فردا دیر است

اینکه گفته شده حدود ۹ میلیون بی‌سواد مطلق در کشور وجود دارد اگر درست باشد باعث تاسف و مصیبت است که در عرض ۴۰ سال هنوز چنین آمار آزار دهنده‌ای در جامعه وجود دارد. گرانی، بیکاری، اعتیاد و ضعف منزلت اجتماعی باعث مهاجرت نخبگان گردیده است اگر زودتر دست به کار نگردیم شاید فردا دیر باشد.
تصویر فردا دیر است

به گزارش سایت خبری پرسون، مجید ابهری در یادداشتی نوشت: انباشت کینه‌ها بدون اعتنا و توجه به نشانه‌ها و عوارض، به یکباره می‌تواند سازها را متلاشی نماید؛ خواه این سازه مجموعی از اجزای به هم بافته فنی و صنعتی باشد و خواه اینکه این سازه یک ساختار انسانی نوساخته و تازه تنیده و یا قدیمی باشد. از نگاه رفتارشناسی در مهندسی رفتار، پدیده‌ای به نام خمش وجود دارد که سازه را بدون علامت قبلی و اخطار به یکباره دچار انفجار و فروپاشی می‌کند. معتقدم انباشت خشم و کینه هم می‌تواند صبورترین و بردبارترین انسان‌ها را دچار تنش‌های عصبی و فروپاشی رفتاری و اعمال غیر اخلاقی و جنایتکارانه بنماید.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمع کثیری از هموطنان و مردم صبور و بردبار سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی، ضمن تقدیر و تشکر از هوشیاری و بردباری هموطنان اهل سنت و اهل تشیع که بارها دچار آسیب‌های طبیعی و جغرافیایی شده اند، در حق این عزیزان و تحکیم صبر و متانت آن‌ها دعا نمودند. ایشان وحدت و همدلی علمای اهل تشیع را رمز دوام و قوت و وحدت اعلام نمودند که در حقیقت اهداف مورد نظر دشمنان نیز هجوم از این نقاط می‌باشد. دیگر وقت آن رسیده که دشمن از هر نوع و مرام بداند و باور کند که خمش‌ها و کمانش‌های رفتارهای تعلیم داده شده چه در دو سوی ارس و چه در حاشیه خلیج فارس و چه در نوار مرزی کردستان، فقط اتلاف انرژی و سرمایه‌گذاری‌های آن‌ها خواهد بود.

اما ما مردم رنج دیده و بلاکشیده‌ای هستیم و بیدی نیستیم که با هر باد بلرزیم. ما باد منجیل و زلزله آن نواحی و خراسان و آذربایجان را دیده‌ایم و سیل و کرونا و وبا نیز در وطن ما زانو زد، فقط دولت آقای رئیسی باید به فکر ضعیفان و تهیدستان باشد و گرانی‌ها را در عمل مهار نماید و اجازه ندهد بیش از این به اکثریت جامعه آزارهای اقتصادی وارد آید. در این میان نکته‌ای که وجود دارد این است که مطالبه گران را با دشمنان اشتباه نگیریم. بارها و بارها نخبگان اجتماعی اعلام نموده‌اند که تیم رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی رئیس جمهوری محترم، ضعیف عمل می‌کند و مرزبندی‌ها را دچار اعوجاج می‌نماید از همین‌رو باید خائنان را شناسایی و افشا کنید، وحدت و همدلی رااز دست ندهیم و اجازه دهیم نخبگان دلسوز مسائل را حل کنند تا باز ایرانی قدرت خود را به دنیا نشان دهد.

باید توجه داشته باشیم که تلاش‌های مرموز و موذیانه‌ای برای آزارهای اقتصادی و سیاسی مردم ما به راه افتاده است. افراد کم درآمد و تهیدست دچار فشارهای توانفرسا هستند. از همین رو حرف و گفتار باری از دوش مردم برنمی دارد. بنابراین باید اجازه ندهیم صبر و متانت مردم بیش از این مورد آزمایش قرار گیرد. اینکه گفته شده حدود ۹ میلیون بی‌سواد مطلق در کشور وجود دارد اگر درست باشد باعث تاسف و مصیبت است که در عرض ۴۰ سال هنوز چنین آمار آزار دهنده‌ای در جامعه وجود دارد. گرانی، بیکاری، اعتیاد و ضعف منزلت اجتماعی باعث مهاجرت نخبگان گردیده است اگر زودتر دست به کار نگردیم شاید فردا دیر باشد.

منبع: آفتاب یزد

510441