رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس خبر داد:

ارکان اصلی علم رسیدن ایده به دیده است

رئیس‌ سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر استان فارس گفت: یکی از ارکان علم، رسیدن ایده به دیده است که باید مورد توجه مراکز علمی و پژوهشی قرار گیرد.
تصویر ارکان اصلی علم رسیدن ایده به دیده است

به گزارش سایت خبری پرسون،از فارس؛ رئیس بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر استان فارس گفت: در حوزه علم با هیچ مشکلی روبه‌رو نبوده و تنها معضل اصلی از ایده تا دیده است که با حمایت از نخبگان این مسئله بر طرف می شود.

مجید میکائیلی در حاشیه دهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری اظهار داشت: نقش آفرینی در حوزه علم و در قالب قرارگاهی بر گرفته ازفناوری‌های روز جهان باید عامل توسعه در عرصه‌های مختلف در کشور به ویژه استان فارس شود.

وی خاطر نشان کرد: استان فارس با ۴ هزار قرارگاه مقاومت، ۶۰ پایگاه مقاومت علمی، تشکیل بانک نخبگان، شبکه علمی دانش آموزی و توجه به ذائقه‌های جوانان و نوجوانان در اولویت برنامه‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی قرار گیرد تا به اهداف علمی و عملی دست یابیم.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری تصریح کرد: استان فارس با ۵ مرکز رشد نوآوری در جهت توسعه گام بر می دارد و راه اندازی پژوهشکده تدوین سیاست‌های کلان استان با ۳۰۰ پرسشگر تمامی موضوعات استان به ویژه سفر رئیس جمهور به استان فارس و دیگر موارد را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و سپس به دستگاه‌های اجرایی استان ارسال و ارائه می شود.

همچنین در این نشست معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس افزود: بسیج علاوه بر عرصه‌های صنعت، معدن و حوزه فناوری وارد میدان تشکل علمی و قرارگاهی شده و نیز پایان نامه‌های دانشجویی و دکتری را در راستای برطرف کردن معضلات و مشکلات موجود استان را مورد توجه قرار می دهد.

قاسم علیپور بیان داشت: برداشتن موانع جهت ثبت مقاله در مجله‌های علمی دنیا و نیز‌ بر طرف‌ کردن مطالبات نخبگان از دیگر اهداف سازمان بسیج علمی، پژوهشی‌ و فناوری فارس است.

گفتنی است مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس نیز در ادامه همایش افزود: امکان حس،‌ عقل، شهود و نقل، انقلاب اسلامی را به ویژه در‌علوم انسانی با غرب متفاوت‌ کرده است.

احمد پهلوانیان با‌ اشاره به‌ اینکه رویکرد جمهوری‌ اسلامی بر گرفته از نگاه مقام معظم رهبری‌ بر مبنای تمدن به عنوان افق چشم‌انداز است، بیان داشت: کف واقعیت‌ جامعه بر‌ اساس‌ ذهن دانشمند و انکشاف حقیقت است و باید از آن استفاده بهینه شود، چرا که پاشنه آشیل دانش، علم و فناوری است.
شایان ذکر است در پایان این نشست از 60 نفر از نخبگان برتر استان فارس تجلیل شد.

572960