چند هزار نفر در مسابقه درس‌هایی از قرآن شرکت کردند؟

سی و یکمین آزمون نهایی مسابقه درس‌هایی از قرآن در بیش از ۵۰ هزار مدرسه برگزار می‌شود که تاکنون ۲۰۰ هزار نفر برای شرکت در این مسابقه ثبت نام کرده‌اند.

تصویر چند هزار نفر در مسابقه درس‌هایی از قرآن شرکت کردند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط عمومی موسسه ترویج فرهنگ قرآنی، سی و یکمین آزمون مسابقه درس هایی از قرآن ویژه دانش آموزان در ۶۸۰ منطقه آموزش و پرورش و بیش از ۵۰ هزار مدرسه ابتدایی و متوسطه برگزار می شود.

این آزمون در فضای مجازی و از طریق سامانه آزمون آنلاین (برخط) موسسه ترویج قرآنی و برنامه نرم افزاری سراج منیر با هماهنگی و همکاری آموزش و پرورش استان ها و مناطق انجام می شود. ثبت نام در سامانه آزمون آنلاین توسط مجری مسابقه مدرسه انجام می شود و دانش آموزان با ورود به سامانه می توانند کتاب آزمون را مطالعه کرده و به ۲۰ سوال چهارگزینه ای پاسخ دهند.

روزهای اول تا سوم اسفند آزمون برای دانش آموزان ششم پایه ابتدایی برگزارشد که با استبقال دانش آموزان مواجه شد و از ششم تا ۱۳ اسفند آزمون نهایی ویژه دانش آموزان متوسطه اول و دوم برگزار می شود.

دانش آموزانی که به هر دلیل در آزمون ثبت نام نشده اند، ۱۵ اسفند برای ثبت نام و ۱۶ اسفند برای آزمون دانش آموزان ابتدایی و ۲۰ اسفند برای دانش آموزان دوره متوسطه در نظر گرفته شده است. برای مناطقی که دسترسی به اینترنت و فضای مجازی ندارند آزمون نهایی به صورت حضوری برگزار می شود که مقدمات لازم برای استان های متقاضی فراهم شده است.

بر اساس این گزارش با هماهنگی و همکاری اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش به تمامی قبول‌شدگان در آزمون، لوح تقدیر با امضای حجت‌الاسلام محسن قرائتی و میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت نماز وزارت آموزش و پرورش اهدا می‌شود.

464594