اولین رویداد ملی نیازهای فناورانه صنعت قطعه‌سازی به میزبانی یزد

مسئول پیگیری‌های ویژه در حوزه قطعه‌سازی و ماشین‌سازی سند تحولی «یزد نوین» از برگزاری نخستین رویداد ملی نیازهای فناورانه صنعت قطعه‌سازی روز ۱۴ اسفندماه در محل مرکز خدمات فناوری و کسب و کار به میزبانی یزد خبر داد.
تصویر اولین رویداد ملی نیازهای فناورانه صنعت قطعه‌سازی به میزبانی یزد

به گزارش سایت خبری پرسون، «محمد دهقان» با اشاره به تغییر رویکرد استقرار صنایع در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان یزد در حوزه قطعه سازی و ماشین سازی، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل در زمینه توسعه حوزه قطعه‌سازی در صنعت استان، شناخت نیازها و چالش‌های موجود به ویژه نیازهای فناورانه واحدهای صنعتی است و این امر برخی برنامه‌های بلند مدت و میان مدت را می‌طلبد تا بتوان آینده را برای رسیدن به نقطه مطلوب در این حوزه ترسیم کرد.

وی افزود: یکی از راه‌های شناسایی و رفع نیازهای فناورانه صنایع، برپایی رویدادها و سلسله نشست‌های واکاوی مشکلات صنعت است که بر همین اساس شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد به عنوان یکی از محوری‌ترین دستگاه‌های دولت در حوزه توسعه صنعتی، برای شناسایی و رفع نیازهای فناورانه صنایع در بخش ساخت قطعه، ماشین آلات و مواد رویدادی را در سطح ملی برگزار می‌کند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تصریح کرد: این رویداد با همکاری یکی از استارت‌آپ موفق یزد و دانشگاه‌ها و دستگاه‌های مرتبط با حوزه قطعه‌سازی و ماشین‌سازی، در زمینه‌های مکانیک، مواد و متالوژی و صنعت برق برگزار می‌شود.

دهقان خاطرنشان کرد: این رویداد برای نخستین بار روز ۱۴ اسفندماه در محل مرکز خدمات فناوری و کسب و کار یزد برگزار می‌شود و علاقه‌مندان و صاحبان صنایع استان می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع صنعتی شمستا نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

منبع: ایسنا

464918