طرح کشوری وارنیش فلورایدتراپی دانش‌آموزان در خوزستان

معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان گفت: طرح وارنیش فلورایدتراپی در راستای ارتقای سطح سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در خوزستان اجرا شد.
تصویر طرح کشوری وارنیش فلورایدتراپی دانش‌آموزان در خوزستان

به گزارش سایت خبری پرسون، مهرداد شریفی با اشاره به اجرای طرح کشوری وارنیش فلورایدتراپی دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: در راستای ارتقای سطح سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان مقطع ابتدایی، هر ساله در طول سال تحصیلی در محدوده زمانی مهرماه تا خردادماه طرح کشوری وارنیش فلورایدتراپی توسط این معاونت در سطح مدارس اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح با هدف پیشگیری از پوسیدگی دندان در دانش‌آموزان انجام می‌شود، افزود: فلوراید یک ماده طبیعی است که موجب افزایش مقاومت دندان‌ها در برابر پوسیدگی و محکم شدن ساختمان دندان می‌شود.

معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان گفت: این طرح در دو نوبت در سال تحصیلی اجرا می‌شود اما متاسفانه از سال ۱۳۹۸ تا سال ۱۴۰۱ به دلیل بروز پاندمی کرونا انجام نشد.

وی با بیان اینکه طرح وارنیش فلورایدتراپی در شهرها توسط مراقبان سلامت و در روستاها توسط بهورزان و به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود، افزود: وارنیش فلورایدتراپی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از نیمه اول بهمن‌ماه برای ۴۳۹ هزار و ۴۳۹ دانش‌آموز مقطع ابتدایی در شهرستان‌های تابعه دانشگاه اجرا می‌شود.

منبع: ایسنا

587286