شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

اجرای پویش ارتقای فرهنگ آپارتمان‌نشینی در منطقه 12 پایتخت:

اهالی قلب طهران همسایه هم می‌شوند

چهار کوچه با 200 پلاک در محله دروازه شمیران منطقه 12 به عنوان پایلوت برای اجرای فاز اولیه پویش ارتقای فرهنگ آپارتمان‌نشینی که شامل تسهیل‌گری و ترویج‌گری است، انتخاب شدند.
شهردار قلب طهران در جلسه ارتباط مستقیم با شهروندان از طریق سامانه 1888 تأکید کرد:

تزریق هوشیاری با سامانه 1888

شهردار قلب طهران در جلسه ارتباط مستقیم شهروندان با شهردار و مدیران ارشد منطقه از طریق سامانه نظارت همگان سازمان بازرسی (1888) تأکید کرد: این سامانه هوشیاری را به سازمان تزریق می‌کند.

سالاری در تذکر پیش از دستور خبر داد:

طرح تعریض معابر ابطال شد

عضو شرای شهر تهران گفت: راهکار حل ترافیک بازگشایی معابر است در صورتی که این نگاه در حال حاضر شکست خورده است.

کلنگ زنی نخستین ایستگاه پردازش زباله شهر تهران در ایستگاه میانی زباله غرب تهران در منطقه 22 باحضور «آرش حسینی میلانی» عضو شورای شهر تهران، «صدرالدین علیپور» مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران و شهرداران مناطق 22، 21 و 5 برگزار شد.
یک زلزله شناس گفت: سیستم هشدار سریع زلزله تهران پس از تکمیل قادر به تخمین فاصله زمانی بین موج P و S زلزله است، نه پیش‌بینی زلزله، هیچ کشوری تاکنون خود زلزله را پیش‌بینی نکرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با بیان اینکه برای تردد میان شهری از مبدا زرد به مقصد نارنجی و یا قرمز نیاز به مجوز است گفت: با توجه به قرار گرفتن قم در جمع شهرهای زرد از نظر شیوع کرونا، تردد از قم به شهرهای زرد نیاز به مجوز ندارد.
منطقه 12 پایتخت به سوگ سردار دل‌ها نشست:

سوگواری برای مرد میدان در قلب طهران

علی‌محمد سعادتی از برگزاری ویژه‌برنامه‌های مراسم نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، سردار دل‌ها در قلب طهران خبر داد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران توضیحاتی درباره توسعه خطوط در حال بهره بهرداری مترو در پایتخت ارائه داد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازبینی و اصلاح قانون شوراها در مجلس گفت: نامه‌ای از مجلس شورای اسلامی دریافت کردیم که اعضای شورای شهر تهران نظرات خود را جهت اصلاح قانون شورا ها به مجلس ارسال کنند.
۲۹ و ۳۰ بهمن‌ برگزار می‌شود

همایش «اخلاق و فرهنگ شهرنشینی»

نخستین دوره همایش «اخلاق و فرهنگ شهرنشینی» به همت انجمن ایرانی اخلاق در علوم و فناوری در دهه سوم بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.
استاندار تهران درخواست کرد:

شهروندان در مصرف گاز صرفه جویی کنند

محسنی بندپی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز از شهروندان تهرانی خواست که در مصرف گاز صرفه جویی کنند.
سازمان هواشناسی از بارش باران و درارتفاعات برف در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال شرق کشور و کاهش دما در نیمه شمالی، شرق و جنوب شرق کشور خبر داد و ضمن ارائه توصیه‌های کشاورزی تاکید کرد: به ارتفاعات صعود نکنید.