رجحانی معاون عمرانی استانداری قزوین:

شهرداری و شورای شهر محمدیه یک الگوی موفق و کارآمد در مدیریت شهری است

رجحانی معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: شهردار و شورای شهر در محمدیه یک تیم مدیریتی خوب و کارآمدند که مشکلات را می شناسند و با ارائه راهکار اصولی شرایط خوبی برای مردم ایجاد کرده و یک الگوی موفق و قابل اجرا ارائه کرده اند که می تواند الگوی سایر شهرها باشد.
تصویر شهرداری و شورای شهر محمدیه یک الگوی موفق و کارآمد در مدیریت شهری است

به گزارش سایت خبری پرسون، از قزوین؛ جلسه بررسی مشکلات شهرهای محمدیه، مهرگان و شریفیه با حضور مهدی رجحانی، محسن آخوندی و وهاب میزانی سرپرست راه و شهرسازی، فتوحی فرماندار البرز، پیری شهردار محمدیه و فرزان مهر شهردار شریفیه،اعضای شورای اسلامی شهر، نصراللهی مدیرکل مخابرات استان و مسئولان استانی در سالن جلسات شهرداری محمدیه برگزار شد.

در این نشست در خصوص خرید و تغییر کاربری انبار شرکت مخابرات در شریفیه، تعیین تکلیف دو رودخانه اطراف شهر شریفیه، ساماندهی رودخانه های غربی و شرقی سرازیر شده از مهرگان، نبود درمانگاه در شریفیه، تکمیل و تعیین تکلیف سالن ورزشی نیمه تمام این شهر، احیای قنات تعیین تکلیف زمین های ۱۳ هکتاری بحث و تبادل نظر و تصمیماتی اتخاذ شد.

