برترین کارخانه های ناودانی و نبشی در ایران

نبشی و ناودانی از پرکاربردترین مقاطع فولادی به شمار می‌روند. این پروفیل‌های باز در صنعت ساختمان به ویژه ساخت در و پنجره، ساخت و اتصال خرپا، ستون‌ها، پل‌ها و بادبندها، ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی، ساخت چارچوب و سازه‌های سبک فولادی و همچنین صنایعی دیگری مانند مبلمان و قفسه‌های فولادی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
تصویر برترین کارخانه های ناودانی و نبشی در ایران

به گزارش سایت خبری پرسون، نبشی و ناودانی از پرکاربردترین مقاطع فولادی به شمار می‌روند. این پروفیل‌های باز در صنعت ساختمان به ویژه ساخت در و پنجره، ساخت و اتصال خرپا، ستون‌ها، پل‌ها و بادبندها، ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی، ساخت چارچوب و سازه‌های سبک فولادی و همچنین صنایعی دیگری مانند مبلمان و قفسه‌های فولادی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به کاربرد فراوان و تعداد کارخانه‌های تولیدکننده این مقاطع گاهی خرید نبشی و ناودانی می‌تواند برای مشتریان سخت به نظر برسد. در این مقاله بهترین کارخانه تولیدکننده نبشی و ناودانی را معرفی می‌کنیم و سعی می‌کنیم بهترین خرید نبشی و ناودانی را با توجه به قیمت نبشی و ناودانی برای شما شرح دهیم.

قیمت ناودانی و نبشی

ناودانی و نبشی از بسیاری جهات شبیه به هم بوده و معمولاً در یک دسته قرار می‌گیرند. نبشی مقطعی با دو یال عمود برهم به شکل L (بال نامساوی) و یا V (با مساوی) است در دو دسته فابریک و پرسی تولید و به بازار عرضه می‌شود. ناودانی به‌عنوان یکی دیگر از پروفیل‌های توخالی شبیه به حرف U است که از یک جان و دو بال تشکیل شده و در دو دسته فابریک و پرسی تولید و به بازار عرضه می‌شود. وزن نبشی و ناودانی از پارامترهای مهم در تعیین کیفیت و قیمت این محصولات بوده و هرچه به جدول استاندارد نزدیک‌تر باشد، نشانی از کیفیت بهتر آن است.

محصولات فابریک نبشی و ناودانی از نوردکاری مستقیم فولاد تولیدشده درحالی‌که نبشی و ناودانی پرسی از پرس‌کاری ورق‌های فولادی تولید می‌شوند. معمولاً قیمت نبشی و ناودانی پرسی ارزان‌تر از قیمت ناودانی و نبشی فابریک است اما با گران شدن ورق فولادی تولید این نوع نبشی و ناودانی نیز کمتر شده است. البته نبشی و ناودانی‌های گالوانیزه به‌صورت پرسی و از ورق‌های گالوانیزه تولید می‌شوند. نبشی و ناودانی فابریک نسبت به نوع پرسی ظاهری کیفیت کمتری داشته اما مقاومت و استحکام بیشتری دارند.

قیمت ناودانی و نبشی مانند اکثر مقاطع فولادی به عواملی نظیر نوسانات نرخ ارز، میزان عرضه و تقاضا و قیمت جهانی فولاد بستگی دارد. هم‌چنین قیمت ورق فولادی، نوع فابریک یا پرسی بودن و هم‌چنین برند تولیدکننده ازجمله دیگر عوامل مؤثر بر قیمت ناودانی و نبشی به شمار می‌روند.

بهترین کارخانه های نبشی

قیمت نبشی در هریک از برندهای تولیدکننده با توجه به استاندارد، مواد اولیه و کیفیت ساخت متفاوت است. با توجه به این موارد مشخصات فنی نبشی کارخانه‌های مختلف متفاوت بوده که در هنگام خرید نبشی باید به آن دقت کنید. بهترین کارخانه‌های تولیدکننده نبشی در ایران شامل موارد زیر است:

  • نبشی فولاد ناب تبریز
  • نبشی گروه صنعتی شکفته
  • نبشی فولاد کوهپایه
  • نبشی سپاهان اصفهان
  • نبشی ذوب آهن
  • نبشی یاوران زنجان
  • نبشی ظهوریان مشهد
  • نبشی صبا فولاد منظومه
  • نبشی آریان فولاد
  • نبشی فولاد سپهر ایرانیان
  • نبشی فولاد جاوید بناب
  • نبشی فولاد اسپیرال
  • نبشی فولاد البرز غرب (ابهر)

بهترین کارخانه های ناودانی

قیمت ناودانی نیز با توجه به تفاوت درکیفیت ساخت هریک از کارخانه‌های تولیدکننده ناودانی و مشخصات فنی متفاوت با یکدیگر فرق دارند. بهترین کارخانه‌های تولیدکننده ناودانی شامل موارد زیر است:

