کاربرد و بازار کار انواع قالب های یخی

با توجه به پیشرفت جوامع بشری و سوق یافتن بشر به مصرف مواد غذایی متنوع تر، لزوم وجود انواع نگهدارنده به شدت احساس می شود. یخ یکی از این نگهدارنده ها است که اهمیت فراوانی در جلوگیری از فساد انواع مواد غذایی دارد.
تصویر کاربرد و بازار کار انواع قالب های یخی

به گزارش سایت خبری پرسون، این احساس لزوم و اهمیت استفاده از یخ در صنایع مختلف ، زمینه ایجاد بازار کار یخ سازی در جامعه شده است. علاوه بر جلوگیری از فساد و خصوصیت نگهدارندگی یخ برای مواد غذایی، این حالت از آب، اهیمت فراوانی در بتن ریزی و صنعت های دیگر از قبیل شیلات در مقیاس های بزرگ دارد.

یخ به شکل های مختلف در انواع صنایع مورد استفاده قرار می گیرد:

1.یخ های قالبی

2.یخ های حبه ای

3.یخ های پودری

توجیه اقتصادی برای خرید دستگاه های یخ ساز

نیاز روزانه عموم جامعه به انواع شکل های یخ، غیرقابل انکار است. یعنی به صورت روزانه، حجم بالایی از انواع یخ برای خنک کردن مواد غذایی و انواع صنایع مورد استفاده قرار می گیرد که همین موضوع اصلی ترین عامل برای سرمایه گذاری در زمینه خرید دستگاه های یخ ساز است.

چون افراد عادی برای مصرف روزانه چندین قالب یخ، بالطبع اقدام به خرید دستگاه یخ ساز که هزینه زیادی را به فرد متحمل می کند، نخواهد کرد.

بنابراین شما به راحتی می توانید با سرمایه گذاری در این زمینه، نیاز انواع صنایع و عموم جامعه را در مورد یخ برطرف نموده و زمینه کسب درآمد قابل قبول را برای خود فراهم نموده و در زمینه اشتغال و کارآفرینی نیز گامی موثر بردارید.

با توجه به این که راه اندازی کارخانه یخ نیازمند سرمایه اولیه هنگفتی نبوده و هزینه های بعدی که شامل هزینه های نگهداری و نیروی کار است در مقایسه با دیگر کسب و کارهای تولیدی خیلی کمتر است، مورد توجه سرمایه گذاران با نقدینگی پایین قرار گرفته است. به طوری که راه اندازی یک کارخانه یخ حبه ای با سرمایه اولیه 100 میلیون تومان و کارخانه یخ قالبی و پودری با سرمایه اولیه 500 میلیون تومان امکان پذیر است. البته این هزینه ها شامل تجهیزات تولید یخ بوده و شما باید علاوه بر تجهیزات و ماشین آلات ، مبلغی را برای مهیا کردن محیط کار در نظر داشته باشید.

موضوع دیگر نیاز دائمی و روزانه جامعه و صنعت به انواع یخ است که اطمینان تولید کننده و سرمایه گذار را برای ادامه کار و عدم ورشکستگی در این زمینه چندین برابر می کند.

در واقع سود به دست از آمده از سرمایه گذاری در این زمینه به قدری قابل اطمینان و قابل توجه است که تقریبا تنها هزینه اصلی سرمایه گذار، خرید و تهیه دستگاه یخ ساز است و هزینه های دیگر از قبیل اجاره محل، هزینه های مربوط به انشعابات برق و آب و ... و دستمزد کارمندان به راحتی از سود حاصله، تامین می شود و همین مسئله تمایل جامعه را به سرمایه گذاری در این زمینه بیشتر می کند.

یخ های قالبی

بازار کار یخ های قالبی در صنایع مختلف بسیار پردرآمد و پرسود است. به دلیل نیاز روزانه و همیشگی جامعه و صنایع به یخ، موفق شدن در این زمینه به بازاریابی خیلی تخصصی نیاز ندارد و شما می توانید با عقد قرارداد با شرکت های ساختمانی نسبت به تامین نیاز روزانه آنها نسبت به قالب های بزرگ یخ در زمینه تولید بتن اقدام نمایید.

نقش بسزای یخ در تولید باکیفیت بتن در صنایع ساختمانی در فصول گرم سال قابل انکار نیست و همین امر این اطمینان را به تولید کننده برای داشتن بازاری همیشگی خواهد داد. البته در نظر داشته باشید که درصنعت بتن ریزی یخ به صورت پولکی یا پودری مورد استفاده قرار میگیرد و بایستی یخ های قالبی توسط دستگاه های یخ خرد کن به یخ پودری تبدیل شوند.

