مدیرکل امور عشایری استان ایلام خبر داد؛

ایجاد نمایشگاه دائمی مرزی صنایع دستی در ایلام

مدیرکل امور عشایری استان ایلام از ایجاد نمایشگاه دائمی مرزی صنایع دستی در ایلام خبر داد.
تصویر ایجاد نمایشگاه دائمی مرزی صنایع دستی در ایلام

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد جواد خانزادی صبح سه شنبه در جریان بازدید از طرح صنایع دستی عشایر با اعلام این خبر گفت: بخش عظیمی از تولیدات صنایع دستی استان به همت جامعه عشایری انجام می‌شود که بخشی از آنها در سطح ملی و بین‌المللی معرفی شده و قطعاً بخش دیگری نیز در سال‌جاری به همت اداره کل و اتحادیه تعاونی‌های عشایری معرفی خواهد شد.

وی افزود: باتوجه به تولید ۱۶۸ هزار مترمربعی تولید صنایع دستی توسط عشایر سعی ما بر این است تا نمایشگاه دائمی مرزی برای ارائه توانمندی‌های عشایر برپا کنیم تا به صورت مستمر در این نمایشگاه قابلیت‌ها و برجستگی‌های جامعه عشایری استان در معرض دید و نمایش قرار گیرد.

سرپرست اداره کل امور عشایر استان تصریح کرد: صنایع دستی به عنوان فراورده‌های دست ساز عشایر به عنوان فعالیتی مکمل در کنار دامداری و کشاورزی که عمدتاً توسط زنان و دختران تولید می‌شود از آداب، سنن، باورها و نیز اقتصاد و فرهنگ کوچ نشینان نشأت گرفته است.

شایان ذکر است از جمله مهمترین صنایع دستی این جامعه می‌توان به محصولات دست بافی چون قالی، قالیچه، گلیم، زیلو، جاجیم، خورجین، توبره، کلاه، دستکش، جوراب، گیوه، پاپوش و … اشاره کرد.

منبع: مهر

545189