همچنین در خصوص مشکلات محمدیه در زمینه صدور مجوز دسترسی کمربندی شرقی محمدیه از جاده قدیم توسط راهداری، ساماندهی کانال شرقی محمدیه برای کنترل سیلاب، ایجاد کمپ نگهداری معتادان و اصلاح دسترسی محمدیه و مهرگان تبادل نظر شد.
مهدی رجحانی در این جلسه پس از بررسی مطالبات مطرح شده و ارائه دیدگاه کارشناسی مدیران دستگاهها اظهار داشت: شهردار شریفیه یک طرح کامل و جامع ارائه کند تا حداکثر در یک ماه حداکثر برای انبارهای مخابرات تصمیم گیری شود.
وی افزود :برای احداث تقاطع ها در مسیر ریل راه آهن و افزایش سرعت حرکت قطار به ۱۵۹ کیلومتر موانع قوس ایجاد شده توسط تقاطع ها در مدت ۴۵ روز برطرف و برای زمین مخابرات کمتر از دوماه تعیین تکلیف شود.
رجحانی یادآور شد: توافق شد کمربندی غربی شریفیه تا شهریور ماه آماده شود و بستر راه را شهرداری و زیرگذر هم بعنوان تعهدات انجام شود.
معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: یک‌ مسیل داریم که چالش زیادی دارد لذا تاکید می شود مطالعات روان آب و سیلاب شریفیه و بسترسازی رودخانه مورد توجه شرکت آب منطقه ای قرار گیرد تا با وقوع سیل آسیب نبیند و در این زمینه شهردار شریفیه طرح خود را به اب منطقه ای ارائه کند تا اگر قابل اجرا بود انجام شود.
وی در خصوص احداث درمانگاه و پایگاه اورژانس در شریفیه گفت:با کمک خیرین و ایجاد منابع مالی برای شهرداری می تواند این کار عملیاتی شود و اگر ساختمان درمانگاه توسط شهرداری و خیرین احداث شود می توانیم برای تجهیزات و نیروی انسانی از دانشگاه علوم پزشکی کمک بگیریم.
رجحانی در مورد سالن ورزشی نیمه تمام شریفیه افزود: تکمیل این سالن حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه دارد که می توانیم از محل مولد سازی و فروش واحدهای تجاری و یا تغییر کاربری اراضی تجاری برای تامین آن تا پایان سال اقدام کنیم.
وی افزود: برای احیای قنات در بالادست شریفیه و مجوز تصفیه خانه بایستی مدیران شرکت آب منطقه ای برای ساماندهی روان آب دو رودخانه مطالعه و نظر خود را اعلام کنند.
رجحانی در مورد بررسی وضعیت ۳ تقاطع با راه اهن در شریفیه که دو مورد استفاده می شود گفت:برای تعیین تکلیف یک تقاطع باقیمانده و حذف سوزنبانی اقدام خواهد شد.
وی در خصوص زمینهای ۱۳ هکتاری گفت: سازمان اقتصادی کوثر با همکاری شهرداری شریفیه و بنیاد شهید توافق کنند تا مشکل ادعای کشاورزان بررسی شود و آب منطقه ای ضرورت لایروبی رودخانه ها را بررسی و اقدام کند و برای اجرای طرح هادی و طرح جامع باید مطالعات شروع شود و در قالب طرح جامع جدید مشکل شریفیه حل شود و در این زمینه شهرداری هایی که نقشه پایه را تهیه کنند در اولویت قرار می گیرند.
معاون عمرانی استانداری قزوین ادامه داد: محدوده گلزار شهدای شریفیه بایستی مشخص شود و ساماندهی ان با همکاری بنیاد شهید صورت گیرد و در خصوص الحاق اراضی ۳۲ هکتاری نیروی انتظامی در شمال شریفیه هم تعیین تکلیف شده و برای استفاده شهروندان شریفیه از اتوبوس رایگان چند پیشنهاد عملی ارائه شود تا تصمیم بگیریم.
رجحانی برند سازی شهرها را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت:
در جلسه شهرداران اعلام کردیم تا هر شهر یک ظرفیت را برند کرده و با رویکرد فرهنگی و اجتماعی رویدادهایی را پیش بینی کنند تا هم شهر معرفی شده و هم درآمد پایداری ایجاد شود که شهر شریفیه می تواند حول محور محصول سنتی هندوانه اقدام کند.
وی گفت: توصیه می کنیم از تجربه خوب شهردار موفق محمدیه و شورای این شهر استفاده کنید و ما هر کمکی لازم باشد انجام خواهیم داد.
رجحانی در خصوص مجوز دسترسی کمربندی شرقی محمدیه از جاده قدیم، بررسی تخصصی دسترسی محمدیه و مهرگان توسط دفتر فنی استانداری، تعیین تکلیف ورودی های متعدد به اتوبان در محمدیه و کاسپین با همکاری راه و شهرسازی و شرکت شهرک های صنعتی و بررسی گزینه های راه دسترسی دوم مهرگان به قزوین و آغاز مطالعات صفر آن را مورد تاکید قرار داد.
وی در خصوص طرح ساماندهی در مسیر شترک در وسط شهر مهرگان و ارائه طرحی در خصوص آن و ساخت تقاطع غیر همسطح در محمدیه و پل امام علی با کمک شهرداری محمدیه، راهداری، فرمانداری و راه و شهرسازی و گره گشایی از مسیر دستور لازم را صادر کرد.
معاون عمرانی استانداری قزوین در خصوص پیشنهاد احداث ایستگاه راه آهن در شهر محمدیه و پس از شنیدن نظر کارشناسی گفت:
پیگیری ایستگاه محمدیه چون از نظر فنی مشکل دارد می توانیم با تغییر کاربری و توسعه ایستگاه «کهن دژ» از باری به مسافری اقدام کنیم که این موضوع را از مراجع ذیربط پیگیری خواهیم کرد.
وی در خصوص بررسی وضعیت فنی برج های مسکونی ضایعات نخاعی بهزیستی و مقاوم سازی و به سرانجام رسیدن آن و تجاری سازی منطقه هفت و کمربندی منطفه هفت برای تغییر کاربری در کمیسیون ماده ۵ نیز دستور پیگیری داد.

شهرداری و شورای شهر محمدیه یک الگوی موفق در مدیریت شهری است

رجحانی در ادامه این نشست با تقدیر از خدمات ارزشمند شهرداری و شورای شهر محمدیه اظهارداشت:از خدمات شورای شهر و شهردار محمدیه که با همدلی و همراهی ارزشمند خود تجربه موفقی از مدیریت شهری را ارائه کرده اند تشکر می کنم و آنچه در این شهر دیده می شود یک الگوی موفق و قابل اجرا در سایر شهرهاست لذا توصیه می کنیم از روش مدیریت در این شهر الگو بگیرند و آن را بکار بندند.
وی یادآور شد: خوشبختانه در شهر محمدیه هیچ دغدغه ای نداریم زیرا یک تیم مدیریتی خوب دورهم جمع شده اند که مشکلات را می شناسند و راهکار می دهند و شرایط خوبی برای مردم ایجاد کرده اند و مسئولیت مدیران استان را نیز کمتر کرده اند و مردم نیز رضایت دارند.
رجحانی گفت: خدمت به مردم و جلب رضایت آنها مهمترین رسالت مدیران است و این کار در شهر محمدیه با کمک شهردار و اعضای شورای شهر عملی شده که جای قدردانی دارد

668999