نبود توازن در مصرف و تولید برق

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس گفت: نبود توازن در تولید و مصرف برق شبکه سراسری را با اختلال روبه‌رور می کند.
تصویر نبود توازن در مصرف و تولید برق

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس گفت: هم‌طراز نبودن مصرف و تولید برق، شبکه سراسری برق را با اختلال و خاموشی روبه‌رو می کند.

ید الله حقیقی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای مقابله با خاموشی‌ها ادارت ۳۰ درصد، غیر اداری ۶۰ درصد و نیز استفاده از سیستم سرمایشی ۲۵ درصد مکلف به صرفه جویی در مصرف برق هستند.

وی در مورد مصرف برق در بخش کشاورزی خاطر نشان کرد: در این بخش ۲ هزارو ۶۰۰ مگاوات مدیریت بار به علت قابلبت کنترل چاه ها از راه دور را در بر دارد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس تصریح کرد: تعداد ۱۰ کارخانه سیمان، ۲ واحد فولاد ۱ صنعت آلومنیم و نیز 1 واحد صنعت کربن از مشترکین برق منطقه‌ای مدیریت بار را برعهده دارند و در نتیجه ۷۰ درصد به سمت ابزار تشویقی و مابقی جزء تنبیهی محسوب شده و با اجرای این طرح کاهش ۴۳ درصدی در مصرف برق را در بر داشته است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در ادامه این نشست در مورد وضعیت میزان بار مصرفی افزود: شرایط میزان بار برق در ۱۵ خرداد عادی، از ۱۵ خرداد تا ۱۵ تیرماه دوره هشدار، ۱۵ تیر تا ۱۵ مرداد بیشترین مصرف برق، و از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۳ اوج بار مصرف برق است.

حمید رضا کریمی‌فرد ابراز داشت: برای مقابله با مصرف بی‌رویه برق ۲۷ شهرستان در استان فارس زیر نظر مدیریت توزیع نیروی برق استان قرار دارند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز در ادامه این نشست خاطر نشان کرد: براساس مصوبه وزارت نیرو همچون سال گذشته خاموشی در بخش خانگی و در سال جاری نیز ۲ سیاست کلی و جود دارد و اجرای طرح پاداش صرفه‌جویی و نیز اجرای قانون افزایش پلکانی برای مشترکین پر مصرف در نظر گرفته شده است و در این مورد مشترکین کم مصرف تا ۲۰ برابر هزینه خرید برق در قالب ۲ هزار تومان به ازای هر کیلو وات پاداش تعلق می گیرد.

محمد رضا سلاحی بیان داشت: در سال گذشته ۳۲ میلیارد تومان برای مصرف کنندگان برق خانگی پاداش و در سال جاری این رقم به ۵۱ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی ابراز داشت: در مناطق گرمسیر با خاموش کردن یک کولر گازی اضافی و تنظیم کولرهای روی ۲۴ درجه ماهیانه یک میلیون تومان پاداش پرداخت می شود.

سلاحی اظهار داشت: استفاده از دور کند کولر آبی و خاموش کردن لامپ اضافی تا ۱۰۰ کیلو ولت ساعت مصرف را کاهش دهند تا ۱۵۰ هزار تومان مشمول پاداش می شوند.

489975