مدیر شرکت آبفا شیراز؛

بهره‌برداری از تصفیه خانه 20 هزار مترمکعبی حسین آباد شیراز

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس گفت: به زودی مخزن 20 هزار متر مکعبی در حسین‌آباد شیراز به بهره‌بردای می رسد.
تصویر بهره‌برداری از تصفیه خانه 20 هزار مترمکعبی حسین آباد شیراز

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیر عامل شرکت آبفا شیراز گفت: در راستای مقابله با کمبود و افت شدید آب به زودی مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی در حسین آباد شیراز به بهره‌برداری می رسد.

بهمن بهروزی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مرداد ماه سال‌جاری مجموعه افزایش آب‌های سطحی ۲.۷ متر مکعب در ثانیه بوده است که از این میزان ۳۴ درصد آب‌های زیر زمینی و مابقی از آب‌های سطحی استفاده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در سفر دوم رییس جمهور به استان فارس تعدادی از پروژه‌های آبرسانی به ویژه تصفیه‌خانه ۱۰۰ هزار متر مکعبی مدل ۳ و ۴ شیراز و شهر صدرا به بهره برداری می‌رسید.

این مسئول تصریح کرد: آب رسانی به ۱۰ هزار روستا کشور که از این تعداد بسیاری در شهرستان شیراز منتقل می شود و نیز خط آبرسانی از بشار یاسوج و از خلیج فارس به شهرستان شیراز و نیز شرایط پایداری آب از دیگر خدمات شرکت آبفای شیراز است.

بهروزی بیان داشت: کف شکنی ۱۰ حلقه چاه در شهر صدرا و ۵ حلقه در شیراز و نیز در سال گذشته و ۱۰۸ کیلومتر لوله گذاری آب با اعتباری افزون بر ۴۰ میلیارد تومان، تجهیز ۲۰ حلقه چاه استفاده از ظرفیت آب‌های زیر زمینی و سطحی هنگام کمبود آب و کم‌ترین حادثه خطوط آب و تأمین افت آب از دیگر رویکرد این شرکت است.

وی در مورد میزان پساب بیان داشت: مهزن بیش از ۲ هزارو ۲۰۰ لیتر در ثانیه پساب در شیراز و شهر صدرا تصفیه شده و از محل فروش آن بسیاری از پروژه‌های آبرسانی را تکمیل و نیز ۲۰۰ لیتر به کارخانه فولاد کوار اختصاص یافته است.

بهروزی اضافه کرد: هنگام قطعی آب در مناطق جنوب شهر علی‌رغم میل باطنی از تانکر به صورت رایگان در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

این مسئول بیان داشت: هنگامی که درجه هوا به ۳۷ درجه برسدبه ازاء هر درجه گرمی هوا ۱۰ درصد بر مصرف آب افزوده می شود و نیاز به صرفه‌جویی از سوی مشترکان دارد.

507956

مطالب مرتبط