با روند موجود،افزایش قیمت خودرو حتما ادامه می یابد

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت:با شرایط و روند موجود در خصوص واردات و تولید خودرو،همچنان شاهد افزایش قیمتها خواهیم بود.
تصویر با روند موجود،افزایش قیمت خودرو حتما ادامه می یابد

به گزارش سایت خبری پرسون، جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت در مجلس یازدهم افزود:بالا رفتن قیمت خودرو یک دلیل بیشتر ندارد ، دولت قانون واردات خودرو را به درستی انجام نداد و آیین نامه ای که برای واردات نوشت شامل افزایش تعرفه ها و عرضه قطره چکانی خودروها بود که این روش نتوانست به نفع مردم باشد.

وی با تاکید بر اینکه با چنین شیوه ای قطعا افزایش قیمت خودرو ادامه پیدا خواهد کرد تصریح کرد:اگر دولت قانون واردات خودروهای کارکرده را ابلاغ کند وتعرفه واردات که بین 150 تا 170 درصد است و منجر شده قیمت خودرو وارداتی بین یک ونیم میلیارد بطور دولتی، و بالای 3 میلیارد در بازار آزاد شده را تعدیل نماید شاهد کنترل قیمت خواهیم بود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به اینکه به دلیل افزایش مصرف ،تبدیل به وارد کننده بنزین شده ایم گفت: اگر دولت واردات خودرو را افزایش بدهد پولی که برای واردات بنزین می دهیم به واردات خودرو کم مصرف داده خواهد شد.

وی در مورد نظارت بر اجرای قانون مجلس افزود: چندین مرتبه تا سوال واستیضاح وزیررفتیم اما بنظرم می آید تا سوال از رئیس جمهور پیش برویم چون ایشان است که باید تصمیم بگیرد.

منبع: اقتصاد۱۰۰

668539