چرا نشست شورای امنیت سازمان ملل بدون صدور قطعنامه پایان یافت؟

شب گذشته ساعت ۱۱:۳۰ به وقت تهران، سازمان ملل متحد به درخواست رژیم صهیونیستی در خصوص حمله پهپادی- موشکی جمهوری اسلامی ایران تشکیل جلسه داد.
تصویر چرا نشست شورای امنیت سازمان ملل بدون صدور قطعنامه پایان یافت؟

به گزارش سایت خبری پرسون، دبیرکل سازمان ملل در نشست قبلی شورای امنیت ملی، در خصوص حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران با مخالفت آمریکا و دو کشور اروپایی رفتار منفعلانه‌ای داشت.

در این نشست، آنتونیو گوترش طرف های درگیر را به خویشتن داری دعوت و خاطر نشان کرد منطقه با جنگ تمام عیار و ویرانگر روبه روست.

در ادامه سعید ایروانی نماینده ایران، اعلام کرد که ایران از حق مشروع خود برای دفاع از شهروندان، منافع و امنیت ملی استفاده کرده لذا جمهوری اسلامی ایران طبق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل حق دفاع مشروع از خود در برابر رژیم صهیونیستی را داشته است.

در این نشست، نمایندگان آمریکا و انگلیس بازهم از رژیم غاصب صهیونیستی حمایت کردند و دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران را اقدام تجاوزکارانه خواندند، این در حالی است که این نمایندگان در جنگ غزه اقدامی نکرده و همواره مانع تصویب قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی شدند.

همچنین‌ نمایندگان چین و روسیه، عامل تنش در منطقه را حمایت امریکا از اسرائیل ارزیابی کردند.

نماینده روسیه در سخنان خود اعلام کرد اگر سفارت یک کشور غربی مورد حمله قرار میگرفت بلافاصله موج محکومیت ها رخ میداد و اقدام شورای امنیت را نمایش نفاق و رفتار دوگانه و شرم آور خواند. این در حالی است که علیرغم اینکه بیش از ۶ ماه از جنگ غزه میگذرد، رژیم صهیونیستی مرتکب جنایات فجیعی علیه مردم مظلوم فلسطین شده، اما نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با گستاخی تمام جمهوری اسلامی ایران را به عنوان حامی اصلی تروریسم در جهان معرفی کرد.

گیلعاد اردان نماینده این رژیم، در ادعای واهی خود مدعی شد ایران تنها چند هفته برای دستیابی به بمب اتم نیاز دارد و خواستار قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جزء سازمان های تروریستی و وضع تحریم های جدید علیه ایران شد. در حالی که این رژیم در طول جنگ غزه به هیچ کدام از کنوانسیون های بین المللی عمل نکرده و ناقض حقوق مردم فلسطین است.

بر اساس این گزارش، شورای امنیت باید به سرعت به وظایف خود طبق فصل ۷ منشور سازمان ملل در پاسخ به سرپیچی های وقیحانه رژیم صهیونیستی عمل کند و باید هرچه سریعتر این رژیم را وادار کند تا کشتار مردم مظلوم فلسطین را متوقف کند.این نشست که به درخواست رژیم صهیونیستی و برای دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران برگزار شده بود بدون صدور قطعنامه ای به پایان رسید.

منبع: فارس

636086