پایش زیستگاه‌های پرندگان در آذربایجان غربی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: زیستگاه‌های طیور بومی و پرندگان مهاجر استان در راستای پیشگیری بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پایش می شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، سید امید خلیل‌زاده با اشاره به بازدیدهای مشترک و هفتگی کارشناسان اداره کل دامپزشکی و محیط زیست استان از زیستگاه‌های تالابی و آبی اظهار داشت: زیستگاه‌های طیور بومی و پرندگان مهاجر استان در راستای پیشگیری بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پایش می شود.

وی اضافه کرد: خطر ابتلاء در فصل زمستان بالاست چرا که با گرم شدن هوا پرندگان مهاجر به زیستگاه‌های خود باز می‌گردند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: پایش این بیماری در طیور بومی، صنعتی و پرندگان حیات وحش استان استان در حال اجرا بوده و شبکه‌های دامپزشکی با دریافت هر گونه گزارش تلفات غیرعادی نسبت به انجام بازدید و در صورت لزوم نمونه برداری اقدام می‌کنند.

خلیل‌زاده عنوان کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت این بیماری در صنعت طیور و پیامدهای احتمالی شیوع آن در جمعیت طیور صنعتی و بومی از تمام کارشناسان و تولیدکنندگان بخش طیور در سراسر استان در خواست می‌شود تا به محض دیدن کوچک‌ترین علائم مشکوک به آنفلوانزای پرندگان، موضوع را به دامپزشکی شهرستان و استان گزارش کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در مصرف گوشت مرغ نگران نباشند، فقط مرغ‌های مصرفی خود را از طریق مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی و به صورت بسته بندی که دارای مشخصات می‌باشد، تهیه کنند و در صورت مشاهده هر گونه تلفات غیر عادی پرندگان، مراتب را به ادارات دامپزشکی گزارش دهند.

انتهای پیام/

232803