رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی:

به دنبال رشد اعتبارات هزینه‌ای استان هستیم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‎ریزی خراسان رضوی گفت: از مجموع ۲۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای در استان که با کسری حداقل ۳۰۰ میلیاردی نیز مواجه هستیم، توانسته‌ایم ۸۷ درصد تخصیص داشته باشیم.
تصویر به دنبال رشد اعتبارات هزینه‌ای استان هستیم

به گزارش سایت خبری پرسون، سید جمال‌الدین حسینی در خصوص اعتبارات جاری و عمرانی استان در سال جاری اظهار کرد: از مجموع ۲۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای در استان که با کسری حداقل ۳۰۰ میلیاردی نیز مواجه هستیم، توانسته‌ایم ۸۷ درصد تخصیص داشته باشیم و همچنین کسری اعتبارات هزینه‌ای در بخش حقوق که در مجموع ۸۲ میلیارد تومان بوده را به اعتبارات اضافه کنیم که با این عدد جمع اعتبارات هزینه‌ای ما به ۲۲۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

وی افزود: در برنامه بودجه سال ۱۴۰۱، حدود ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی داشتیم، البته به این رقم باید بخش‌های متفرقه از جمله ارزش افزوده یا ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن که سهم استان‌ها است را نیز اضافه کنیم که در نهایت این عدد به ۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد. از مجموع این رقم تاکنون ۳۳.۴ درصد تخصیص داشته‌ایم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بتوانیم در بهمن‌ماه ۲۰ درصد دیگر نیز تخصیص داشته باشیم. در بخش استانی توانستیم ۴۶.۹ درصد در اعتبارات مصوب، ۲۲.۲ درصد در حوزه نفت، ۳۴.۳ درصد در متوازن یک، ۳۰.۶ درصد در متوازن دو و ۴۷.۵ درصد در ۰.۲۷ درصد ارزش افزوده تخصیص بگیریم.

به دنبال کاهش اختلاف اعتبارات هزینه‌ای استان و کشور هستیم

وی در خصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ عنوان کرد: بودجه سال ۱۴۰۳ در دو مرحله انجام می‌شود. مرحله اول کلیات بودجه بوده که اکنون در مرحله بررسی است. در مرحله دوم وارد ردیف بودجه می‌شود، بنابراین هنوز آثار استانی بودجه برای ما مشخص نیست.

حسینی اضافه کرد: ما به دنبال این هستیم که با کمک سازمان برنامه و بودجه کشور و نمایندگان مجلس، درصد رشد اعتبارات هزینه‌ای استان از درصد رشد کشور بالاتر باشد تا اختلاف بین بخش استانی و ملی کاهش پیدا کند.

منبع: ایسنا

598063