برای آشنایی با انواع دستگاه های یخ خرد کن اینجا کلیک کنید.

همین طور یخ های قالبی به صورت مستمر، مورد نیاز صنایع شیلات و کشتی ها و لنج های ماهیگیری است که روزهای متوالی برای صید آبزیان در دریاها شناور هستند و نمی توانند به صورت روزانه، یخ مورد نیاز را از شهرهای نزدیک تهیه کنند. یخ های قالبی به دلیل بزرگ بودن، دیرتر ذوب می شوند و بدین صورت نیاز ماهیگیران را رفع کرده و از فساد آبزیان تا رسیدن به محل اصلی جلوگیری می کنند.

همچنین در مناطق گرمسیری مانند جنوب کشور نیاز مبرم و دایم یخ باعث شده تا این صنعت در منطقه جنوب جزو کسب و کارهای تولیدی پرطرفدار باشد.

برای آَشنایی بیشتر با دستگاه های یخ ساز قالبی در انواع ظرفیت ها اینجا کلیک کنید.

یخ های حبه ای

شکل دیگری از انواع یخ، یخ های حبه ای هستند که با توجه با سایز و اندازه کوچک و مصارف خوراکی که دارند ، بیشتر مورد استفاده مصرف عموم قرار می گیرد. دستگاه های یخ ساز حبه ای در مقایسه با یخسازهای قالبی مزیت هایی در میزان سرمایه گذاری دارند که اختصارا به آنها اشاره می کنیم.

یخسازهای حبه ای با توجه به کوچک بودن نسبت به یخسازهای قالبی، مساحت کمتری را برای اشغال فضا ، به خود اختصاص می دهند، بنابراین شما نیاز به مکان و سوله بزرگ با اختصاص هزینه بالا نخواهید داشت.

همین طور با توجه به کوچک بودن قالب های یخ، انرژی کمتری برای تولید نیاز دارند که بالبطع هزینه های دیگر مانند مصرف برق، کمتر خواهد بود که سود نهفته در این صنعت محسوب می شود.

یخ های حبه ای بازار کار گسترده تری نسبت به یخ های قالبی دارند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.استفاده برای تمیزکردن لوله های دستگاه های شوتینگ زباله در مجتمع های اداری، تجاری و مسکونی بزرگ

2.استفاده در گلخانه های تخصصی پرورش گل برای رشد و پرورش گونه های سخت و خاص

3.استفاده برای مصارف پزشکی به صورت پک های جداگانه مخصوصا در کیلینیک ها و مطب های زیبایی

4.استفاده به صورت روزانه در منازل و همچنین برای شرکت های تشریفاتی به صورت حبه های یخ تزئینی

5.از یخسازهای حبه ای به صورت گسترده در رستوران ها و کافی شاپ ها برای رقابت با هم صنف ها و ایجاد تنوع در زمینه کاری خود نیز استفاده می شود.

برای اشنایی بیشتر با دستگاه های یخ ساز حبه ای اینجا کلیک کنید.

یخ های پودری

یخ های پودری همانند انواع دیگر یخ ها، نسبت به خنک سازی و جلوگیری از فساد مواد غذایی و صنعت بتن ریزی در فصول گرم سال استفاده می شود. یخ پودری نسبت به اشکال دیگر یخ، دارای مزیت و معایبی است. یکی از معایب این نوع یخ ها، ذوب سریع آن است که البته در مواردی می تواند خود یک مزیت محسوب شود. برای مثال ذوب شدن سریع به معنای خنک کردن سریع مواد موردنظر است. یعنی درواقع توانایی این نوع از یخ ها نسبت به یخ های دیگر در سرد کردن سریع، بیشتر است.

به همین دلیل استقبال از این نوع یخ ها در انواع صنایع بیشتر است. برای مثال برای خنک نگه داشتن لاشه هایی از قبیل طیور، احشام و همچنین آبزیان بعد از تخلیه از کشتی ها و لنج ها، در مقادیر بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

همین طور به دلیل حجم پایین این دستگاه های یخساز پودری، به راحتی می توان در هتل ها، رستوران ها و انواع کافی شاپ ها مورد استفاده قرار گیرد.

489709

بیشتر بخوانید: