پرسون گزارش می دهد؛

مرمت بزرگراه آزادگان تهران نیازمند حمایت دولت/ کارگران مشغول کار نیستند

بزرگراه آزادگان در دو سال اخیر همواره به دلایل گوناگون مورد عملیات عمرانی قرار گرفته اما روند کند این فعالیت موجب ایجاد ترافیک در هر ساعتی از شبانه روز شده است.
تصویر مرمت بزرگراه آزادگان تهران نیازمند حمایت دولت/ کارگران مشغول کار نیستند

به گزارش سایت خبری پرسون، به قدری حرکت لاک پشتی فعالیت عمرانی سازمان عمران شهرداری تهران که نهاد بالا دستی آن معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در پروژه های مرمت و روکش آسفالت، تعریض و نوسازی انهار و این محور شده که موجب نارضایتی شهروندان و حتی هموطنان برای تردد از این کمربندی شده است.

در گفتگویی که شهروندان تهرانی با خبرنگار پرسون داشتند خواستار ورود وزارت راه و شهرسازی به موضوع مرمت این بزرگراه پایتخت شدند تا شاید فعالیت عمرانی در این محور با سرعت بیشتر به دلیل موقعیت استراتژیکی که دارد صورت گیرد؛ در ادامه گفتگوی خبرنگار پرسون با یک مقام سابق شهرداری تهران در زمینه عملیات آسفالت کاری بزرگراه آزادگان را می خوانید:

بی مدیریتی عامل ترافیک آزادگان

روند کند آسفالت ریزی در بزرگراه همچون آزادگان دلایل گوناگون دارد؛ نخستین دلیل این است که این محور متفاوت تر از معابر بزرگراهی پایتخت و محلی است چرا که تراکم تردد خودرویی در شبانه رو به ویژه خودروهای سنگین به مراتب بالاتر است و باید زیر ساخت ها قبل از آسفالت ریزی صورت گیرد، در غیر این صورت پس از چند ماه مجددا آسفالت از بین خواهد رفت.

یک مقام سابق در معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران که نخواست نامش در این گزارش درج شود؛ گفت: روند کند آسفالت ریزی در بزرگراه همچون آزادگان دلایل گوناگون دارد؛ نخستین دلیل این است که این محور متفاوت تر از معابر بزرگراهی پایتخت و محلی است چرا که تراکم تردد خودرویی در شبانه رو به ویژه خودروهای سنگین به مراتب بالاتر است و باید زیر ساخت ها قبل از آسفالت ریزی صورت گیرد، در غیر این صورت پس از چند ماه مجددا آسفالت از بین خواهد رفت.

وی ادامه داد: دلیل دوم این است که گاها به دلیل کمبود قیر عملیات روی زمین می ماند و برخی از اوقات نیز به دلیل اینکه آلودگی هوا وجود دارد مجوز عملیات آسفالت کاری صادر نمی شود که موجب روند کند فعالیت عمرانی در این محور شده است.

این مقام سابق شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که چرا شهرداری مدیریت زمان نمی کند؛ برای نمونه در ابتدا مساحت کوتاهی را تخریب کند نه اینکه یک مسیر طولانی را تخریب می کند و منتظر آسفالت باشد؟ یا اینکه چرا همزمان که آسفالت در اختیار شهرداری قرار می گیرد اقدام به تخریب و مرمت صورت نمی گیرد که با این کار موجب مسدود شدن محور نشود؟ پاسخ داد: ببینید موضوع برمی گردد به مدیریت مجموعه که متاسفانه از روند فعالیت پیداست که مدیریت در این زمینه ضعیف است؛ وجود مدیران بی تجربه موجب شده تا عملیات آسفالت ریزی ساده در شهر تهران به کندی پیش رود و موجبات نارضایتی شهروندان شود.

وی برای اثبات اینکه مدیران سازمان عمران و معاونت بالا دستی ضعیف عمل می کنند؛ گفت: تمامی شهروندان می دانند که کمربند شرق، جنوب، غرب و شمال غربی تهران بزرگراه آزادگان است و همه روزه حجم بالای خودرو به ویژه خودروهای سنگین که بار از شهرهای گوناگون به تهران و بالعکس جابجا می کنند از این محور تردد دارند که نباید این محور مسدود شود آن وقت شهرداری که خود متولی نظم شهر است برای یک عملیات ساده ماه ها فعالیت کاری اش در این محور را به طول می کشاند و موجب ترافیک چند کیلومتری می شود.

این مقام سابق شهرداری تهران ادامه داد: وقتی شهرداری از مدیران بی تجربه استفاده می کند؛ نتیجه اش همین می شود و متاسفانه فرماندار تهران، اعضای شورای شهر تهران، نمایندگان حوزه تهران در مجلس، استانداری تهران و حتی نهادهای بالادستی از جمله سازمان بازرسی و وزارت کشور به این موضوع ورود پیدا نمی کنند که چرا یک محور مهم پایتخت به دلیل روند کند عمرانی روزها و هفته ها با ترافیک مواجه شود و خودروهای امدادی نیز حتی به سختی تردد کنند.

465434

مطالب مرتبط