مدیرکل صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد:

کهگیلویه و بویراحمد رتبه نخست صنایع‌دستی کشور را کسب کرد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: صنایع‌دستی استان طبق شاخص‌های مطرح در کشور صاحب رتبه نخست شد.
تصویر کهگیلویه و بویراحمد رتبه نخست صنایع‌دستی کشور را کسب کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، سعید طالبی‌پور امروز _یکشنبه بیست‌ویکم آبان_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی بررسی‌های به‌عمل‌آمده از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر اساس مستندات ارسالی از سوی استان، حوزه معاونت صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد با کسب بیشترین امتیاز در کشور اول شد.

وی افزود: احیای رشته‌های منسوخ‌شده صنایع‌دستی، ثبت ملی روستاهای هدف صنایع‌دستی، مستندنگاری، اشتغال ایجاد شده در حوزه صنایع‌دستی از جمله شاخص‌های تحقق‌یافته در حوزه صنایع‌دستی استان بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات شاخصی در حوزه صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی در تمام شهرستان‌های استان با هدف رونق تولید و اشتغال‌زایی برای مردم از مهم‌ترین این اقدامات بوده است.

طالبی‌پور راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع‌دستی در مناطق روستایی استان از دیگر اقدامات شاخص دولت سیزدهم در کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: برای راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع‌دستی از ۵۰۰ میلیون تا دو میلیارد ریال تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت شده است.

منبع: ایمنا

548118