونی به دانش آموز و عدم تقلب در هنگام نبود کنترل بیرونی در آموزش مجازی، امری مهم محسوب می‌شود.

نابینایان کشور از توانایی‌ها و تحصیلات عالیه‌ای برخوردارند و توانسته‌اند در زمینه تحصیل در دانشگاه‌ها سهم بسیار زیادی را به خود اختصاص دهند به طوریکه طبق آمارها بیش از ۴۰ درصد دانشجویان معلول کشور، نابینا هستند، اما به نظر این قشر در زمینه اشتغال با مشکلات جدی دست و پنجه نرم می‌کند، به طوریکه به گفته فعالان حقوق نابینایان «نرخ بیکاری در این قشر نسبت به جامعه عادی چهار برابر است».

پیری، یک رویداد اجتناب‌ناپذیر است اما از سنین کم می‌توان اقداماتی را انجام داد تا فرایند پیری را کندتر کرد. یکی از این اقدامات مصرف مواد خوراکی حاوی ترکیبات ضدپیری است که موجب افزایش مدت جوانی و تاخیر در فرایند پیری می‌شوند.

بدون تردید، همه ما نقش اعتماد به نفس را در زندگی خود و دیگران شاهد هستیم و اهمیت آن را در مقاطع مختلف سنی می‌دانیم. اما جالب است بدانید که اکثریت روانشناسان معتقدند، داشتن اعتماد به نفس و مورد توجه قرار گرفتن، برای کودکان و نوجوانان نیز، از جمله موارد بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه رشد جمعیتی ما در سال ۲۰۵۰ به صفر خواهد رسید، گفت: نمودار رشد جمعیتی جهان تا سال ۲۰۹۹ به صفر نخواهد رسید لذا نگرانی کنونی ما که مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است، حتما باید جدی گرفت.

موفقیت یک احساس است یا یک ذهنیت؟ پاسخ من و شما به این پرسش می‌تواند سطح رضایت‌مندی ما از زندگی را تعیین کند. جوش کوپل (Josh Kopel)، یک کارآفرین و عضو سازمان کارآفرینان (EO)، یک رستوران‌دار در سن‌دیگو، یک پیشگام فناوری و مسئول برنامه پادکستی Full Comp است که هر هفته با بزرگان اندیشه و کارآفرینی و رهبران شرکت‌های تجاری موفق گفت‌وگو می‌کند.

به بهانه روز جهانی کودک:

پیش فعالی ترکی در رویای کودکانه

کودکان پیش فعال اگر درمان نشوند دچار اختلال شخصیت می شوند. سرکوفت و سرزنش‌های دوران کودکی، سبب می شود افراد در بزرگسالی آماده انتقام از جامعه شوند.
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از ارسال نامه به دادستان کل کشور و پلیس فتا برای مسدود کردن تمامی سایت‌های همسریابی خبر داد و گفت: این سایت‌ها به بازار مکاره‌ای برای سودجویی، ترویج روابط خارج از شرع و ازدواج سفید تبدیل شده‌اند.