رییس بنیاد شهید:

جامعه ما نیازمند ایثار و از خودگذشتگی است

رییس بنیاد شهید درباره تغییر ساختار در بنیاد شهید توضیحاتی ارائه کرد.
تصویر جامعه ما نیازمند ایثار و از خودگذشتگی است

به گزارش سایت خبری پرسون، امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسمی که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، گفت: در برخی از کشورها شخصیت برجسته کم است حتی کشور همسایه برای اینکه کمبود عارف و شاعر دارد سند آن را به نام خود می زند اما ایران چهره های برجسته ای دارد که هر کدام اقیانوس عمیقی از معرفت هستند.

وی با اشاره به شهدای خبرنگار ادامه داد: در حوزه شهیدان نیز شهدای خبرنگار برجسته ای داریم و این خط ادامه دارد و معلوم می شود در نسل های بعدی آرمان خواهی و آرمان طلبی ادامه دارد.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: وقتی یک رویدادی اتفاق می افتد تولید خبر می شود و خبرنگار آن را به سمع و نظر نامطلعان می رساند اما چه چیزی ارزش مخابره کردن دارد امروز حتی رویدادسازی و خبرسازی می شود.

وی ادامه داد: همه ما از طریق خبرگزاری ها از طریق اتفاقات مختلف روز آگاه می شویم. خبری ارزش دارد که خبر رساندن از افراد و شخصیت‌های بی نظیری است که همه دارایی خود را فدای مردم مکتب و آرمان هایشان می کنند و این اطلاع یافتن باعث بصیرت می شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: کار خبرنگاری اگر باعث بصیرت و آگاهی مردم نشود و مردم نتوانند قدرت تشخیص داشته باشند شاید کار درستی نباشد و اگر خبر باعث ناآگاهی و جهل مردم‌ شود باعث خیانت به مردم است.

وی ادامه داد: خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت هم کار مقدس و هم کار سختی دارند چراکه روایتگر زندگی هایی هستند که بسیار ارزشمند است. اکثر شهدای ما در دوران دفاع مقدس شهدای مجرد بودند. اما درحال حاضر اکثر شهدای مدافع حرم متاهل هستند و این نشان می دهد که رابطه این افراد با خدا و سیر زندگی آنها باعث شهادت شده است نه تعلقات خاطر به دنیا و زندگی.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: جامعه ای که به قهرمان خود احترام بگذارد این قهرمانی در جامعه تکرار می شود جامعه ما نیازمند ایثار و از خودگذشتگی است.

وی درباره تغییر ساختار در بنیاد شهید گفت: ساختار برای انجام فعالیت ها است و خودش اصالت ندارد بخشی از ماموریت های بنیاد شهید در مرور زمان دچار غفلت شده بود ما با بررسی هایی که داشتیم قرار شد به این موضوعات پرداخته شود همچنین بحث معاضدت و حمایت حقوقی از ایثارگران باید مورد حمایت قرار می گرفت و بنیاد متکثر بود و رئیس بنیاد باید با ۶۵ مدیر در ارتباط بود و بیشترین تصمیمات توسط ستاد بود ما تصمیم گرفتیم این ساختار را تغییر دهیم و تقسیم ماموریت‌ها انجام شد.‌ طبیعتا هر تغییری با موضوعاتی مواجه خواهد بود اما به تدریج که بگذرد ما به چابکی مد نظرمان خواهیم رسید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: در حال حاضر اولین سازمان خدماتی صدرصد هوشمند هستیم. ۳ و نیم میلیون نفر جامعه هدف ما بیش از ۱۶۰ خدمت ارائه شده توسط بنیاد را از طریق خدمات هوشمند و الکترونیک دریافت می کنند و این موضوع باعث کاهش ۳۰ درصدی مراجعات به دفاتر بنیاد در استان‌ها شده است.

منبع: ایلنا

506033