8 تا از نکات مهم در طراحی سایت شرکتی

تا چند سال پیش وب سایت ‌های شرکتی چندان شبیه وب سایت ‌های فروشگاهی رایج نبودند اما امروزه تقریباً هر شرکت یا کسب ‌و کار کوچکی از قدرت شبکه جهانی وب برای جذب مشتریان بیشتر استفاده می‌کند. اگر شما هم احساس می‌کنید برای گسترش کار خود به یک وب‌سایت شرکتی خوب و موثر نیاز دارید؛ باید در مراحل طراحی و توسعه آن به ویژگی‌های متعددی توجه کنید.
تصویر 8 تا از نکات مهم در طراحی سایت شرکتی

به گزارش سایت خبری پرسون، در اینجا به 8 تا از نکات مهم در طراحی سایت شرکتی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

البته جای نگرانی وجود ندارد؛ چراکه با برونسپاری طراحی سایت به یک شرکت معتبر طراحی سایت در کرج تمام نکات مهم برای داشتن یک وب سایت شرکتی موفق برای شما لحاظ خواهد شد.

نکات مهم در طراحی سایت شرکتی حرفه ای!

صرف نظر از اندازه یک شرکت، به طور کلی داشتن یک وب سایت تجاری به جزء حیاتی از هر کسب و کار در هر کجای دنیا تبدیل شده است. در حال حاضر یک وب سایت شرکتی می‌تواند به خوبی منعکس کننده کیفیت یک نام تجاری باشد و همینطور اطلاعات مختلفی از جمله مشخصات شرکت، عملیات تجاری، کارکنان، رویدادها و غیره را به مشتریان ارائه دهد.

هنگام طراحی سایت شرکتی باید در نظر داشته باشید که یک وب سایت شرکتی به جای تبلیغ یک محصول یا خدمات، بر تبلیغ کل شرکت تمرکز دارد. همچنین فراموش نکنید وب سایت شرکتی شما به منزله توسعه برند شما است؛ بنابراین طراحی آن باید بازتاب دهنده حرفه ای بودن کسب و کار شما باشد. به همین خاطر در ادامه به 8 نکته مهم برای طراحی سایت شرکتی می‌پردازیم:

1.هویت بصری زیبا و کاربردی

امروزه ما با مشتریان بسیار آگاه و به‌روزی سرو کار داریم که تحت تاثیر قراردادنشان چندان کار آسانی نیست. آنها عمدتاً بر اساس منافع بلندمدت خود، شرکت مورد نظرشان را انتخاب می‌کنند. بنابراین حتما به ایجاد یک صفحه وب شرکتی منحصر به فرد نیاز خواهید بود که بتواند توجه مشتریان را جلب کند.

یک وب سایت شرکتی باید از یک ظاهر زیبا و در عین حال کاربردی برخوردار باشد تا در همان نگاه اول مشتری را جذب کرده و حتی باعث شود مدت بیشتری در صفحه بماند. بنابراین توصیه می‌کنیم حتما روی ایجاد گرافیک های منحصر به فرد تمرکز کنید که مشخصه برند شما باشند.

از آنجایی که اغلب مشتریان از روی ظاهر وب سایت در مورد کیفیت یک شرکت یا محصول خاص آن قضاوت می کنند؛ پس توجه به یک طراحی تمیز و حرفه ای برای ارائه یک تجربه کاربری مثبت به آنها بسیار مهم است.

2.طراحی سایت ریسپانسیو

یکی از مهم ترین نکات داشتن یک تجارت آنلاین موفق؛ طراحی یک وب سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا است که در پلتفرم‌ های گوناگون از جمله موبایل به خوبی نمایش داده شود؛ چراکه در حال حاضر به احتمال زیاد بیشتر بازدیدکنندگان سایت شما از تلفن همراه هستند.

بنابراین باید مطمئن شوید که خواندن یا پیمایش صفحات سایت شما در موبایل‌ های مختلف آسان است؛ در غیراینصورت احتمال اینکه مشتریان بالقوه صفحه سایت شما را به نفع یک رقیب رها کنند، زیاد خواهد بود. علاوه بر این، تجربه منفی کاربر تلفن همراه بر وب سایت شما در رتبه بندی موتورهای جستجو نیز تأثیر گذاشته و رتبه شما را کاهش می‌دهد.

بنابراین حتما از طراح سایت خود بخواهید که به ریسپانسیو و موبایل فرندلی بودن سایت اهمیت بدهد.

3.ناوبری صحیح کاربر در سایت

یکی دیگر از مهمترین عناصر هر وب سایت شرکتی داشتن یک ناوبری بصری صحیح برای کاربران است. نوار ناوبری سایت شما باید به روشی اصولی طراحی شود تا بازدیدکنندگان بتوانند کاملا ساده و سرراست به اهدافشان در وب سایت شما برسند. یا به عبارت دیگر کاربران برای پیدا کردن چیزی که به دنبال آن هستند نباید در سایت شما سردرگم شوند.

