زنان و خانواده

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به خانواده، ازدواج و جوانان را در سرویس زنان و خانواده پرسون دنبال کنید.

از نابینایی فقط آمارها می گویند و معابر بهسازی نشده. اما دغدغه شان بیش از اینهاست. دغدغه نابیناها فقط گزارش های پله ها وخیابان ها نیست. روایت آنها از زندگی،  توانستن است.
بسیاری از افرادی که در دودهه اخیر، از ایران مهاجرت کردند از نظر سیاسی در ایران مشکلی نداشتند. گروه هایی که در هرجای دنیا برای خود آینده و امیدی متصور هستند جز در کشور خودشان.
بانوی مسلمان آمریکایی در گفتگو با پرسون:

حجاب بر دو نوع افکاری و ظاهری استوار است

بانوی مسلمان آمریکایی گفت: جحاب و عفاف باید هم در افکار و هم در پوشش ظاهری وجود داشته باشد و این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند.
پرونده ویژه پرسون؛ به بهانه تصویب لایحه "صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان؛ بخش دوم

مشکانی:حقوق زنان باید با فرهنگ سازی به صورت درونی پذیرفته شود

یک استاد دانشگاه با بیان این که حقوق زنان باید با فرهنگ سازی به صورت درونی پذیرفته شود، گفت: آثار هر گونه لایحه منع خشونت علیه زنان در درازمدت آشکار می شود.
کلینیک های سرپایی ترک اعتیاد که بدون حضور پزشک و روانپزشک بیماران خود را به سمت مصرف بیشتر مواد شبه مخدر نگهدارنده ای چون «متادون»، سوق داده اند.
پرونده ویژه پرسون؛ به بهانه تصویب لایحه "صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان؛

آمار مستندی از خشونت بر علیه زنان در کشور موجود نیست

حرف از خشونت بر علیه زنان دیگر تبدیل به ژستی روشنفکرانه و فمنیستی گشته است.اما واقعیت این است که با تصویب یک لایحه مشکلات بانوان حل نمی شود و این خبر در فضایی منتشر شد که زنان  از تصویب این لایحه خوشحال نشدند.
رئیس اتحادیه صنف آرایشگران زنانه تهران اعلام کرد:

بازرسی نامحسوس هفتگی از آرایشگاه ها و برخورد جدی با متخلفین

موضوع تخلف و فروش شیشه در برخی آرایشگاه های زنانه به بهانه لاغری به یکی از چالش های این حوزه تبدیل شده که سلامت زنان به عنوان رکن اصلی خانواده را در معرض خطر قرار می دهد که نیازمند توجه و افزایش نظارت از سوی مسئولان مربوطه است.
در این گزارش از پرسون، وضعیت اقامتگاه زنان معتاد در شیراز بررسی می‌شود و با نگاهی به چند نمونه از این زنان، درباره کیفیت زندگی این شهروندان خواهید خواند.
زمانی نه چندان دور، ساده‌زیستی و قناعت یک ارزش فرهنگی و اجتماعی شناخته می‌شد، موضوعی که این روزها جای خود را به تجمل‌گرایی داده و در برگزاری مراسم عروسی، زایمان و جشن تکلیف های پرخرج مشاهده می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا پیش از این دغدغه خانواده‌ها صرفا تعلیم و تربیت بود که امروز دغدغه معیشت نیز به آن اضافه شده است، گفت: مشکل امروز کشور کمبود بودجه نیست بلکه از بی‌تصمیمی و سوءمدیریت رنج می‌بریم.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور اظهار کرد: متن لایحه تشدید مجازات قتل فرزند توسط پدر از سوی قوه قضاییه بررسی مبسوط شده و هم‌اکنون برای بررسی نهایی در کمیسیون لوایح دولت قرار دارد. همچنین با درخواست این معاونت، آقای جهانگیری دستور تسریع بررسی این لایحه در کمیسیون لوایح دولت را داده‌اند تا هرچه زودتر این لایحه در دولت به تصویب رسد.
افزایش سرسام آور قیمت مسکن، لوازم خانگی و ... مشکلی مضاعف بر سر راه ازدواج جوانان شده است، مشکلی که به اعتقاد برخی مسئولان، افزایش رقم وام ازدواج می تواند تا حدی مرهمی بر این درد باشد؛ حال آنکه عده ای دیگر معتقدند افزایش وام به ۱۰، ۵۰، ۸۰ و حتی ۱۰۰ میلیون تومان نه تنها منجر به تشویق امر ازدواج نمی شود بلکه تبعاتی دیگر نظیر بدهکاری جوانان به بانکها را نیز می تواند به همراه داشته است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت:

زنجان جزو ۵ استان اول کشور در کودک‌ همسری

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان عنوان کرد: زنجان جزو ۵ استان اول کشور در کودک ‌همسری است.
در نشست امروز فراکسیون زنان مطرح می شود؛

حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت برای بررسی مشکلات زنان پرستار

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه های هفته جاری این فراکسیون به مناسبت روز پرستار گفت: مسائل و مشکلات زنان پرستار با حضور جمعی از پرستاران و معاون پرستاری وزارت بهداشت در نشست فردای فراکسیون بررسی خواهد شد.