  • ناودانی ناب تبریز
  • ناودانی صبا فولاد منظومه
  • ناودانی گروه صنعتی شکفته
  • ناودانی ذوب آهن اصفهان
  • ناودانی فولاد البرز غرب (ابهر)
  • ناودانی فولاد اسپیرال
  • ناودانی سپهر ایرانیان
  • ناودانی فولاد نصر آذربایجان
  • ناوانی آریان فولاد

آشنایی بیشتر با برخی از تولید کنندگان نبشی و ناودانی

نبشی و ناودانی ناب تبریز

ناب تبریز یکی از بهترین تولیدکنندگان نبشی و ناودانی در بازار آهن به شمار می‌رود که از سال 1382 مشغول به فعالیت است. انواع نبشی و ناودانی ناب تبریز در دو نوع سبک و سنگین و به اشکال بال مساوی و نامساوی تولید و عرضه می‌شوند. نبشی ناب تبریز در سایزهای 30 الی 120 میلی‌متر و ضخامت 3 الی 10 میلی‌متر و ناودانی ناب تبریز در سایز ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴ و ۱۶ تولید و عرضه می‌شوند.

نبشی و ناودانی گروه صنعتی شکفته

گروه صنعتی شکفته با چندین زیرمجموعه در استان‌های کشور نیز از دیگر برندهای معروف تولیدکننده نبشی و ناودانی در ایران است. نبشی شکفته در نوع بال مساوی و در سه دسته سبک، نیمه سنگین و سنگین در سایزهای 3 الی 10 تولید می‌شود. ناودانی شکفته مشهد هم در دو نوع ناودانی‌های سبک و سنگین و سایز ۶، ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴ و ۱۶ تولید می‌شوند.

نبشی و ناودانی آریان فولاد

آریان فولاد قزوین از دیگر کارخانه فولادی معروف در بازار آهن ایران به شمار می‌رود که از سال 1385 مشغول به فعالیت است. نبشی آریان فولاد در سایزهای 40 الی 200 میلی‌متر و در نوع بال مساوی و ناودانی آریان فولاد نیز در سایزهای 8 الی 12 تولید و عرضه می‌شوند.

نبشی و ناودانی فولاد اصفهان

فولاد اصفهان از برندهای تولیدکننده نبشی و ناودانی از سال 1376 مشغول به فعالیت است و در بازار با نان سپاهان نیز شناخته می‌شود. سپاهان به‌ عنوان یکی از اولین تولیدکنندگان نبشی در ایران به شمار می‌رود و در بازار مشتریان فراوانی دارد.

نبشی و ناودانی ذوب آهن

حجم تولید نبشی و ناودانی ذوب آهن بسیار پایین‌تر از برخی تولیدکنندگان نبشی و ناودانی است و با توجه به کیفیت بسیار بالای نبشی و ناودانی ذوب آهن می‌توان عنوان کرد که خرید آن دشوارتر است. انواع نبشی‌های ذوب آهن در سایزهای 40 تا 150 و. همچنین، ناودانی‌های ذوب آهن در سایزهای 120 تا 200 تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

نبشی و ناودانی فولاد کوهپایه

فولاد کوهپایه از دیگر کارخانه‌های با کیفیت تولیدکننده نبشی و ناودانی بوده که از سال 1388 مشغول به فعالیت است. نبشی فولاد کوهپایه به روش اسپیرال به‌صورت نبشی بال مساوی و بال نامساوی در سایزهای 20 تا 60 میلی‌متر تولید و به بازار عرضه می‌شود. این کارخانه یکی از معدود تولیدکننده نبشی‌های ریز صنعتی و ساختمانی در ایران به شمار می‌رود. ناودانی کوهپایه نیز در سایزهای 30، 40، 50 و 60 و مطابق با استاندارد اروپایی تولید می‌شود.

نبشی و ناودانی ظهوریان

کارخانه ظهوریان از دیگر برندهای معروف تولیدکننده نبشی و ناودانی به شمار می‌رود که از سال 1378 مشغول به فعالیت است. نبشی ظهوریان به‌صورت نبشی فابریک بال مساوی سبک و ناودانی ظهوریان در انواع ناودانی سبک و سنگین تولید و به بازار عرضه می‌شود.

نبشی و ناودانی صبا فولاد منظومه

کارخانه صبا فولاد منظومه از دیگر برندهای برتر تولیدکننده نبشی و ناودانی به شمار می‌رود که از سال 1389 مشغول به فعالیت است. نبشی فولاد منظومه به‌صورت نبشی فابریک بال مساوی در انواع سبک و سنگین و ناودانی منظومه نیز به‌صورت سبک و سنگین در سایزهای 6 و 8 و 10 تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

سخن پایانی

با توجه به تفاوت مشخصات فنی محصولات نبشی و ناودانی هر برند حتماً قبل از خرید از این مشخصات آگاهی یابید تا بهترین نبشی و نا. دانی مطابق با کاربرد مدنظرتان را خریداری کنید. برای مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان فولاد ایرانیان تماس بگیرید.

منبع: فولاد ایرانیان

598027