سرشماری در زیستگاه‌ های آذربایجان غربی به پایان رسید

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: سرشماری در زیستگاه‌های شمالی استان انجام شده و در جنوب استان نیز طی روزهای آتی سرشماری به پایان خواهد رسید.
تصویر سرشماری در زیستگاه‌ های آذربایجان غربی به پایان رسید

به گزارش سایت خبری پرسون، سعید شهند افزود: این سرشماری همزمان با سراسر کشور از اواسط دی آغاز و تا اوایل بهمن با حضور تیم‌هایی از کارشناسان محیط زیست، پرنده‌نگران و علاقه‌مندان این حوزه و با استفاده از تلسکوپ، دوربین‌های چشمی و نصبی انجام می‌شود.

وی با اشاره به مشارکت ۲۰ پرنده‌نگر در قالب ۱۲ تیم در این سرشماری‌ها اظهارکرد: بررسی آخرین وضعیت پرندگان و زیستگاه‌های آنها و همچنین سنجش تاثیرگذاری اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست در حوزه یگان حفاظت و تنوع‌زیستی، تاثیر زهکشی و احیای تالاب‌ها در روند جمعیتی و تنوع گونه‌ها از اهداف اجرای طرح سرشماری است.

شهند ادامه داد: اطلاعات و نتایج حاصل از سرشماری به عنوان پایه و اساس بررسی اندازه و تغییرات جمعیتی در برنامه‌های حفاظتی و مدیریتی جمعیت‌های پرندگان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اینکه در استان بیش از ۹۰ زیستگاه آبی وجود دارد، افزود: سرشماری در زیستگاه‌های شمالی استان از جمله خوی، ماکو، سلماس و پلدشت انجام شده و در جنوب استان نیز طی روزهای آتی سرشماری در تالاب‌های نقده، مهاباد، میاندوآب و بوکان به پایان خواهد رسید.

وی یادآور شد: پس از جمع‌بندی و تکمیل فرم‌های مربوط، نتایج این سرشماری به منظور آنالیز و جمع‌بندی نهایی به سازمان حفاظت محیط‌زیست ارسال می‌شود.

منبع: ایسنا

597578