مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

بهره برداری از پروژه های بندری و دریایی به مناسبت دهه فجر

علی اکبر صفایی گفت: از 43 پروژه بندری و دریایی با اعتبار ۶۵ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال در دهه فجر بهره برداری می شود.
تصویر بهره برداری از پروژه های بندری و دریایی به مناسبت دهه فجر

به گزارش سایت خبری پرسون، علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی امروز (۱۰ بهمن‌ماه) در نشست خبری اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه دریایی و بنادر را تشریح کرد و ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: سیاست توسعه دریا محور به عنوان یکی مهم‌ترین اسناد در طول تاریخ کشور محسوب می‌شود که تا به امروز سند بالا دستی در این زمینه وجود نداشت. این سند ایده مقام معظم رهبری است و طی دوسال اخیر این سازمان تلاش کرد اقدامات حائز اهمیت و پررنگی انجام دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: سازمان بنادر در حوزه نرم‌افزار بندری و دریایی یک سامانه بندری تا سال آینده برای شفاف‌سازی و ارائه خدمات دریایی به بهره‌برداری خواهد رسید و تمامی صدور مجوزهای دریایی از طریق این سامانه انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: این نرم افزار حدود ۸۰ درصد پیشرفت داشته و ۱۰۵ پروژه به ارزش ۱۲۰ هزار میلیارد از محل اعتبارات سازمان بنادر در دولت سیزدهم به افتتاح رسید است. ۵۳ تجهیز دریایی با استفاده از امکانات تولیدات داخل کشور با اعتبار ۱۱۳ میلیون یورو و ۲ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال در حال ساخت است.

صفایی تصریح کرد: ۲۹۱ پروژه با اعتبار ۵۲۰ هزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم در درست اجراست و حدود ۷۳ درصد جذب نقدینگی داشتیم و از ابتدای سال آینده این پروژه‌ها به بهره‌برداری و تحویل خواهد رسید. البته در این دولت ۱۸ پروژه با اعتبار ۴ هزار و ۶۰ میلیارد ریال به افتتاح رسید که شامل مخازن خوراکی دام و طیور، ترمینال خطرناک بوده است.

وی گفت: در دهه فجر امسال ۴۳ پروژه بندر و دریایی با اعتبار ۶۵ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

منبع: مهر

598467