اورانوس وارد حرکت رتروگراد می‌شود

سیاره اورانوس سه‌شنبه -هفتم شهریورماه- حرکت معمول خود به سمت شرق در میان صورت‌های فلکی را متوقف می‌کند و به جای آن به سمت غرب می‌چرخد.
تصویر اورانوس وارد حرکت رتروگراد می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، سیاره اورانوس امروز، سه‌شنبه -هفتم شهریورماه- وارد حرکت رتروگراد می‌شود، حرکت معمول خود به سمت شرق در میان صورت‌های فلکی را متوقف می‌کند و به جای آن به سمت غرب می‌چرخد. این تغییر جهت پدیده‌ای است که همه سیارات بیرونی منظومه شمسی به صورت دوره‌ای دچار آن می‌‎شوند. این حرکت برای ستاره‌شناسان باستان شناخته شده بود، اما نمی‌توانستند آن را با مدل‌هایی که سیارات در آن در مدارهای دایره‌ای یکنواخت به دور زمین حرکت می‌کنند، مطابقت دهند.

حرکت رو به عقل در اثر حرکت خود زمین به دور خورشید ایجاد می‌شود. همانطور که زمین به دور خورشید می‌چرخد، موقعیت ظاهری اجسام در آسمان با یک دوره یک ساله به سمت دیگر حرکت می‌کنند. سیاره اورانوس سه‌شنبه از اصفهان از ساعت ۲۲:۰۵ قابل مشاهده است و حوالی ساعت ۰۴:۳۲ نیز محو می‌‎شود. این سیاره در طول هفته‌های بعد، هر شب چهار دقیقه زودتر به بالاترین نقطه خود در آسمان می‌رسد و به تدریج در آسمان عصر همچنین آسمان قبل از طلوع خورشید، قابل مشاهده می‌شود.

ماه در اوج خورشیدی قرار می‌گیرد

سه‌شنبه -هفتم شهریور- ماه به دورترین نقطه خود از خورشید، اوج خورشیدی، در فاصله ۱.۰۱۲۲ واحد نجومی از خورشید خواهد رسید. در این زمان، زمین در فاصله ۱.۰۱۰۰ واحد نجومی از خورشید قرار می‌گیرد. فاصله بین زمین و ماه نیز ۰.۰۰۲۴ واحد نجومی (۳۵۸ هزار کیلومتر) خواهد بود.

منبع: ایمنا

508576