چگونه از آسیب های ناشی از کار کردن طولانی با گوشی و کامپیوتر جلوگیری کنیم

در این مقاله قصد داریم به بررسی برخی عوامل موثر در کاهش زیان‌های ناشی از استفاده گوشی و کامپیوتر بپردازیم.
تصویر چگونه از آسیب های ناشی از کار کردن طولانی با گوشی و کامپیوتر جلوگیری کنیم

به گزارش سایت خبری پرسون، استفاده از گوشی موبایل یا کامپیوتر یکی از کارهای جدانشدنی در دنیای مدرن امروز است. بنابراین، بهره‌‌گیری از ابزاری هم‌چون پایه نگهدارنده گوشی می‌تواند مفید باشد. با کمی بررسی ساده در رابطه‌ با ساز وکار این دستگاه‌ها می‌توانید متوجه شوید که کار با این ابزار آسیب‌هایی هم در پی دارد. برای همین در این مقاله قصد داریم به بررسی برخی عوامل موثر در کاهش زیان‌های ناشی از استفاده گوشی و کامپیوتر بپردازیم.

تاثیر هولدرهای ارگونومیک مانتیور در جلوگیری از آسیب کار با کامپیوتر

استفاده از این نوع تجهیزات هم مثل پایه نگهدارنده گوشی بسیار کاربردی و مفید هستند. از مهم‌ترین قابلیت‌های این محصول می‌توان به تنظیم ارتفاع مناسب با فیزیک اشخاص اشاره کرد که این موضوع باعث کاهش آسیب‌هایی هم‌چون کمر درد، فتق دیسک کم و گوژپشتی می‌شود. طراحی و تولید این ابزار تنها با هدف استفاده درست از دستگاهایی مثل کامپیوتر است که روند کار و فعالیت با آن‌ها را بسیار آسان و کم‌ضرر می‌کند.

با خریداری پایه مانیتور می‌توانید از سردرد ناشی از چشم‌دوختن به مانیتور پیشگیری کرده و از تغییر انحنای طبیعی ستون فقرات گردن جلوگیری کنید. استفاده از این محصول برای رفاه بیشتر حین کار در محیط اداری توصیه می‌شود، چراکه در کنار حفظ سلامتی، امکانات بیشتری برای بالا بردن پتانسیل کاری را برایتان محیا می‌کند.

تاثیر زیر لپ تاپی در حفظ سلامتی برای کار با لپ تاپ

تولید این محصول با هدف سلامت لپ‌تاپ هم صورت می‌گیرد که استفاده و کاربرد آن را در بین کاربران چندین برابر می‌کند. کاربری این اکسسوری به‌اندازه استفاده از هولدرهای مانیتو و پایه نگهدارنده گوشی نیست که بیشتر برای رفاه و سلامت افراد طراحی شده باشند. بااین‌حال می‌توان گفت بهره‌گیری از برخی مدل‌های این محصول می‌تواند روند سلامت شما را حین کار با لپ‌تاپ تضمین کند.

اگر از زیر لپ تاپی‌ ارگونومیک برای استفاده از دستگاه خود استفاده کنید، می‌توانید با کاهش درخشش صفحه‌نمایش در لپ‌تاپ از فشار وارد شدن به چشم و ایجاد سردرد جلوگیری کنید. بسیاری از این زیر لپ‌تاپی‌ها امکاناتی از قبیل نگه‌دارنده‌های گوشی هم در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

مزایای استفاده از پایه نگهدارنده گوشی در افزایش سلامت

استفاده از این محصول هم مانند تمام تجهیزات جانبی که برای کاربرد بهتر از لوازم هوشمند در نظر گرفته‌اند، می‌تواند مفید باشد. مهم‌ترین مزیت استفاده از پایه نگهدارنده گوشی دید مستقیم به صفحه‌نمایش است که این امکان را به کاربر می‌دهد تا کمترین انحنا در ناحیه گردن برای استفاده از گوشی را داشته باشد.

در طی همین جریان می‌توانید فاصله چشم‌ها با گوشی موبایل را تنظیم کرده و مانع آسیب به چشم‌هایتان شوید. تنوع مدل‌های مختلف در این محصول امکان استفاده در هر مکان یا شراطی را به دارندگان تلفن همراه می‌دهد.

هنگام استفاده از لوازم هوشمند مراقبت از کدام اعضای بدن توصیه میشود؟

بیشتر افراد هنگام استفاده از موبایل یا لپ‌تاپ در حالت ایستاده یا نشسته هستند که این امر می‌تواند قسمت‌هایی از بدن را درگیر کرده و به‌مرور زمان تحت تاثیر قرار دهد. تمامی تجهیزات معرفی شده از قبیل پایه نگهدارنده گوشی می‌تواند این آسیب‌ها را کاهش دهد. بسیاری از این قسمت‌ها مربوط به ستون مهره‌ها، گردن و چشم می‌شود که به‌صورت اختصاصی به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

مراقبت از چشمها

چشم یکی از اعضای مهم در بدن محسوب می‌شود که رابطه مستقیمی با استفاده از مانیتور و گوشی‌های هوشمند دارد. بسیاری از افراد هنگام استفاده و کار با این ابزارها به‌مدت طولانی به صفحه‌نمایش خیره شده و حتی پلک هم نمی‌زنند که این امر سبب افت دوربینی، خشکی چشم و دید تار در افراد خواهد شد. هرچند استفاده از امکاناتی مثل پایه نگهدارنده گوشی می‌تواند این تاثیر را کاهش دهد، اما سعی کنید هنگام کار با نمایشگرها بیشتر پلک بزنید.

