افزایش 40 درصدی سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای، گفت: در برنامه هفتم توسعه کشور سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده و برای رسیدن به اهداف برنامه باید توسعه زیرساخت‌ها انجام شود.
تصویر افزایش 40 درصدی سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

به گزارش سایت خبری پرسون، عرفان خسرویان ظهر امروز در دیدار محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان با بیان اینکه امروز کار بی‌نظیری در استان کرمان اجرایی شده است، اظهار داشت: با تشکیل کنسرسیوم اشتغال یک ظرفیت اشتغال 9 هزار نفری برای استان ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه زنجیره پیچیده صنعتی به نیروی ماهر نیاز دارد و این نیرو باید در دانشگاه تربیت شود، گفت: 200 هزار دانشجوی حضوری در کشور در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه روزانه وعده‌های غذایی دانشجویان 180 هزار پرس نهار و حدود 8 هزار پرس شام در سراسر کشور باید تهیه و توزیع شود، افزود: عملاً اسکان و تهیه غذا دانشجویان هزینه زیادی برای دانشگاه ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آموزش صحیح و درست دانشجویان بسیار اهمیت دارد و می‌تواند هزینه‌های بعدی را از دوش دولت بردارد، بیان کرد: تقاضامحوری به‌عنوان یک راهبرد در دستور کار دانشگاه قرار گرفته است.

خسرویان با بیان اینکه حدود 750 نفر عضو هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور هستند، گفت: نظام مسائل آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان کرمان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، افزود: خیرین حدود 600 میلیارد تومان برای آموزش‌های مهارتی در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کشور سرمایه‌گذاری کردند که کار ارزشمندی است.

وی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه کشور سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از 30 درصد به 40 درصد افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: افزایش سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیازمند زیرساخت است و حتماً باید توسعه زیرساخت‌ها انجام شود تا به اهداف برنامه برسیم.

منبع: تسنیم

548172