و سخن به مراجع رسید

در طول تاریخ تشیع، مراجع تقلید همواره ستونهای استوار مذهب و ارکان مستحکم حوزه‌های فقه جعفری بوده وهستند.
تصویر و سخن به مراجع رسید

به گزارش سایت خبری پرسون، مجید ابهری در یاداشتی نوشت: درطول تاریخ سیاسی مردم در صورت مواجهه با سختی‌ها و ناکامی‌ها به آن‌ها پناهنده می‌شدند. از جنبش تنباکو گرفته تا ظلمهای بیگانگان، منازل مراجع سنگرهای حمایت مردم بی‌پناه بودند. از قحطی نان و گندم تا گسترش بیماریهای بی‌امان و کشنده و ظلمهای حکام دست نشانده، مراجع بودند که یک سطر نامه و یا فتوایشان همچون آبی بر شعله‌های سوزان بی‌کفایتی‌ها و بی‌لیاقتی‌های دولت‌ها و وزرای آن‌ها می‌شد.

در دوران ما یک مرجع تقلید برعلیه کاپیتولاسیون و استعمار بپاخاست و مردم را به حق طلبی و ظلم‌ستیزی دعوت نمود. و بهمن ۵۷ برگی از تاریخ قیام رهبران شیعه بر علیه زور و ستم بود. امروز نیز که رئیس جمهور کشور به دیدار مراجع تقلید در قم می‌روند، راهنمایی‌ها و دلسوزیهای مراجع بهترین ارشادات برای رئیس دولت و همکاران ایشان بوده و خواهد بود. بیانات مراجع تقلید به خوبی نشانگر تسلط آن‌ها بر مسائل جاری کشور بوده و اطلاع دقیق آن‌ها را از زوایای ریز و درشت امور سیاسی و اقتصادی نشان میدهد.

راهنماییهای دلسوزانه مراجع در مورد گرانیهای افسار گسیخته و فشارهای ناروا به مردم، نزدیکی آن‌ها را به مردم به اثبات میرساند. هنوز مردم کوچه و بازار و کسبه ریز و درشت مراجع را امین و سنگ صبور خود شناخته و به یاری آن‌ها متکی و امیدوارند. اگر جناب رئیسی و همکاران ایشان راهنمایی‌ها و دلسوزیهای مراجع عالیقدر را ضعیف به کار گیرند، این دژ استوار مردم نیز تضعیف شده و یا اگر این ارتش دلاور دین وایمان از یاری دولت عقب نشینی نمایند، دیگر معلوم نیست که بر سر اقتصاد و جامعه خواهد آمد.

هنوز تجار سنتی و بازار ایران پایگاه حمایت و اطاعت از مراجع و حوزه‌های دینی بوده و برپاماندن وقوام جامعه از نگاه دیانت و اقتصاد دینی بر اشارات حوزه‌های مستقر میباشند. لازم است دولت در تمام ابعاد خود حمایت و پشتیبانی این سنگربانان فقه جعفری را محکم و استوار مورد اطاعت و حمایت قرار دهند و اجازه ندهند قطار دیانت از مسیر جامعه خارج یا منحرف گردد.

منبع: آفتاب یزد

508553