مدیرعامل شرکت آبفا شیراز

بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ محمدیه در شیراز

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: ایستگاه پمپاژ 2 هزار لیتر بر ثانیه محمدیه شیراز به بهره‌برداری رسید.
تصویر بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ محمدیه در شیراز

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: به مناسبت هفته دولت ایستگاه پمپاژ محمدیه با اعتبار 251 میلیارد ریال برای آب‌رسانی به مناطق جنوبی شهر شیراز به بهره‌برداری رسید.

بهمن بهروزی، در حاشیه افتتاحیه ایستگاه پمپاژ محمدیه شیراز اظهار داشت: ایستگاه پمپاژ محمدیه شیراز 2 هزار لیتر بر ثانیه ظرفیت دارد و 15 هزار مترمکعب آب را ذخیره سازی می کند.

وی خاطر نشان کرد: خط نخست آب‌رسانی به شیراز از سد درودزن، حدود 1 هزار و یکصد لیتر آب و خط دوم هم 1 هزار و 600 لیتر در دقیقه وارد شیراز می کند که اگر این 2 خط با ظرفیت کامل 3 هزار لیتر در دقیقه مورد استفاده قرار گیرند، برداشت از چاه‌ها کمتر می شود.

مدیر عامل آبفا شیراز گفت: به علت کمبود آب نسبت برداشت از چاه 65 درصد و برداشت آب سطحی 35 درصد شده است که آب چاه‌های منطقه جنوبی شهر کیفیتی آنچنانی ندارد و پس از تکمیل ظرفیت 2 خط کیفیت آب این مناطق هم بالا می رود.

وی با نمایش نرم افزار کاربردی شرکت آبفا شیراز گفت: به طور دقیق مشخص است که تماس‌ها به اتفاقات آب از کجا و به چه علتی بوده و حتی میزان ورودی آب به هر منطقه هم مشخص می شود که کار بسیار زیبایی از همکاران است و اگر توسعه پیدا کند می توان به حد نیاز آب برداشت کرد و این در حالی است که اکنون موظفیم یک میزان آب در حدود 190 میلیون مترمکعب در سال را آزادسازی کنیم اما اگر این سیستم هوشمند توسعه یابد، متوجه مصرف واقعی شده و در مصرف آب صرفه جویی می شود.

بهروزی بیان داشت: این پروژه ورود آب از خط دوم را بسیار ساده‌تر می کند، بعد از اینکه خط دوم وارد شیراز شد باید خط دوم بسته می شد تا خط هد بگیرد اما با این پروژه نیازی بسته شدن و هد گرفتن نیست و مناطق والفجر، شهرک‌های جنوبی و سیمان از این ایستگاه بهره‌مند می‌شوند.

مدیر عامل آبفا شیراز اضافه کرد: ایستگاه پمپاژ پرتابل و قابلیت توسعه و جابجایی هم دارد و در این راستا پروژه با اعتبار 251 میلیارد ریال به بهره برداری رسید و در مجموع بیش از 600 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های هفته دولت در فارس هزینه شده است.

وی در مورد کیفیت آب شیراز ابراز داشت: ماهانه حدود 18 هزار نمونه‌گیری انجام می شود که این رقم روزانه 600 نمونه است و آب ارائه شده به شهروندان از همه لحاظ مورد بررسی علمی قرار می گیرد که در این رابطه علوم پزشکی شیراز ورود کرده است.

این مسئول با اشاره به نبود حضور وزیر بهداشت که قرار بود این پروژه را به عنوان نماینده هیئت دولت، افتتاح کند، گفت: وزیر زمان برای حضور گذاشته بود اما موفق به حضور نشد مهم اینست که نتیجه کار به دست مردم برسد و فرقی ندارد که من یا هر کس دیگری آن را افتتاح کنیم، اما من دوست داشتم که کار زیبای نرم افزاری و سخت افزاری همکارانم در آبفا به دید مسئولان امر برسد.

بهروزی در مورد آب بلوار اتحاد اقزود: بحث اصلی بلوار اتحاد تصفیه خانه لوکال است که باید شهرداری آن را بسازد و تا زمانی ساخته نشود، مشکل آب بلوار اتحاد پابرجا است.

فرماندار شیراز در این آیین اظهار داشت: تلاش‌گران آبفا همیشه و در همه موقع در میدان هستند و انصافا از آنان تشکر می‌کنم.

وی اضافه کرد: این موضوعی هم که پیش آمد و وزیر حضور نیافت اجرتان را بیشتر می کند و نگران نباشید وزیر قرار بود بیاید صحبت‌های شما را بشنود و یا برنامه کاری شما را ببیند، اجرتان زیادتر است چون قصدتان قربت بوده و کاری که انجام می دهید برای خلق الله است و ارتباط مستقیم با معیشت و شرب خلق الله دارد و از خداوند بزرگ می خواهم حاصل این زحمات به طور کامل در روز قیامت به شما عنایت کند.

وی افزود: اعتباراتی که شهرستانی است و در اختیار ما قرار دارد، در رتبه نخست بحث آب را در دستور کار قرار داده‌ایم و هر کجا در اختیار کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بوده، بالاترین و بیشتر اعتبار برای آب بوده است و حتی بهداشت و آموزش و پرورش هم در رتبه بعدی هستند و همه باید همکاری کنند تا تامین اعتبار شکل گیرد و روز به روز وضع آب شهرستان بهتر و بهتر شود.

شیبانی خاطر نشان کرد: روستاهایی که عملا در اختیار آبفا شیراز نیستند شامل قلات، پیگیری می کنیم تا مجوز آن روستاها هم به آبفا شهرستان تفویض شود.

این مسئول تصریح کرد: ایستگاه پمپاژ محمدیه شیراز با هدف انتقال آب خط سد درودزن به مخزن محمدیه بدون نیاز به کنترل شیر‌آلات روی خط اصلی، وارد مدار بهره‌برداری شده، این تاسیسات در سال هزارو 400 طراحی و پس از طی فرآیند برق رسانی، احداث پست برق، اجرای منصوبات الکتریکال و مکانیکال و عملیات سازه ای در خرداد ماه هزارو402 وارد فاز مقدماتی و بهره برداری شده است.

گفتنی است، ایستگاه پمپاژ محمدیه با ظرفیت حدود ۲۰۰ لیتر بر ثانیه و اعتباری افزون بر ۲۵۱ میلیارد ریال در شهریور ماه هزارو402 وارد فاز نهایی بهره برداری شد و با احداث آن شرایط استفاده از فشار موجود خط اصلی، برای انتقال آب به مخازن پایین دست فراهم می کند.

508972