بانوی مسلمان شده مکزیکی:

اینوخوساکلین حجاب را یک انتخاب دانست

بانوی مسلمان شده مکزیکی ساکن ایران، با اشاره به زنده نگه داشتن زیبایی های دین اسلام و مذهب تشیع، افزود: باید فرهنگ ایرانی را حفظ کنید زیرا رسانه‌های بیگانه تلاش دارند فرهنگ ایران را به سمت بی حجابی و برهنگی ببرند.
تصویر اینوخوساکلین حجاب را یک انتخاب دانست

به گزارش سایت خبری پرسون، «سوخی اینوخوساکلین» که روز دوشنبه از طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی در اجتماع بانوان فاطمی در حسینیه جماران بیرجند سخن می گفت اظهار کرد: محیط بر تربیت فرزندان خیلی موثر است و با وجود اینکه مکزیک کشوری پیشرفته است اما تصمیم گرفتم برای بزرگ کردن فرزندان خود در ایران زندگی کنم تا با فرهنگ و زبان اینجا آشنا شوند.

وی تاکید کرد: ایران کشوری است که هنوز فرهنگ خود را نگه داشته و بسیاری از آداب و رسوم ایران همچنان از گذشته‌ها تاکنون پررنگ است.

این مدرس زبان اسپانیایی در دانشگاه تهران با اشاره به ماجرای مسلمان شدنش عنوان کرد: در یک خانواده کاتولیک ساکن مکزیک به دنیا آمدم و با وجود اینکه در کشور ما خواندن کتاب انجیل عهد قدیم ممنوع بود اما از روی کنجکاوی آن را خیلی مطالعه می‌کردم.

وی با بیان اینکه قبل از مسلمان شدنم، اطلاعات زیادی از ایران نداشتم و چیزهایی که شنیده بودم همان مطالب ضد ایرانی بود، افزود: ۱۸ سال است که با خانواده در ایران زندگی می‌کنم، و مدرس زبان اسپانیایی در دانشگاه تهران هستم.

اینوخوساکلین ادامه داد:بعد از اینکه با همسرم آقای شجره آشنا شدم ، توسط سفارت ایران ترجمه قرآن و برخی مجلات را به اسپانیایی دریافت کردم لذا کم کم دین اسلام را شناختم و جذب آن شدم.

وی با بیان اینکه همیشه فکر می کردم حضرت عیسی خدا است چون اینگونه آموخته بودم یادآور شد: اما زمانی که با قرآن آشنا شدم در سوره توحید خواندم که خدا پسر ندارند و خود فرزند کسی نیست.

بانوی مسلمان شده مکزیکی با اشاره به علاقه ای که از گذشته به حجاب داشته ادامه داد: همیشه می دیدم که راهبه‌ها حجاب، پوشش زیبا و منظم دارند لذا جای سوال برایم بود که چرا ما این کار را نمی کنیم تا اینکه در دین اسلام توانستم حجاب را درک کنم .

وی یکی از عوامل موثر بر علاقه مندی اش به دین اسلام را رفتارهای همسرش عنوان کرد و گفت: وقتی همسرم دین خود را معرفی کرد خیلی چیزها را یاد گرفتم و فهمیدم اسلام زیبا بوده و اتفاقا به ادیان دیگر شبیه است.

اینوخوساکلین حجاب را یک انتخاب دانست و افزود: در دین قبلی خودم لباس پوشیده داشتم اما روسری نمی پوشیدم لذا زمانی که مسلمان شدم به این درک رسیدم که باید حجاب را کامل کنم چون اعتقاد دارم حجاب نشانه‌ای از پاکدامنی زن است.

وی عنوان کرد: وقتی حرف خدا را قبول دارم پس باید حجابم را کامل کنم از همین رو در مکزیک تصمیم گرفتم روسری سر کنم و لباس پوشیده بپوشم.

این بانوی مسلمان شده ساکن ایران دوستی اهل بیت را از دیگر نکات قابل توجه دین اسلام برشمرد و گفت: زمانی که می دیدم همسر در مکزیک برای محرم عزادارای می‌کند برایم خیلی قابل توجه بود تا اینکه علاقه‌مند به آشنایی با اهل بیت(ع) شدم و روز به روز علاقه من به اسلام و امامان معصوم بیشتر شد.

وی با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن عزاداری محرم در ایران از زیبایی های دین اسلام و مذهب تشیع است ادامه داد: باید این فرهنگ را حفظ کنید زیرا رسانه‌های بیگانه تلاش دارند فرهنگ ایران را به سمت بی حجابی و برهنگی ببرند.

اینوخوساکلین اظهار کرد: رسانه های بیگانه می گویند اگر می خواهید آزاد باشید حجاب نباید داشته باشید و خوشبختی را در آزادی معنا می‌کنند اما باید قبول کرد که مشکل در همه خانواده‌ها و زندگی ها وجود دارد لذا مهمترین وظیفه ما تربیت فرزندان بر اساس اصول اسلام است.

منبع: ایرنا

572590