شهردار، از یک سال تلاش در اقبالیه می‌گوید:

مهمترین بحث، ایجاد شفافیت در فرایند اداری و مالی شهرداری بود!

شهردار اقبالیه درباره‌ یک سال تلاش در اقبالیه عنوان کرد؛ در قالب یک برنامه پنج‌ساله چشم‌اندازهای مختفی را دیده بودم. مهمترین بحث، ایجاد شفافیت در فرایند اداری و مالی شهرداری بود! سعی کردیم با تشکیل جلسات مستمر هفتگی نتایج را رصد و مدیریت کنیم. با ابتکار همکارانمان در شهرداری اقبالیه، الحمدلله سامانه سوت‌زنی به صورت آزمایشی راه‌اندازی شد.
تصویر مهمترین بحث، ایجاد شفافیت در فرایند اداری و مالی شهرداری بود!

به گزارش سایت خبری پرسون، میکائیل سلمانی شهردار اقبالیه گفت: مدت یک سالی است که توفیق حضور در شهرداری اقبالیه را دارم و در خدمت دوستان هستم. در بدو ورود، خدمت شورای شهر، یک برنامه ۵ ساله ارائه کردیم و سعی کردیم در تمام حوزه‌ها یک چشم اندازی را تعریف بکنیم. مانند بررسی راهکارهای جذب درآمد پایدار و ساماندهی مجدد زیرساخت‌های اداری مالی به منظور ایجاد درآمد پایدار و انضباط مالی.

سلمانی عنوان کرد: مهمترین بحث ایجاد شفافیت در فرایند اداری و مالی شهرداری بود که الحمد لله در یک سال گذشته اقداماتی صورت گرفت و در هفته قضاییه لوح تقدیری از رئیس دستگاه قضایی استان‌ آقای شعبانی اخذ کردیم. مایه مباهات است که در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه توانستیم رضایت این عزیزان را جلب کنیم.

وی ادامه داد: تلاش کردیم تصدیگری شهرداری در حوزه‌های مختلف کم شود و به سمت ایجاد شهرداری الکترونیک و شهرداری هوشمند و و استفاده از نرم‌افزارهای پیشرفته شهرسازی و اداری و مالی حرکت کردیم.

شهردار اقبالیه عنوان کرد: سامانه سوت زنی با ابتکار همکارانمان در شهرداری اقبالیه و حمایت دوستانمان در استانداری قزوین با هدف کاهش آمار فساد اداری با جلب مشارکت مردمی الحمدالله به صورت آزمایشی در شهرداری اقبالیه راه‌اندازی و مورد استفاده قرار گرفت که در نمایشگاه شهر هوشمند که هفته گذشته در تهران برگزار شد با حضور آقای وحیدی وزیر کشور، در غرفه‌ی شهرداری اقبالیه عملکرد دوستانمان مورد تایید قرار گرفت و از طرف ایشان مورد تشویق قرار گرفتند.


این مسول شهری توضیح داد: به منظور دریافت نقاط ضعف و جلوگیری از هرگونه کارشکنی در زمینه خدمات رسانی به شهروندان و نظارت دقیق و مستمر بر عملکرد کارکنانمان و انجام ارزشیابی دوره‌ای، عزیزانمان هر ماه به صورت روزانه و ماهانه گزارشی از عملکرد کارکنان را تقدیم می‌کنند و رصد می‌شود.

میکائیل سلمانی مطرح کرد: تلاش کردیم محیطی شاد و آرام بر شهرداری حاکم بشود. الحمد لله سعی کردیم در حوزه پرداخت اضافه کاری و رفاه جزو شهرداری‌های پیشتاز باشیم.

سلمانی تشریح کرد: در حوزه پاسخگویی به شهروندان، اجرای طرح تکریم ارباب رجوع، میز خدمت حضوری سعی کردیم شأن ارباب رجوع در شهرداری اقبالیه حفظ بشود تلاش کردیم از ظرفیت سمن‌ها تشکل‌های غیردولتی کانون مساجد هیئت‌های مذهبی در انجام برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر استفاده بشود. در جشن‌ها و مناسبت‌های مختلف و متعددی در سال گذشته، از جمله جشن کرامت، جشن عید غدیر، جشن عید قربان، شهرداری از ظرفیت این سمن‌ها استفاده کرد.