بعداز هر ساعت و به‌طور مداوم کارکردن، وقفه‌ای ایجاد کنید تا بتوانید به نقطه‌ای دور خیره شوید. با این اقدامات اصلاحی می‌توانید آسیب وارد شده به چشم‌تان را کاهش دهید. نکته مهم دیگر که باید مورد توجه قرار بگیرد، نحوه گذاشتن دست‌ها هنگام کار با رایانه است. دست‌ها را به‌صورت کشیده قرار دهید تا فاصله صورت با مانیتور حفظ شود.

مراقبت از ستون مهرهها

علاوه‌بر استفاده ابزارهایی مانند هولدهای مانیتور و پایه نگهدارنده گوشی، محصولات دیگری از قبیل میز و صندلی‌های مناسب هم می‌تواند تاثیر مثبتی در حین کار با کامپیوترها و گوشی‌ها روی ستون مهره‌های شما داشته باشند. ارتفاع یک میز استاندارد به‌گونه‌ای در نظر گرفته شده تا شما هنگام استفاده از آن با آرنج‌ها، زاویه‌ای 90درجه بسازید.

همچنین برای افرادی که ساعات طولانی را مجبور به سپری‌کردن پشت سیستم‌ها و میز هستند، استفاده از صندلی‌های استاندارد و تخصصی الزامی خواهد بود. این صندلی‌ها علاوه‌بر امکان تنظیم ارتفاع در قسمت تکیه‌گاه خود، انحنایی شبیه به ستون مهره‌ها دارند که مانع خم‌شدن کمر که منجر به قوس و خمیدگی می‌شود، خواهد شد. تسلط کامل بر میزکار و سیستم یکی از گزینه‌های مناسب برای بهبود شرایط فیزیکی بدن است.

مراقبت از مچ دست

استفاده نادرست از مچ دست حین کار با کامپیوتر یا گوشی‌های همراه می‌تواند این قسمت از بدن را دچار آسیب کند. معمولا کار با سیستم بدون استفاده کیبورد یا موس انجام نمی‌شود و برای همین منظور باید دقت داشته باشید که محل قرارگیری دستان‌تان روی میز باید زاویه 90درجه بسازد و از فشار روی بازو با ساعد جلوگیری کند. تمامی این اقدامات به‌دلیل طولانی‌بودن پروسه کار با این سیستم‌ها باید انجام بگیرد، در غیر این صورت شاهد عوارض جبران‌ناپذیر زیادی برای استفاده طولانی و نادرست از این امکانات خواهید شد.

نور و زاویه مناسب

استفاده از نور مناسب می‌تواند کمک شایانی به سلامت شما در حین استفاده از کامپیوتر یا گوشی کند. نور زیاد باعث ایجاد انعکاس در صفحه‌نمایش شده و به چشم آسیب می‌زند. استفاده از نور کم هم باعث بروز مشکلات تاری و خشکی در چشم خواهد شد.

از قرار دادن مانیتور جلوی پنجره خودداری کنید، چراکه نور طبیعی می‌تواند خستگی چشم را سبب شود. با استفاده از ابزارهای کمکی مثل پایه نگهدارنده گوشی و هولدر می‌توانید ارتفاع صفحه‌نمایش را کنترل و تنظیم کنید تا به‌صورت مستقیم روبه‌روی چشمان شما قرار بگیرند.

نکات لازم حین استفاده از مانیتور و گوشی همراه

اگر از آن دسته از افرادی هستید که فعالیت مستقیم با این وسیله‌ها را دارید، توصیه می‌کنیم که حین استفاده از آن‌ها به نکات زیر توجه کنید:

  • از ورزش و استراحت چشم غافل نشوید.
  • حالت بلندگو را برای مکالمه با گوشی انتخاب کنید.
  • زمان معینی در استفاده از این ابزارها داشته باشید.
  • مراقبت‌های لازم جهت جلوگیری از بروز بیماری گردن را انجام دهید.
  • یک ساعت قبل‌از خواب از لپ‌تاپ و گوشی استفاده نکنید.
  • ماساژ با روغن‌های تسکین‌‌دهنده را فراموش نکنید.
  • از سنگ نمک بهره ببرید.

جمعبندی

کار با کامپیوتر و گوشی، ازجمله فعالیت‌هایی است که این روزها بسیاری از افراد درگیر آن هستند و زمان زیادی را صرف استفاده از آن‌ها می‌کنند. قطعا که استفاده مداوم از آن‌ها می‌تواند آسیب‌های جدی را به گردن یا ستون مهره‌ها به‌وجود بیاورد. برای همین منظور یک سری امکانات و تجهیزات مثل پایه نگهدارنده گوشی و پایه مانیتور برای جلوگیری از بروز برخی بیماری‌ها، طراحی و تولید شده‌اند.

در واقع خرید این تجهیزات به آسایش و رفاه بیشتر شما دررابطه‌با استفاده از گوشی و کامپیوتر کمک می‌کنند. ارگوتک بهترین فروشگاه لوازم جانبی سیستم‌های هوشمند و گوشی‌ها است که می‌توانید متنوع‌ترین محصولات را در آن تهیه کنید. با مراجعه به این وب‌سایت خریدی راحت و تضمینی را تجربه خواهید کرد.

منبع: ارگونومی

625263