مدیرعامل توزیع نیروی برق استان قزوین مطرح کرد؛

پاداش تا ۲۰ برابری صرفه‌جویی برق خانگی/ حذف یارانه برق پرمصرف ها!

مدیرعامل توزیع نیروی برق استان قزوین ضمن توضیح جزئیات نحوه برخورداری از پاداش تا ۲۰ برابری برای صرفه‌جویی در مصرف برق خانگی حتی پر مصرف ها و تنبیه‌های درنظرگرفته شده برای مشترکین اداری و خانگی خارج از الگو، تأکید موکد بر همکاری همگانی برای عبور از دوره‌ی اوج مصرف کرد.
تصویر پاداش تا ۲۰ برابری صرفه‌جویی برق خانگی/ حذف یارانه برق پرمصرف ها!

به گزارش سایت خبری پرسون، مسعود خواجه‌وند مدیرعامل توزیع نیروی برق استان قزوین در گفتگو با خبرنگار پرسون عنوان کرد: برق رایگان برای مشترکین، چه مشترکین با مصرف پایین‌تر از الگوی مصرف و چه مشترکان با مصرف بالاتر از الگوی مصرف را شامل می‌شود. مزید استحضار، الگوی مصرف، ۳۰۰ کیلووات است. برای تمام ۳۱ میلیون مشترک امسال این پاداش صرفه‌جویی اعمال خواهد شد و عددش هم تا ۲۰ برابر تعرفه خانگی است.

مسعود خواجه‌وند در ادامه گفت: تعرفه خانگی کیلو وات ساعتی ۱۰۰ تومان است. ۲۰ برابر آن، نزدیک به دو هزار تومان می‌شود. یعنی مشترکینی که مصرف آنها در حد الگو است، با کاهش مصرف نسبت به سال گذشته، به ازای هر کیلو وات ساعت، نزدیک دو هزار تومان پاداش دریافت می‌کنند.

این مسؤل توضیح داد: البته این الگوهای خاص خودش را دارد. از صفر تا ۱۵۰ کیلو وات ساعت، ۲ هزار تومان است. از ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلو وات ساعت، ۱۵۰۰ تومان؛ از ۳۰۰ تا ۴۵۰، کیلو وات ساعتی هزار تومان و از ۴۵۰ تا ۷۵۰ کیلو وات ساعت، می‌شود ۵۰۰ تومان. یعنی حتی مشترکینی که بالاتر از الگوی مصرف هستند هم مشمول این پاداش تا ۲۰ برابری می‌شوند.

وی در ادامه گفت: برای پرمصرف‌ها، بالای ۳۰۰ کیلووات ساعت برای چهار ماه خرداد، تیر، مرداد و شهریور، برق یارانه‌ای حذف می‌شود. یعنی ما آن یارانه‌ای که به تعرفه‌های موفق، کیلوواتی ۱۰۰ تومان می‌دهیم، آن حذف می‌شود و با نرخ خرید نیروگاهی انجام می‌شود. بالاتر از ۳۰۰ تا ۴۵۰ کیلو‌وات ساعت، کیلو واتی تقریباً یک و نیم برابر نرخ خرید نیروگاهی است و بیشتر از آن، تا دو و نیم برابر خرید نیروگاهی است. که حتی این عددها به کیلوواتی ۶۰۰ تومان هم می‌رسد.

مدیرعامل توزیع نیروی برق استان قزوین عنوان کرد: تشویق هم برای مشترکین کم‌مصرف است و هم پر مصرفها را شامل می‌شود تا تشویق شوند مصرف خودشان را کاهش بدهند و تنبیه برای مشترکین بالای الگوی مصرف است.

خواجه‌وند عنوان کرد: دستگاه‌های اداری بایستی مصوبه هیأت وزیران را رعایت کنند. مصوبه هیأت وزیران، کاهش ۳۰ درصد مصرف در زمان اداری که بین ساعت ۶ تا ۱۳ است و ۶۰ درصد هم بعد از ساعت اداری، یعنی بعد ساعت ۱۳ هم باید مصرفشان را تا ۶۰ درصد کاهش بدهند. اگر رعایت نکنند، با دریافت ۲ تا ۳ اخطار، مشمول قطع می‌شوند.

وی توضیح داد: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که با صدا و سیمای استان بسته شده است و همین الان هم از مرکز پایش مصرف، در حال پایش هستند، اگر این عزیزان مدیریت بار را در ساعتهای اداری انجام ندهند، قطع برق و اقدام رسانه‌ای، قدم بعدی خواهد بود.

مدیر عامل توزیع نیروی برق استان قزوین در پایان تأکید کرد: از تمام مشترکین خانگی استان درخواست داریم، خواهش می کنیم و تمنای همکاری داریم و واقعا" مصرف را در این فصول گرم مدیریت کنند تا ان‌شاالله بتوانیم از دوره‌ی اوج مصرف برق در سال ۱۴۰۲ موفق عبور کنیم.

گفتگو: حسین رستمی

491355