سرعت رایانه و لپ تاپ را چگونه افزایش دهیم؟

افزایش سرعت رایانه و لپ تاپ اصولی دارد که در این مطلب برای شما خواهیم گفت.
تصویر سرعت رایانه و لپ تاپ را چگونه افزایش دهیم؟

به گزارش سایت خبری پرسون،برنامه‌های در حال اجرا، شلوغی دسکتاپ، برنامه‌های مخفی، مصرف رم و هارد و غیره در زمان کار با کامپیوتر، می‌تواند سرعت دستگاه شما را پایین بیاورد.

برنامه‌های در حال اجرا، شلوغی دسکتاپ، برنامه‌های مخفی، مصرف رم و هارد و غیره در زمان کار با کامپیوتر، می‌تواند سرعت دستگاه شما را پایین بیاورد.

یکی از مشکلات عمده کاربران، باز نگه داشتن هم‌زمان چندین برنامه هست؛ که ساده‌ترین راه برای مدیریت و سازمان‌دهی برنامه‌های باز و در حال اجرا در ویندوز، بهترین گزینه استفاده از دسکتاپ مجازی یا Virtual Desktop هست.

اما چطور باید دسکتاپ مجازی را در ویندوز ایجاد کرد؟

برای ایجاد دسکتاپ مجازی، دکمه Task View را از نوار ابزار ویندوز انتخاب کنید.

Task View یک اپلیکیشن سوییچر فول اسکرین(تمام صفحه) هست که تمام برنامه‌های در حال اجرا در سیستمتان را نشان می‌دهد. کافی هست روی یکی از آن‌ها کلیک کنید تا وارد آن شوید.

اگر تا پیش از این دسکتاپ مجازی اضافی راه‌اندازی نکرده باشید فقط برنامه‌های در حال اجرا را می‌بینید.

برای افزودن یک دسکتاپ جدید، روی دکمه New Desktop در گوشه راست پایین صفحه کلیک کنید و هر تعداد دسکتاپ مجازی که می‌خواهید بسازید.

جابجایی بین دسکتاپ ها مجازی

وقتی بیش‌تر از یک دسکتاپ مجازی دارید، Task View در قسمت پایین صفحه همه آنها را نشان می‌دهد. ماوس را روی آن‌ها نگه دارید تا ویندوز بازشان کند و همین‌طور این کار را با کیبورد هم می‌توانید انجام بدهید.

کلیدهای Windows+Tab را با هم بگیرید تا Task View ظاهر شود؛ بعد از رها کردن کلیدها دوباره با فشردن Tab و استفاده از کلیدهای راست و چپ در صف دسکتاپ ها حرکت کنید و با کلید Enter به دسکتاپ مورد نظرتان بروید.

برای این کار کلیدهای میانبر هم وجود دارد با کلیدهای Windows+Ctrl+Left Or Right می‌توانید بین دسکتاپ‌ها حرکت کنید.

نحوه استفاده از دسکتاپ های مجازی

بعد از ایجاد دسکتاپ مجازی می‌توانید یک برنامه را در چند دسکتاپ مجازی باز کنید. برای مثال، اگر گوگل کروم روی دسکتاپ ۳ باز کردید می‌توانید به‌صورت هم‌زمان آن را در دسکتاپ مجازی ۲ هم باز و از آن استفاده کنید.

البته این امکان وجود ندارد تا از بعضی از ابزارها مثل «ویندوز استور» به طور هم‌زمان در چند دسکتاپ مجازی استفاده کرد.

امکان جابجایی اپ ها و پنجره‌ها بین دسکتاپ های مجازی هم وجود دارد، با فشار دادن دکمه‌های Windows+Tab می‌توانید Task View را باز کنید. موس را روی دسکتاپ مجازی مورد نظرتان حرکت بدهید و بعد به سادگی برنامه مورد نظرتان را از یک دسکتاپ مجازی به دسکتاپ مجازی دیگر کشیده و رها کنید تا به آنجا منتقل شود.

همچنین می‌توانید روی پنجره‌ای که قصد انتقال آن را دارید، کلیک راست کرده و روی منوی Move To بروید و دسکتاپ مقصد را انتخاب کنید.

برای حذف دسکتاپ مجازی باید ابتدا کلیدهای Windows+Tab را بگیرید تا Task Wiew باز شود. بعد روی دکمه Close در بالای دسکتاپی که می‌خواهید ببندید، کلیک کنید.

برنامه‌ها و پنجره‌هایی که داخل دسکتاپ مورد نظر باز هستند به دسکتاپی که در سمت چپ وجود دارد منتقل می‌شوند.

به عنوان مثال: در هنگام بستن دسکتاپ مجازی ۳ برنامه‌های باز آن به دسکتاپ مجازی ۲ منتقل می‌شوند.

برای مدیریت بهتر برنامه‌های در حال اجرا در ویندوز می‌توانید از دسکتاپ های مجازی استفاده کنید.

منبع:فارس

464640