مهم ترین نکته در ناوبری سایت شرکت پیمایش ساده و سریع در آن است به گونه‌ ای که آیتم های منو به راحتی از هر صفحه قابل دسترسی باشند و کاربر دقیقا بداند که در کجای وب سایت قرار دارد یا چگونه به قسمت دیگر دسترسی پیدا کند.

4.درج قسمت نمونه کار ها (مشتریان یا همکاران)

به طور کلی یک وب سایت شرکتی بیشتر با هدف به اشتراک گذاری اطلاعات مرتبط در مورد کسب و کار، جذب مشتریان، شرکا و سهامداران بالقوه و غیره طراحی می‌شود. درواقع وب سایت شرکتی قرار نیست محصولی را به صورت فیزیکی به فروش برساند؛ بلکه صرفاً بر روی اطلاعات مربوط به شرکت تمرکز دارد. به همین خاطر درج قسمت نمونه کارها در اینگونه وب سایت ها بسیار مهم است.

یک سایت شرکتی باید با نشان دادن مهارت ‌ها، پروژه‌ ها، محصولات، رضایت مشتریان و غیره تعهد خود را نسبت به مشتریان نشان دهد. درواقع هرچه شرکت شما گواهینامه و سوابق دقیق تری را به کاربران نشان دهد؛ شانس شما برای به دست آوردن مشتریان جدید بیشتر است. همچنین برای درک بیشتر کاربر از چشم انداز همکاری با شما می‌توان اطلاعات همکاران، شرکا، ذینفعان و مطالعات موردی را نیز به وب سایت اضافه کرد.

5.سرعت بالا بسیار مهم است!

زمان بارگذاری وب سایت از دیگر نکات مهم طراحی سایت شرکتی است که برای افزایش حفظ مشتری و ارائه یک تجربه کاربری مثبت باید به آن توجه نمود. از آنجایی که زمان‌های بارگذاری کوتاه تر مشتریان را راضی تر نگه می دارد؛ حتما از طراح خود بخواهید که نکات لازم برای بالا بردن سرعت سایت را رعایت کند. این نکات شامل استفاده از کدهای بهینه، کاهش سایز تصاویر، انتخاب هاست مناسب و غیره است.

6.اصول و ساختار درست سایت

برای استفاده از فرصت‌های رو به رشد مشاغل در دنیای کنونی تقریبا هیچ کسب و کاری را نمی‌توان بدون حضور آنلاین در نظر گرفت. اگر شما هم می‌خواهید شهرت و اعتبار شرکت خود را افزایش دهید؛ طراحی وب‌سایت بهترین گزینه است.

البته داشتن یک وب سایت به تنهایی کافی نیست؛ بلکه در هنگام توسعه یک وب سایت شرکتی باید نکات زیادی را در نظر بگیرید که برای جذب ترافیک ارگانیک و رشد کسب و کارتان ضروری هستند. از عملکرد و ظاهر وب سایت گرفته تا یکپارچگی ناوبری و کدنویسی اصولی، به طور کلی چیزهای زیادی هستند که برای ایجاد یک وب سایت چشم نواز و کاربر پسند باید مورد توجه قرار بگیرند.

7.قابل سئو شدن

مردم در طول روز بیشتر اطلاعات مورد نیازشان را از طریق موتورهای جستجو و به ویژه گوگل پیدا می‌کنند و معمولا آنچه را که به دنبال آن هستند را در صفحه اول نتایج جستجو می‌یابند. بنابراین برای دیده شدن شما نیاز دارید که در صدر نتایج جستجو قرار بگیرید و به همین خاطر به سایتی احتیاج دارید که قابل سئو شدن باشد.

گوگل و سایر موتورهای جستجو الگوریتم‌های خاصی را برای رتبه بندی وب سایت ها در عبارات جستجوی خاص لحاظ می‌کنند. بهینه سازی موتورهای جستجو بر اساس الگورتیم‌های گوگل تضمین می‌کند که بازدیدکنندگان وب سایت شما را در اینترنت پیدا خواهند کرد.

8.UI و UX سایت از نان شب واجب تر!

هر کسی که امروز از وب سایت شرکت شما بازدید می‌کند؛ باید یک تجربه کاربری عالی و یکپارچه دریافت کند. هم UI (رابط کاربری) و هم UX (تجربه کاربری) در کنار هم می‌توانند شانس یک وب سایت را برای افزایش بازدید آنلاین به میزان قابل توجهی بالا ببرند که برای موفقیت و کارایی کلی هر تجارتی لازم است.

منبع: webfx.com

547814