وی در ادامه گفت: در موضوع کاهش هزینه‌های غیر ضروری و استفاده از منابع مالی شهرداری به منظور توسعه و عمران شهر، تلاش کردیم عملکرد بهتری داشته باشیم. کمیته‌های مختلفی مانند کمیته سرمایه‌گذاری، کمیته املاک، کمیته حقوقی و کمیته‌های عمرانی و خدمات شهری در شهرداری تشکیل دادیم و سعی کردیم با تشکیل جلسات مستمر هفتگی نتایج را رصد و مدیریت کنیم که در ادامه با اعداد و ارقام، نتایج و خلاصه‌ی خدمات انجام شده را ارایه خواهم کرد.

سلمانی با اشاره به افزایش بیش از ۶٠ درصدی بودجه‌ی سال ۱۴۰۲ شهرداری اقبالیه نسبت به بودجه سال قبل عنوان کرد: سال گذشته بودجه شهرداری اقبالیه ۱۰۸ میلیارد تومان بود و امسال به ۱۷۰ میلیارد تومان رسید که ۷۰ درصد در بخش عمرانی و ۳۰ در بخش جاری هزینه خواهد شد.

شهردار اقبالیه همچنین از ادامه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام این شهر خبر داد و گفت: ۴٠ هزار متر زیرسازی، آسفالت و پیاده روسازی در سطح شهر، احداث پارک خانواده در منطقه باغ عمران، تکمیل میدان ولایت و احداث مجتمع پسماند از جمله‌های پروژه‌های در دست اقدام شهرداری است.

سلمانی تصریح کرد: آماده‌سازی زمین‌های فاز ۲ باغ عمران و آماده‌سازی اراضی شمالی شهر اقبالیه و پروژه‌های عمرانی دیگری در حال اجراست که امیدواریم بتوانیم بر اساس بودجه سال ۱۴۰۲ آنها را اجرایی و به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده جهت ابلاغ طرح تفصیلی شهر اقبالیه و انجام این مهم با مساعدت مسئولان بیان کرد: در ابتدای شروع به کار در شهرداری اقبالیه با تشکیل کمیته املاک، تلاش کردیم زمین‌های توافقی که در گذشته با شهرداری صورت گرفته را در دستور کار قرار دهیم و بر اساس کار کارشناسی توسط همکاران، این امر انجام شود و بتوانیم مجوز زمین‌های فاز ۱ باغ عمران را صادر کنیم که صدور جواز برای این زمین‌ها آغاز و همچنان ادامه دارد.

این مسوول با اشاره به احداث زمین چمن مصنوعی در باغ عمران و تعیین یکی از پارک‌های شهر اقبالیه برای احداث پارک بانوان تصریح کرد: پارک خانواده در زمینی با مساحت حدود ۴ هکتار احداث می‌شود که طراحی آن توسط مشاور صورت گرفته و شامل سالن همایش، پیست پیاده روی، محل عرضه محصولات تولید شده توسط زنان سرپرست خانوار، اتاق مادر و کودک و زمین های ورزشی و... می‌شود.

شهردار اقبالیه اضافه کرد: تصفیه خانه‌ی فاضلاب شهر اقبالیه ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و شبکه لوله‌گذاری آن اجرا شده، اما نیمه تمام باقی مانده که شهرداری این آمادگی را دارد با شرکت آبفای استان قزوین برای تکمیل این پروژه همکاری لازم را داشته باشد. متاسفانه در حال حاضر فاضلاب در خارج از شهر و زمین‌های شهر رها می‌شود و خطرات زیست محیطی را به همراه دارد. در این راستا جلساتی هم برگزار شده و مسئولان شرکت آبفا پیگیر اعتبارات استانی و کشوری برای این موضوع مهم هستند تا معضل بزرگ اقبالیه حل شود.

سلمانی با اشاره به اجرای فضاسازی در مناسبت‌های مذهبی و ملی، همراهی در اجرای برنامه راهیان نور و کمک به برگزاری مراسمات مذهبی و مسابقات ورزشی ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری اقبالیه از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری استقبال می‌کند.

شهردار اقبالیه در پایان با اشاره اینکه احداث کمربندی در شهر اقبالیه در حد مطالعه باقی مانده و نواقصی در آن وجود دارد که نیازمند طراحی مجدد است، توضیح داد: در خصوص حل کوتاه مدت مشکل نبود کمربندی، طرح‌های پیشنهادی به معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین ارائه شده این در حالی است که تمام ترددها از خیابان اصلی بلوار امام خمینی صورت می‌گیرد و تردد ماشین‌های سنگین به زیرساخت‌ها و آسفات این شهر آسیب وارد می‌کند که بر این اساس در تلاش هستیم با کمک مسوولان برای احداث کمربندی اقدام کنیم.

خبرنگار: حسین رستمی

502733