معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو تبیین کرد:

همایش پیاده روی منطقه آزاد ماکو، یک تیر و چند نشان

همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی منطقه آزاد ماکو همزمان با گرامیداشت هفته محیط زیست، نمونه ای از نشاط اجتماعی در جامعه محلی، ایجاد انگیزه و ترویج ورزش های همگانی و صیانت از محیط زیست را در این منطقه به نمایش می گذارد.


تصویر همایش پیاده روی منطقه آزاد ماکو، یک تیر و چند نشان

به گزارش سایت خبری پرسون، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو در نشست خبری همایش پیاده روی خانوادگی در حضور فعالین شبکه های اجتماعی و خبرنگاران گفت: این معاونت تمامی رویدادهای فرهنگی را بر اساس رویکردهای هفت گانه برنامه ریزی کرده است.

بهنام امیریان گفت: رویکرد مردمی سازی، خانواده محوری، مسأله محوری، عدالت و توازن، شفافیت از جمله این رویکردهای هفتگانه معاونت فرهنگی،‌اجتماعی است.

امیریان با بیان اینکه هر برنامه تعریف شده در حوزه فرهنگی اجتماعی و گردشگری ناظر بر رویکردهاست افزود: همایش پیاده روی خانوادگی نیز بر اساس رویکرد مساله محوری، مردمی سازی و بالا بردن سطح مشارکت، خانواده محوری و گسترش پذیری با حضور مردم طراحی شده است.

وی، با بیان اینکه موضوع نشاط اجتماعی مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد اظهار داشت: در دوران پس از کرونا نیاز به برنامه های نشاط آور اجتماعی احساس می شد که با تلفیق برنامه های نشاط آور و سلامت و ورزش از سال گذشته برای منطقه در قالب جشنواره ها و همایش ها برنامه ریزی شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو، فقدان یک روایت خوب از منطقه آزاد ماکو را از جمله حلقه های مفقوده در این منطقه عنوان کرد و ادامه داد: ازتمامی ظرفیت های رسانه ای برای شناساندن منطقه آزاد ماکو استفاده کرده ایم. رسانه ها و اصحاب خبر، امنای مردم جامعه محلی هستند.

وی با اشاره به اینکه این همایش با همکاری تمامی دستگاه ها و نهادهای مستقر در منطقه اجرا می شود اضافه کرد: استان آذربایجان غربی پیشرو در برگزاری اینگونه همایش ها است لذا با اطلاع رسانی، همرسانی و انعکاس وسیع اخبار می توانیم در سطح ملی نیز ماکو را مطرح نماییم.

امیریان اضافه کرد: جوایز ویژه این همایش 2 دستگاه خودرو که توسط فعالین اقتصادی و بخش خصوصی تهیه شده و علاوه بر آن ده ها جوایز ارزنده دیگر از جمله دوچرخه، کمک هزینه سفر به مشهد مقدس، پیراهن ورزشی و… به شرکت کنندگان به قید قرعه اهدا خواهد شد.

منبع: فرینا

488534