حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: بالغ بر ۹۵ درصد از کسبه تهران با هدف رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مغازه‌های خود را بسته‌اند و ترددهای شهری هم روزها ۵۰ درصد و شب‌ها ۷۰ درصد کاهش یافته است.
رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه خبر داد:

بازداشت ۱۲ نفر از کارکنان قوه قضاییه

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه خبر داد که در ماه های اخیر ۱۲ نفر از کارکنان دستگاه قضا در بخش‌های مختلف به اتهام ارتشاء دستگیر و همچنین ۱۸ نفر از وکلایی که در بخش‌های مختلف قضایی برای اعمال نفوذ در پرونده‌ها با پرداخت رشوه تلاش می‌کردند بازداشت شدند.
رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مقابله با کروناگفت: همه افراد طبق قانون مکلف هستند کارت ملی را همراه داشته باشند و این پیشنهاد به ستاد ملی ارائه می‌شود و در صورت تصویب، همه مکلف هستند کارت ملی را همراه داشته باشند.

سال‌هاست که قرص برنج با قرار گرفتن در دسته سموم غیرمجاز، خرید و فروش و واردات آن ممنوع اعلام شده اما با وجود این در یک سال گذشته آمار مرگ و میر بر اثر مصرف این قرص مرگ‌‌آور افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گفت: هزار زندانی جرایم غیرعمد در هفته بسیج آزاد می‌شوند و این طرح در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، میلاد حضرت زهرا(س) و مولای متقیان  ادامه دارد تا زندانیان جرایم غیرعمد با برنامه‌ریزی مدون و موثر به آغوش گرم خانواده بازگردند.

مسئولان شهرستان فسا می گویند تصاویر منتشر شده در فضای مجازی در خصوص تخریب یک باب منزل مسکونی مربوط به اکنون نیست و این تصاویر مربوط به یک سال گذشته است.
مرد جوانی که برای پرداخت مهریه‌اش دست به سرقت مسلحانه از دو زن در خودروی لوکس زده بود دستگیر شد.
روز گذشته فیلمی در خصوص پیدا شدن جسد یک زن در کنار جاده کهمره سرخی شهر شیراز در فضای مجازی منتشر شد که در این فیلم گفته می شود دست های زن جوان قطع یا بریده شده است.
گزارش مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای کشور؛

ترافیک سنگین در آزادراه قزوین-کرج-تهران

در این گزارش از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های کشور در دوم آذر ماه سال ۹۹ مطلع شوید.
زمین‌لرزه‌ای به بزرگی چهار ریشتر صبح امروز یکشنبه حوالی اشکنان در مرزاستان های فارس و هرمزگان را لرزاند.
تنها چند ساعت به اجرای طرح ممنوعیت تردد خودروها از ساعت ۲۱ شب تا چهار صبح باقی مانده است اما متأسفانه هنوز سازوکاری برای اعلام پلاکهای خودروهایی که در زمره مشاغل ضروری قرار دارند و می‌توانند در ساعات مذکور نیز تردد داشته باشند، تعبیه نشده است!

یادداشت/ امیدواریم برخورد قاطع قوه قضائیه با عوامل تخریب آلونک آن خانم مظلوم و بی‌پناه بندرعباسی موجب شود تا دیگر اینگونه اقدامات خودسرانه در شهرداری‌ها که خلاف شئونات نظام جمهوری اسلامی است، رخ ندهد و آه مظلومان دامنگیرمان نشود!
در یکی از روستاهای سروآباد کردستان؛

شلیک اشتباهی پلیس؛ جان مرد روستایی را گرفت

تیراندازی پلیس به سوی یک خودروی متواری، که به ایست پلیس توجه نکرد، به یکی از اهالی «هورامان» در شهرستان سروآباد که پیاده در حال گذر از آن مسیر بود، برخورد و باعث کشته شدن او شد.